3D pret echo :D

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door -, 11 mei 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Heb gisteren een afspraak gemaakt voor 16 juni, we hebben dan een 3d echo:D ik kan niet wachten, ben dan 20 weken en dan kunnen we ook zien wat het word. ben erg nieuwsgierig, heb een gevoel dat het een meisje is weet niet waarom, terwijl ik een tijd trug nog zoiets had van weet niet en het maakt me ook helemaal niet uit.

Kan niet wachten :D!!!

2. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Valt die echo dan niet precies samen met je screeningsecho van 20 weken? Dat zou zonde zijn, toch?

Pim

3. Niet meer actief

Nou hier is het zo dat als er geen aanleiding is, je die niet krijgt, en tot nu toe is er zowiezo geen aanleiding toe...
    mochten we toch een 20weken echo willen moeten we dus zelf betalen en dat zou 110 euro kosten, dus hadden wij iets van kunnen we beter een pretecho doen, nog 10 euro goedkoper ook.

hadden het er ook nog vk over en die zij ook van willen jullie pretecho wij zo ja, en melden dat het rond de 20 weken erg mooi is en er bij mij geen aanleiding was voor een screeningsecho.

4. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Ah zo. Wij willen wel graag kijken of alles goed is met het kindje (organen, gesloten ruggetje etc). Mijn vk zei dat er geen medische gronden voor deze echo hoeven te bestaan. Het is idd een persoonlijke keuze.

Volgens mij krijgt bijna iedereen de 20 weken echo vergoed. Zit in het basispakket van de nieuwe zorgverzekering. Wel moet je 'm eerst zelf betalen en dan de nota indienen.

Pim

5. Niet meer actief

gesloten ruggetje is ook op de 3d echo te zien. ma goed we zien het wel tegen die tijd, komt allemaal goed :D

6. Marijke1985

Marijke1985 Fanatiek lid

11 jan 2006
    2.505
    1
    0
    serveerster
    Hee wat gek zeg, het zit toch echt standaart in het ziekenfonds! ik vroeg met 22 weken of ik alsnog me 20 weken echo mocht om eigenlijk voor mezelf alleen ff te kijken, en ze zegt ja hoor, ik zet wel ff een afspraak voor je neer! En ik wist dat alles al goed was door me pretecho. Ik zou het gewoon ff voor de extra proberen, en anders valt die 110 euro wel te declareren denk ik. Gewoon eerst ff je ziekenfonds bellen.

xxx Marijke

Deel Deze Pagina