hallo Ik heb een vraag. Op dit moment heb ik veel stress en verdriet. Mijn oma die gister is opgenomen in het ziekenhuis met overal uitzaaiingen. Ik ben bang dat het niet lang meer gaat duren. Dit is ook nog eens erg confronterend omdat mijn schoonmoeder ook kanker heeft en bezig is met chemo's. Het is allemaal zo oneerlijk. Ik ben zelf nogal een piekeraar en kan, vooral nu, totaal niet met deze dingen overweg. Vind ik erg moeilijk. Eerder nam ik dan nog wel eens een Plantival (homeopatisch van VSM) om wat rustiger te worden en dat emoties wat afgevlakt worden. Dan kan je even wat realistischer denken. Nu stond er in de bijsluiter dat je contact op moet nemen met huisarts. Maar die is er niet voor, erg logisch ook, ikzelf namelijk ook niet. Maar ik weet niet wat deze spanningen met het kindje kunnen doen. Ik ben zo bang dat dit negatieve effecten heeft op ons kindje. Maar ik kan het lastig van me afzetten!! Iedereen zegt dat ik hem zoveel mogelijk van me af moet proberen te zetten en dat ik moet denken aan ons kindje. En dat doe ik ook!!! Maar sommige momenten is het gewoon zo moeilijk.... Weten jullie wat ik eventueel zou kunnen doen???? Groetjes Bianca
HOihoi, Dit is een stress en een verdriet waar je niet onderuit kan, je kindje kan dit aan! Accepteer dat je verdriet hebt! het belangrijkste is is dat je ondanks al deze negatieve gebeurtenissen om je heen, je probeert te genieten van je zwangerschap. Blijf vooral ook praten en krop het niet op. Als je je zorgen maakt over je kindje mag je gerust een keer voor extra controle komen bij je verloskundige om even je kindje te horen! Imke