Hallo, Ik ben nu 9 weken zwanger en heb aankomende dinsdag mijn eerste afspraak bij de verloskundige. Nu ben ik zo onzeker over mijn hele zwangerschap omdat ik nog totaal geen kwaaltjes heb ik heb dus geen enkel gevoel van zwangerschap. Ik weet dat meer vrouwen dit hebben maar ik heb hier zoveel stres door dat dit ook niet gezond kan zijn. Nu is mijn vraag of ik mag vragen om een echo omdat de verloskundige heeft aangegeven dat ze dat niet ging doen bij de eerste afspraak. Kan ik aangeven dat ik hierdoor gerust gesteld zal zijn of werkt dat niet zo. Ik wil zo graag iets van leven zien. Groetjes
Hoi Natas, Gefeliciteerd! De echo, die krijg je waarschijnlijk zo en zo wel, alleen doen ze die niet altijd bij hun eerste afspraak. Veel verloskundige praktijken sturen je voor een echo naar een echocentrum of hebben ze een speciaal echospreekuur (in hun praktijk of bij buurtpraktijken). Dit onderwerp wordt waarschijnlijk besproken en mocht je erg ongerust zijn, bespreek dit dan. Mocht dit onderwerp niet aanbod komen, vraag het dan gerust. Ik kan me wel voorstellen dat je graag iets van leven wilt zien. Heel veel succes de eerste keer bij de verloskundige. Groetjes, Japke