Hoi allemaal, Zoals ik in mijn voorstel-berichtje ook schreef, gaan wij woensdag voor een eerste afspraak naar een fertiliteitsarts. We proberen nu zo'n anderhalf jaar zwanger te worden maar tot nog toe zonder resultaat. Ik heb tot december altijd een mooi cyclus gehad maar nu is m'n gemiddelde cyclus zo'n 44/45 dagen. Ovulatietesten bleven altijd negatief totdat ik vorige week woensdag ineens een positieve test had. Hoop maar dat we goed genoeg gebruik hebben gemaakt van dat moment haha. Bij mij is al bloed geprikt om wat hormoonspiegels ed te testen (glucose, schildklierhormonen, chlamydiatest, bse, leuco's, crp). Alle resultaten waren goed, zonder afwijkingen. Ook het zaad van mijn vriend is nagekeken, alles was prima. Dus is mijn conclusie dat de oorzaak van het uitblijven van een zwangschap bij mij zal liggen. Dat maakt het bezoek aan de fertiliteitsarts des te spannender. Iemand een idee wat ons hier te wachten staat? groeten Marientje
hallo marientje om te beginnen zal je vast wel een inwendig onderzoek krijgen. bij mij was het ook zo dat ik de eerste keer een echo kreeg om te kijken of er geen afwijkingen of vreemde dingen te zien waren aan de baarmoeder en de echo. omdat er bij ons - naast mijn onregelmatige cycli (volgens de arts wel een eisprong) - geen problemen waren, moesten we eerst nog een zestal maanden gewoon verder proberen. na een tijdje ben ik begonnen met 50 mg clomid en een pregnylinjectie van 10 000E om alles wat regelmatiger te maken en zo beter te kunnen plannen. elke twaalfde dag van de cyclus moet ik nu bij de fertiliteitsarts langs voor een echo, zodat bepaald kan worden wanneer ik de pregnyl moet krijgen. veel succes! mirza
Marientje, er is een heel forum hier over op 'vruchtbaarheidsbehandelingen'. daar zijn er heel wat die weten wat jou te wachten staat . als er geen oorzaaak word gevonden word geadviseerd nog even door te gaan, eventueel temperaturen enovulatietesten. misschien zal je een HSG (baarmoederonderzoek) krijgen waarin word gekeken of alles mooi doorgangbaar is. misschien een samenlevingstest, om te kijken of de zaadjes het overleven in jou vaginawand.