Hallo verloskundige, Hier ben ik weer met een vraag. Ben nog steeds erg verkouden en hoest er nu ook bij, Keelpijn is gelukkig wel een heel stuk minder. Nu vraag ik me af mag ik evt een hoestdrank innemen of een neusspray? Weet u misschien welke hoestdrank of neusspray en mag dit samen? Ik neem alleen 's avonds een paracetamol, dan slaap ik 's nachts wat beter. Heb vannacht wel elk uur op de wekker gezien door het hoesten en de verkoudheid. Hopelijk ben ik er snel vanaf. PS. ben 33 weken zwanger. Bedankt voor de reactie!
hoi, af en toe een neusspray kan geen kwaad, hoestdrank moet je wel even navragen in apotheek, alleen thijmsiroop is prima maar niets met codeine erin! Mirjam
Hallo Marjam, Bedankt voor je snelle reactie, had ondertussen ook mijn verloskundige gebeld. Die stelde ook Thijmsiroop voor, ga dit maar even halen en neusspray mag wel, maar welke, er zijn toch bepaalde die niet mogen?
hoi, gewone neusspray via apotheek of kruidvat, met xylomethazoline erin, mag je wel gebruiken maar niet langer dan 5 dagen. er stata vaak op dat het niet mag, maar het kan echt geen kwaad voro een paar dagen! beterschap! Mirjam
Nogmaals bedankt voor de snelle reactie, ik ga zo even uit mijn werk langs de apotheek neusspray halen, hopelijk knap ik snel op.