erg verkouden tipssss

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door ristoskatje, 14 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ristoskatje

ristoskatje Actief lid

28 mrt 2011
    143
    0
    0
    hallo allemaal,

ik ben heel erg verkouden, en voel me zo loom.....
    heeft iemand tips om m'n neus een beetje open te krijgen, weet dat uitzieken het beste is.
    neem geen neusspray, alleen soms een een snuifje vicks inhaler, maar dat helpt ook niks
    volgens mij ben iik nog nooit zo verkouden geweest hihi vast wel maar ja dan nam je neusspray en ging het wel weer even.
    heb voor vandaag m'n werk afgebeld, even rusten.....

dus tips zijn van harte welkom

2. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Ik weet niet of je mag stomen als je zwanger bent. Maar misschien helpt dat.

Beterschap!

3. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Je kan stomen met camillebloesem.
    En je mag onbeperkt zout oplossing sprayen.

Als het echt heel erg is mag je ook de neusspay's gebruiken waarop staat dat je z eneit mag gebruiken tijdens de zwangerschap, maar dan maximaal geloof ik 7 tot 10dgn. In het geval dat het zo blijft zou ik ook even langs je huisarts gaan.

Ik heb het zelf nu zo erg dat ik een AB-kuur krijg. Dus je mag best wel wat doen hoor tijdens de zwangerschap.

4. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    ja je mag stomen met bepaalde spullen, weet niet meer hoe t heet. en neusspray heb ik gewoon gebruikt. Maar dat komt omdat ik ook chronisch verkouden ben. En ik kon niet zonder. En heb een prachtig gezond kind...

5. Gizje

Gizje Fanatiek lid

11 feb 2010
    1.661
    0
    0
    Ben zelf ook snotverkouden en bijna 24wk zwanger. Voel me ook een vaatdoek, dus ik lees even mee.
    Ik doe het vooral rustig aan nu.

6. tatjana

tatjana Actief lid

2 jan 2009
    127
    0
    0
    een grote ui open snijden in 4 stukken en die op een bordje langs je bed zetten...

bij mij helpt het echt maar het stinkt wel...
    dus de volgende dag goed luchten haha...

succes met jullie verkoudheid

7. ristoskatje

ristoskatje Actief lid

28 mrt 2011
    143
    0
    0
    dank jullie wel voor de tips....
    stomen vind ik maar niks dat komt omdat ik astma heb word ik zo benauwd van.
    been al wel begonnen met zoutoplossing, merk al dat m'n neus iets meer open ga, en verder lekker veel slapen

8. Redhead

Redhead Fanatiek lid

28 dec 2010
    2.652
    0
    36
    Omgeving Haarlem
    Ik was afgelopen weekend ontzettend verkouden. Keelpijn, verstopte neus en net als jullie voelde ik me een vaatdoek!

Ik heb met zout water gegorgeld (lekker he...) en heb de zoutoplossing ook in een oud spuitdingetje van de neusspray gedaan. Eerst het zout in lauw/warm water goed op laten lossen.

Het heeft wel ontzettend goed geholpen, want op een klein beetje opgezette keel na, voel ik me een stuk beter!

9. Amfy

Amfy Niet meer actief

je mag gewoon een otrivin neusspray gebruiken. die amoxnogwatook kruidvat eigenmerk ofzo je zou ook de kinder variant kunnen pakken met 0,5 ipv 1

10. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Inderdaad, ik doe ook de kindervariant. Hier nog een die niet zonder kan... Ben overgestapt van normale op de 0,5. Gebruik het wel iedere dag, kan echt niet anders. Maakte me in het begin, eigenlijk al vanaf stoppen met de pil, erge zorgen over maar als je rondleest hebben heel veel mensen het gebruikt en een gezond kindje. Als je er over nadenkt is het ook wel logisch. Dat ienieminie beetje wat je in je neus spuit kan natuurlijk nooit de doorbloeding verminderen van zo iets groots als de placenta, dan zouden je hersens allang opgedroogd zijn als zout op een slakje ;). Dus, als je je erg beroerd voelt, ik zou het gewoon nemen!

Beterschap!

11. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Yep, heel effectief! Gebruik ik hier ook. :)

12. ristoskatje

ristoskatje Actief lid

28 mrt 2011
    143
    0
    0
    voel me nog niet veel beter, nu ook al aan het hoesten.
    dus vandaag maar lekker thuis blijven van het werk maar even uitzieken.

een ui zou ik nog eens kunnen proberen.
    neem nu wel zoutoplossing en ndat begint wel iets te helpen, maar word er wel wat misselijk van haha hoe kan dat proef niet eens iets, zit vast tussen de oren :D

bedankt allemaal voor de tips

Deel Deze Pagina