Mijn schoonvader heeft helaas uitgezaaide kanker, hiervoor gaat hij om de paar weken door de scan (oa botscan met radio actieve stoffen) en volgende week starten ze met bestraling. Ik weet niet precies welke stoffen hij toegediend krijgt en gezien de hele situatie wil ik hier ook niet steeds naar vragen.. Ik ben 36 weken zwanger. Wat zijn jullie adviezen hierover over het algemeen? Ik probeer zoveel mogelijk gebruik te maken van een ander toilet, maar moet ik ook op afstand blijven ivm mogelijke schade welke mijn kindje op kan lopen hierdoor?
Hoi Nispie, meestal is het voor de omgeving een te lage straling om gevaarlijk te zijn, maar ik weet eerlijk gezegd niet of je een bepaalde afstand moet bewaren (letterlijk). Je termijn is wel prima, want schade aan de ontwikkeling kan het niet meer doen iig. Ik weet ook niet welke medicatie ze geven, dus ik denk echt dat je dat moet achterhalen om het zeker te weten. Het is niet vreemd als iemand dat op een volgende controle van hem even vraagt. Ik denk dat je schoonvader ook niet zou willen dat het enig verhoogd risico geeft. Dus vraag het toch maar aan zijn behandeld arts, want zelf zal hij het ook niet weten. Groeten Brigitte