Hoi Dames, Even een vraagje aangezien ik weer snel op de been wil zijn.. 2 weken geleden tijdens het rennen met mijn voet dubbelgeklapt. Tot nu toe nog niet kunnen lopen. Ik loop op krukken en verdeel mijn gewicht nu een beetje. Zo'n 20 procent op mijn gekneusde voet en de overige 80 procent op mijn andere voet. Zodra ik mijn gekneusde voet volledig wil neerzetten of er wat gewicht op wil zetten, voel ik in mijn voetzool prikkels / elektrische schokjes. Dit schrikt me af om meer op mijn voet te durven steunen. Daarbij is mijn voet nog erg stijf met name bij de hiel zodra ik hem in een hoek van 90 graden op de grond wil zetten. De stijfheid probeer ik wel op te rekken maar wat zijn die ' elektrische prikkels ' onder mijn voet? Er zit nog wel wat vocht in mijn voet en de fysio heeft met echo geconstateerd dat 1 bandje aan de achterkant volledig is afgescheurd . Dit is niet de belangrijkste band dus ik zou mijn voet weer gewoon moeten gaan belasten. Voet is ingetaped. Ik hoor graag wat die prikkels kunnen zijn
Ik weet niet precies waar die prikkels vandaan komen maar ik had ze ook hoor bij gescheurde enkelbanden, dus het zal erbij horen... Iets met voxht te maken ofzo?. Je hebt 7 enkelbanden en je scheurt ze niet allemaal tegelijk , maar je moet sowieso op 6 weken herstel rekenen. En wat versta je onder herstel? Ik kon worst case scenario na 3 weken weer schuifelen door het huis en sporten na 10wk. Maar dat was wel met brace. Best casr scenario kon ik na een week lopen en na 6wk sporten. Het genas iig wel sneller dan m'n kruisband (knie)
Ik kon na dik 2 maand weer sporten, maar mijn enkel was nog wel een jaar pijnlijk bij bepaalde bewegingen.
Na een gekneusde enkel heb ik een jaar op krukken gelopen door een slijmbeursontsteking. Waarschijnlijk niet wat je horen wilt. Het had eigenlijk met maximaal zes weken klaar moeten zijn.