Bij mij is de miskraam (na 7 weken zwangerschap) gisterenmiddag begonnen en afgelopen nacht en vanmorgen zijn er diverse stolsels uitgekomen. Hiervoor heb ik een molazwangerschap gehad waarvoor ik bijna een jaar moest bloedprikken om te zien of het zwangerschapshormoon uit mijn bloed was. Morgen een afspraak bij de gynacoloog om te kijken of de baarmoeder al helemaal "schoon" is. Kan iemand mij zeggen of ook nu het zwangerschapshormoon nagenoeg nihil moet zijn om weer zwanger te worden?
Meis, ik heb geen advies of antwoord op je vraag, maar wilde je wel heel veel sterkte toewensen. Wat rot voor je zeg!
Volgens mij als het dit keer geen mola is,hoef je niet zolang te wachten totdat je het weer mag gaan proberen. Bij een mola is het hcG gehalte ook veeel hoger dan een gewone zwangerschap. De gyn zal het allemaal wel weten,hoop dat die je wijzer kan maken. Hoop nog meer dat je snel een goede zwangerschap mag uitdragen.
Vandaag bij de gynacoloog geweest. Het is een complete miskraam geweest. Gelukkig hoef ik niet net als de vorige keer bijna een jaar bloedprikken. Alleen vandaag en over twee weken en dan zou ik weer zwanger mogen worden. Een molazwangerschap is moeilijk te beschrijven, maar ik vond dit op een website staan en dat het omschrijft het zo ongeveer. Alleen bij mij was er wel degelijk een embryo tot ongeveer 3 maanden, maar dat schijnt nagenoeg nooit levensvatbaar te zijn. *Bij een molazwangerschap gaat er iets mis bij of kort na de bevruchting. Daardoor groeit er geen embryo, maar groeit alleen de placenta door. Door vochtophoping ontstaan heel veel blaasjes in de baarmoederholte. Een vrouw met een mola-zwangerschap heeft meestal 'gewone' zwangerschapsverschijnselen, soms wat heftiger dan bij een gewone zwangerschap. Later in de zwangerschap neemt de kans op vaginaal bloedverlies toe. De oorzaak van een molazwangerschap is onbekend. Mogelijk spelen erfelijke factoren een rol. Ook leeftijd speelt mee: vrouwen onder de 15 en boven de 40 jaar hebben meer kans op een mola. Een molazwangerschap komt heel zelden voor: bij 1 op de 2000 zwangerschappen.* In ieder geval bedankt voor jullie lieve reacties.ik weet niet of jullie zelf ook een miskraam of molazwangerschap hebben gehad, maar als dat zo is, ben je dan niet ontzettend bang als je dan weer zwanger bent voor weer een miskraam?
Sja mijn overbuurvrouw heeft voor de 2e keer een molazwangerschap,nu moet ze weer een jaar afwachten Lijkt me heel erg een molazwangerschap,het verplichte jaar afwachten terwijl je heel graag wilt. Heb het nog nooit meegemaakt. Wel een gewone miskraam,ben nu dan wel weer zwanger,maar ik was inderdaad wel erg bang dat het weer mis zou gaan. Maar aangezien je voorgeschiedenis,zal je als het weer zover is,wel extra controle en echo's krijgen,hopelijk zorgt dat voor meer geruststelling. Bij mij hielp dat wel. succes!
Als ik nu weer een molazwangerschap zou hebben dan zou ik er ook wel moedeloos van worden....duurt echt lang voordat zo'n jaar voorbij is...en je wordt echt lekgeprikt met dat ellendige bloedprikken...maar daar weet je buurvrouw alles van. Gelukkig was het hcg-gehalt nu maar 68 en hoef ik alleen nog over twee weekjes bloed te prikken en als alles goed is zouden we weer zwanger mogen worden....even afwachten.
Hoe het precies zit na een mola weet ik niet. Ik weet wel dat ik zwanger ben geworden terwijl mijn hcg nog rond de 30 was. Met andere woorden, het hoeft dus niet per se onder de 5 te zijn om weer een eisprong te hebben. Na mijn miskraam werd ik direct weer zwanger de maand na de curettage en het hcg is nooit meer 0 geweest... Ik hoop voor je dat je snel weer zwanger bent!
Ja, ik hoop het ook! Even afwachten na het bloedprikken van volgende week dinsdag...ik verwacht ook niet dat het gehalte dan onder de 5 zal zijn, als we maar een eisprong krijgen vind ik het prima! Weet je wat ik ook wel moeilijk vindt...het "geheim" houden op het werk. Ergens wil je het wel zeggen...maar aan de andere kant niet omdat ze dan weten dat je zwanger wilt worden....hoe doen jullie dat, niks zeggen of hebben jullie het wel gezegd?