Hoi allemaal, Een week geleden heb ik een curettage gehad en nu lees ik overal dat je extra vruchtbaar bent na de curettage. Maar is dat alleen die maand erna of ben je een paar maanden na de curettage extra vruchtbaar?
Of je extra vruchtbaar bent weet ik niet...lees het ook overal. Zou voor mij ook goed uitkomen Ik denk dat je misschien de eerste keer iets meer lans maakt omdat je baarmoeder helemaal schoon is. En hierdoor een eitje makkelijker kan innestelen. Laten we het hopen!
Mijn gyn zei dat dit een fabeltje is. Ik heb zelf bewust gekozen om een paar maanden na m'n Montenegro wachten dus heb t eerlijk gezegd ook niet geprobeerd. Ik zou zeggen wil je wel meteen zwanger worden dan gewoon lekker proberen, wil je dit juist niet dan gewoon veilig vrijen. Zwanger worden na curettage - Zwangerschapspagina
mijn verloskundige zei ook dat je de eerste maand extra vruchtbaar bent maar kon niet zeggen waarom ik denk er een vruchtje door gekomen en moest dus verder open gaan als bij een menstruatie
Ik denk dat je altijd een verhoogde kans hebt om zwanger te raken na een miskraam vanwege het zwangerschapshormoon dat nog in je lichaam aanwezig is. Of dat nou een spontane miskraam, een curretage of een opgewekte miskraam is, maakt denk ik niet zoveel uit. Helaas ben ik na mijn curretage gewoon weer ongestekd geworden. Maar hebben nu hoop op deze ronde. Geduld geduld geduld Suc6!! Groetjes,
Idd schijnt te zijn omdat je lichaam nog ingesteld is op zwangerschap en de hormonen. Ik hoop ook dat we extra vruchtbaar zijn.....we willen erg graag weer zwanger zijn.
Ik werd op dag 25 na curretage ongesteld,wel niet geklust in mijn (schijnbaar) vruchtbare periode vanwege de curretage. De maand erna meteen zwanger. Succes!!
Merk er niets van dat erge vruchtbare 12 november curretage gehad met 10.4wk zwangerschap en tot op heden nog niet ongi en ook niet zwanger. Na de curretage nog niet ongi geworden en nu op dag39 na curretage.
Ik was 3 mnd na me curettage zwanger. En daarvoor heeft het 1 jaar geduurd dus volens mij zit er toch wel een kern van waarheid in... Suc6 in ieder geval!
Allereerst sterkte gewenst, was je al ver? Altijd vervelend... Ja, misschien kan dit wel, maar hou je er niet aan vast. Dit is natuurlijk zelfbehoud, om teleurstelling te voorkomen! Na mijn curettage had ik na 5 weken een positieve test in handen. Helaas werd het streepje naarmate de week verstreek steeds lichter. Tegen de tijd dat ik mijn nacontrole had bij de gyn, was de streep weg Zij gaf aan dat je baarmoederslijmvlies moet herstellen na een curettage. En dat een bevruchte eicel dan soms niet genoeg houvast krijgt in je baarmoeder. En daarna kreeg ik van haar op mijn sodemieter, omdat ik een eerste menstruatie had moeten afwachten. Uiteindelijk heeft het in totaal 7 weken geduurd voordat ik ongesteld werd. En nu weer bezig met een kindje te proberen fabriceren Maar nou werk ik toevallig ergens waar diverse artsen lopen. Een directe collega van mij heeft curettages verricht in Afrika. Hij zei dat na een curettage een zwangerschap vaak niet te lang op zich laat wachten. Hij heeft het regelmatig van dichtbij gezien in Afrika. Ik duim voor je! En natuurlijk ook voor alle andere dames die bezig zijn.
Hier ook heel snel weer zwanger; na curretage 1x ongesteld geweest, daarna weer zwanger. Sterkte met het verlies van jullie kindje en hopelijk lacht het geluk ook jou weer snel toe!
Hoi dames, bedankt voor jullie reactie!! Ik had een MA na 9w3 maar kwam er dus pas achter bij de tweede echo toen ik 11,5 week was. Ben er nu wel aardig overheen, dat wil zeggen voel niet meer die pijn echt, maar ben ook nog niet gelukkig. Dus ik geef het gewoon de tijd Maaaar een nieuwe zwangerschap zou natuurlijk heel veel goed doen. Wil me er niet teveel op focussen maar was gewoon benieuwd of het alleen gold voor de eerste maand na curettage, maar ben goed gestemd, we houden de moed erin! Sterkte voor degene die het ook hebben meegemaakt en hoop dat we snel allemaal weer een positieve test in handen houden!!