Pijn, wat is dit? Help!

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Noodles, 28 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Noodles

Noodles Actief lid

8 aug 2006
    277
    1
    0
    Ik voed al zo'n 21 maanden en heb behalve honderd keer spruw nooit problemen gehad. Sinds vanmorgen heb ik echter ontzettende pijn in mijn linkerborst. Het voelt heel beurs aan, vooral aan de zijkant en rondom de tepel. Drinken is ook heel pijnlijk! Het is niet rood, ik voel geen harde plek alleen heel veel pijn. Zelfs bij lopen doet het zeer, ik heb de neiging mijn borst vast te houden en dan heb ik echt kleintjes, dus die zwabberen niet zo ;) De hele dag loop ik al met een kruik en laat ik mijn dochter drinken, echter dit lijk vooralsnog niet te helpen. Wat kan dit zijn (ik lees overal dat borstontsteking of verstopte melkkanaaltjes altijd voor een harde plek zorgen) en hoe kom ik er vanaf!

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    hoi,

heb je het nog? neem anders lekkere wollen zoogcompressen in je beha (die zijn ook echt in kleine maatjes te bestellen!)

kijk het even aan, heb je geen verhoging, loopt de voeding wel als normaal?

succes
    heidi margit

3. Noodles

Noodles Actief lid

8 aug 2006
    277
    1
    0
    Nou het gekke is, na een hele dag met een kruik er tegen en mijn dochter veel laten drinken, ging het over. Echter, nu heb ik dezelfde pijn aan dezelfde borst, maar aan de andere kant. Het zit nu rechts van mijn borst en eerst links. De voedingen lopen op zich normaal, al doet het drinken wel pijn. Het voelt gewoon heel beurs aan, maar ik heb echt geen koorts, geen harde schijf en het ziet niet rood. Ik snap er niks van!

4. Heidi Akkers

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    houd het goed warm, en in de gaten. even aankijken maar.
    heb je al weer een cyclus? blijft het aanhouden, overleg dan na het weekend even met een lactatiekundige in de buurt of met je huisarts.

goed weekend vast,
    heidi margit

5. Noodles

Noodles Actief lid

8 aug 2006
    277
    1
    0
    Ja ik heb allang weer een cyclus, en ik ben net gecuretteerd vanwege een miskraam dus daar kan het niet van zijn! Het is ook maar aan 1 borst he, van de andere heb ik totaal geen last.

Ik zal het nog even aanzien, zit nu alweer met een kruikje en ga anders maandag wel even langs de huisarts. Dank voor je antwoord.

6. Heidi Akkers

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    doe dat, verwaarloos het niet.

succes verder, meid,

heidi margit

Deel Deze Pagina