Voor moeders die borstvoeding geven of hebben gegeven.

Discussion in 'Baby en dreumes' started by missyb, May 12, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. missyb

missyb Niet meer actief

De vraag is: drinken julie wel eens een alcholisch drankje en hoeveel uren wachten julie daarmee?
    Ik wil vandaag een drankje proberen (pasoa 7%) en vroeg me af hoeveel uren daar tussen moet zitten.
    nu hebben ze het wel over 1 glas waar 3 uren tussen moet zitten maar ja wat voor alcholglas bier wijn?

drinkt hier ook iemand zo nu en dan een drankje en hoeveel uren wachten jullie daar dan mee?

2. rachel22

rachel22 Actief lid

Feb 16, 2006
    239
    0
    0
    verzorgende c
    toen ik bv gaf dronk ik eigenlijk niet.
    maar ik denk dat je het best gewoon een wijntje kan drinken .pasoa is nogal zwaar voor zo`n kleintje.of een bruin biertje nog goed voor de bv ook.

3. safian78

safian78 Actief lid

Jan 26, 2006
    428
    0
    0
    Eigenlijk drink ik ook niet nu. Ik heb laatst een wijntje gehad vlak nadat ik had gevoed, dan duurt het nog zeker 2,5 uur voordat ik weer moet voeden, volgens mij kan dat niet veel kwaad.

4. missyb

missyb Niet meer actief

maar ik 1 glas wijn zit volgens mij meer alchol dan pasoa temisten in een hele fles zit wel 12 procent.
    ik lust graag een drankje weekends maar wil de kleine geen schade aan brengen natuurlijk.
    mischien de laatste voeding kolven alleen dat gaat zo moelijk met de hand.

5. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

Aug 9, 2006
    3,051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Ik heb tot nu toe 1x een paar slokken gedronken van een biertje.

Je schrijft dan in passoa 7% zit dat is meer alcohol dan in bier. Volgens mij is de regel per glas bier/wijn 3 tot 4u wachten met voeden dus met een klein beetje passoa minstens net zo lang aangezien dat 2x sterker kan zijn dan een biertje (alcoholpercentage van bier wisselt nogal per merk)

Ik drink eigenlijk bijna nooit omdat ik op verzoek voed en wat als hij dan na 2u dorst heeft? (gebeurt bijna nooit maar je zal net zien) Verder zou ik passoa juist omdat het sterker is ook niet zogauw nemen en je dochter is nog maar 3 weken, dat is wel erg klein nog. Mijn zoontje dronk toen hij 3 weken was vaak om de 3 u hooguit en ikzelf zou er bij passoa wel wat langer tussen laten daqn bij een biertje.

Kortom ik zou het niet doen.

6. Persoonlijk zou ik ervoor kiezen om het te laten..ik had ook echt zin in een wijntje maar ik wist als er al 1% kans voor was dat t niet goed voor haar was dan hoef ik het niet..maar dat is voor iedereen anders..maar ik denk als t voor jezelf niet belangrijk is om t te proberen dan zou ik t echt laten..En ik vind het ook eng..ik had mn hele zwangerschap niks gedronken en ben nu nog steeds bang als ik wat drink dat het dan verkeerd valt en dat wil ik echt niet met mn kindje..

7. missyb

missyb Niet meer actief

ok thanks voor julie antwoorden.
    ik denk dat ik gelijk na de voeding een blikje ga proberen
    om vervolgens de andere voeding die om 11 uur is te gaan kolven vervolgens komt ze meestal om een uur of 5
    dus zit er genoeg tijd tussen.

8. Gul

Gul Actief lid

Sep 27, 2006
    380
    0
    0
    IT'er
    Hallo,

Ik weet niet of je nog geintresseerd bent. Maar ik heb in de horeca gewerkt (niet een echte professionele zaak). Maar ik had geleerd, dat wanneer je goed mixt en de officiele glazen (maten) aanhoudt en al, dat je dan ervan uit kunt gaan dat ieder glas evenveel alcohol percentage bevat.

Dus een glas wijn bevat ongeveer zelfde hoeveelheid als een glas bier of een glas jenever of een glas pasoa.

Alleen als je bv naar bier kijkt. Als je naar een feestje gaat, dan wordt die meestal in een kleiner glas gedaan en dan bevat die dus niet evenveel alcohol. Zelfde is dus wanneer iemand een pasoa j'us d'orange mixed met 1,5 keer zoveel pasoa als de bedoeling is. En je hebt natuurlijk ook heel veel verschillende maten longdrink glazen.

9. Saona

Saona Fanatiek lid

Jun 24, 2006
    4,529
    640
    113
    Ik heb helemaal niet gedronken toen ik BV gaf ;)

10. cristel1986

cristel1986 VIP lid

Feb 25, 2006
    5,200
    0
    0
    bij nijmegen
    ik heb helemaal niet gedronken toen ik bv gaf.. volgens mijn gyn moet je minimaal 8 uur wachten en moet je de melk uitkolven en weg gooien want daar zit namelijk alcohol in en is slecht

plus ik weet niet of je de echte pasoa gaat drinken want in de echte pasoa zit 19 %
    dat is lang namelijk mijn favo drankje geweest

11. Lieltje

Lieltje Lid

Aug 6, 2006
    63
    0
    0
    Ik heb mijn zoon 16 maanden gevoed en geen druppel alcohol aangeraakt.
    Maar dat is natuurlijk ieder zijn eigen keus.

12. illuminate

illuminate Actief lid

Apr 20, 2007
    416
    0
    0
    Ik heb (nog) niet gedronken. Ik denk eraan om te kolven. Aan de andere kant kan ik nog wel een paar maanden wachten. Ik heb niet meer gedronken, sinds ik zwanger probeerde te raken. Dus deze maandjes zonder alcohol kunnen er ook wel bij ;)

13. MissQ

MissQ Fanatiek lid

Jun 3, 2006
    4,824
    1
    0
    ik heb ook niet meer gedronken sinds ik wist dat ik zwanger was (jan 2006) en eerlijk gezegd kon ik er best wat van vòòr die tijd. Maar nu doe ik het niet omdat het schadelijk kan zijn voor Silvester. Niet dat hij er meteen iets van zou krijgen als ik 1 keer iets drink, maar 1 drankje smaakt waarschijnlijk ook naar meer. Ik zou gewoon wachten met drinken totdat je je babietje geen borstvoeding meer geeft. Ik hoop dat dat bij mij nog lang mag duren! Hoopte dat ik Silvester tot een half jaar zelf kon voeden, nu heb ik mijn streven verhoogd naar 1 jaar!

14. missyb

missyb Niet meer actief

Ik heb zaterdag een half glaasje bacardi (een goedkopere soort gedronken) en 3 uren gewacht met voeden.
    Maar 8 uur vind ik wel heel lang daar heb ik eerlijk gezegt nooit wat van gehoord.
    ik ga binnenkort ook kolven zoizo de nachtvoeding.

15. MissQ

MissQ Fanatiek lid

Jun 3, 2006
    4,824
    1
    0
    Ik zou de gekolfde voeding nà het drinken van alcohol weg doen en het je kindje niet geven, maar dat is mijn mening (ik zou namelijk gewoon nog even wachten met het drinken van alcohol... :) )

16. duikster

duikster VIP lid

Nov 13, 2005
    5,714
    73
    48
    Van een lactatiekundige kreeg ik omtrent alcohol het volgende advies:
    de eerste 6 weken na de geboorte is het niet verstandig alcohol te drinken tijdens BV. Daarna is incidenteel een glas alcohol niet problematisch. In principe heeft alcohol een half tot anderhalf uur na gebruik de hoogste waarde in de BV

17. essepes

essepes Actief lid

Aug 18, 2006
    198
    0
    0
    Ik heb inmiddels al meer dan een jaar niet gedronken (sinds ik wist dat ik zwanger was), en ga dat ook niet doen zolang ik borstvoeding geef. Vind het niet zo belangrijk dat ik daar voor wil gaan kolven en op moet letten met voedingstijden en dergelijke.

18. Kyrillis

Kyrillis Lid

May 4, 2007
    83
    0
    0
    Ik dronk af en toe wel eens een wijntje tijdens de BV. Als we uiteten gingen of we hadden wat te vieren, dan had ik niet zo iets van geen druppel. Mijn gyn heeft zelfs aangegeven dat tijdens de zwangerschap een glaasje tijdens het eten echt geen kwaad kon ..

Ik lette echter wel altijd op de tijd.. (1.5 uur per glas) en als ik zin in meer had dan kolfde ik af.. gooide het weg.. en gaf een fles. (offfffffff.. ik sloeg de voeding over en liet hm/haar liggen tot ze kwamen (wat meestal eerder was..(qua ochtend) omdat ik uiteraard eentje oversloeg)

19. Moesje78

Moesje78 Fanatiek lid

Apr 26, 2006
    2,177
    1
    0
    ik heb ook niet gedronken toen ik BV gaf,
    stel dat je kindje onverhoopt toch een keer wat eerder BV wil....

Ik vond het persoonlijk ook niet matchen met elkaar, BV en alcohol.
    Maar dat is natuurlijk ieder zijn keus.....

20. zonnestraal

zonnestraal Niet meer actief

lijkt mij niet verstandig om te drinken terwijl je bv geeft. Ik drink al geen druppel alcohol meer sinds ik zwanger probeerde te raken. Kan ook heel goed zonder nu hoor.

Share This Page