Hoi hoi. Ik weet even niet zo goed waar ik moet beginnen, ik vind het verschrikkelijk moeilijk om dit te typen. Mijn man en ik proberen al een jaar zwanger te worden zonder succes dus hebben we de arts benaderd. Als eerste een soa test voor mij en een spermatest voor mijn man. Nu hebben we vrijdag avond de resultaten terug van de sperma test en het is geen goed nieuws.... een VCM waarde (mobiliteit) van 0 en een concentratie van 1 miljoen. Mijn man moet nu eerst opnieuw laten testen en daarna kunnen we in gesprek met een gynaecoloog. De huisarts geeft ons eigenlijk geen antwoord van hoe nu verder omdat dit niet haar expertise is. Op internet kan ik weinig tot niks vinden. Wie heeft ook dit probleem? Is het gelukt bij jullie? Op welke manier? Wat kunnen wij verwachten? Alvast heel erg bedankt voor het delen van je ervaring
man hier. - is je man ziek geweest in de afgelopen 3 maanden? - drinkt je man alcohol? - rookt je man? - is de BMI van je man hoog? - hoe vaak per week sport je man? als bovenstaande in orde is (dus niet roken/drinken etc), dan moet je man door een uroloog gezien worden. Wellicht is er een obstructie dat verholpen kan worden. ik heb mijn leefstijl aangepast en neem proceive vitamine tabletten van hollands en barret. Van 1 miljoen naar 25 miljoen gegaan. Bij mij is er onverklaarbare zaadkwaliteit. Momenteel bezig met ICSI. Zou zsm alle checks uitvoeren en als alles ok blijkt te zijn en jij regelmatige cyclus hebt etc snel overgaan naar ICSI, anders ben je te lang bezig. Wij inmiddels 2 jaar bezig en eerste keer ivf en nu 2e ronde bezig met icsi. Niet te lang wachten maar actie ondernemen. groetjes
Hier ook man met weinig zaad. Wisselend per keer. Ubiquinol zou ik sowieso aanraden voor zowel man en vrouw. Het verbeterd in de meeste gevallen sperma en eicel kwaliteit. Alles wat je neem heeft 90 dagen nodig voor je resultaat ziet. Met de rest eens wat @IJzersterk zegt.
Coq10 heeft mijn kwaliteit verminderd (1 jaar elke maand een test uitgevoerd en schommelingen iedere 3 maanden). Nadat ik ben gestopt met coq10 en over ben gegaan naar proceive voor men is alles verbeterd (kwaliteit/mobiliteit). Ik heb wel 1 tablet per dag ingenomen ipv de aangeraden 2 tabletten per dag ivm referentiewaarde van de vitaminen. Mijn vrouw is proceive voor vrouwen gaan innemen en dit heeft voor betere resultaten (1 verse blasto en 2 cryos) gezorgd. N.B. uiteraard reageert ieder lichaam anders op vitamines en mineralen.
Co enzym q10 is anders dan ubiquinol. Ubiquinol is de actieve vorm van q10. Mogelijk kan niet ieder lichaam q10 even goed omzetten? Ik weet het ook niet. Bij mij had ubiquinol waarschijnlijk wel veel veel goeds gedaan (ik heb het de laatste 2 icsi rondes gebruikt, zie onderschrift)
Misschien is het per persoon afhankelijk. Wij hebben echt alles geprobeerd qua vitaminen. Voor hem kwam ik op een gegeven moment op Vaud Sperm support ook die heeft hij geslikt. Toen wij net de diagnose kregen vertelden ze in het ziekenhuis dat er niks was om de kwaliteit te verbeteren. We hebben zelf onderzoek gedaan maar op een gegeven moment loop dat ook uit de hand. De ondersteunde producten waren, zink, magesium, foliumzuur, toen Swisse for men, Maca, Vit-D, Ashwagandha, ubiquinol, Vaud Sperm support enz. Op het laatst alleen Swisse for men en ubiquinol en dat heeft bij hem vebeterd. Niet de hoeveelheid maar wel bewegelijkheid en meer catagorie A. Maargoed, dit is over een tijdsbestek van +/- 8 jaar. Bevruchten is het probleem bij ons niet, probleem is innestelen, dat lukt maar daarna gaat het snel mis
Hier idem. Toen ik ermee startte hadden we opeens geen bevruchtingen (pogingen ervoor wel). De schillen van de eicellen leken te hard. De poging erna iets beter maar nog steeds weinig bevruchtingen en slechte kwaliteit. Ik hoorde van iemand die ik ken dat zij hetzelfde had en is gestopt met de ubiquinol. Daarna geen problemen meer. Bij ons ging het ook zo. Het zal idd per persoon verschillen, je hoort voornamelijk positieve verhalen, maar ik durfde niet zo snel meer zoiets te nemen.
De huisarts kan jullie beter direct doorverwijzen naar het ziekenhuis. Daar hebben ze er tenminste wel verstand van. Na twee slechte uitslagen volgt een bloedonderzoek en bezoek aan de uroloog. Mogelijk kan die achterhalen wat de oorzaak is. Ik zou eerst het resultaat van de onderzoeken afwachten, voordat je zelf gaat dokteren met allerlei pillen. Dat kan namelijk ook averechts werken.