Erg?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mukkie11, 28 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    Afgelopen dagen was ik grieperig. :( Ik was erg verkouden (nu nog) en kreeg ook af en aan koorts (dwz is niet boven de 38.3 gekomen en dat was in de nacht een keer). Ik heb het op aanraden van vk en gyn steeds onderdrukt door twee paracetamolletjes te nemen (elke 7 tot 8 uur) en in totaal heb ik dat in de twee dagen dat ik die verhoogde temp had 5 keer gedaan (niet de dosering van 6 per dag overschreden). Al met al voelde ik me alleen maar ziek en helemaal niet meer zwanger...:x

Ik was erg bang dat koorts niet goed is voor de beeb en dat het nu misschien niet goed gaat met ons kleintje of is dit overdreven?? Ik hoor overal (en lees) dat het echt geen kwaad kan (ik hoest nu alleen nog en ben snipverkouden maar voel me stukken beter!). Maar ik was toch onbewust ongerust en door de hormonen kreeg ik gisteren toen ik me weer uit bed kon slepen en me beter voelde een enorme woede uitbarsting tegen m'n mannetje omdat hij de versgeperste jus d'orange over de grond gooide...:$ Ik flipte echt helemaal en riep de vreselijkste dingen en gooide de dweil naar hem toe! zo ken ik mezelf niet (ik heb wel temperament maar kan mezelf in de hand houden...) ik eindigde snikkend in bed en wilde niemand bij me hebben. eerste keer dat ik zo huil tijdens m'n zwangerschap en dat het niet van ontroering is...Nu denk ik weer dat ik op deze manier ons beebje kwaad heb gedaan...:(

Ik zit op 17 weken en een dag voor ik ziek werd (afgelopen woensdag) hebben we weer controle en echo gehad. Alles zag er prachtig uit zei de gyn. Heel mooi! genoeg vruchtwater, hersentjes mooi in vorm, maagje gevuld, het plaste zelfs even haha! En hartje heel goed gezond! Toch maak ik me nu ongerust over de griep en daarna de woede uitbarsting...al is het inmiddels weer helemaal rustig en fijn tussen mij en m'n mannetje en ik moet zeggen dat het ook wel weer opluchtte die uitbarsting ;)

Maak ik me onterecht zorgen en ben ik gewoon een zeurmuts??:D wat denken jullie??:(

2. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Je moet je niet zo druk maken, van een beetje verhoging krijgt de kleine niets, en van een uitbarsting al helemaal niet hoor.

3. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    koorts is helemaal niet slecht.
    Ik heb wel eens gehoord dat beebjes juist heel goed groeien als de moeder ziek is, omdat je dan veel rust neemt.

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Op de eerste plaats had je geen koorts maar verhoging en een beetje ziekig zijn kan echt geen kwaad. Ik kan me voorstellen dat je je er net lekker bij voelt en als je zwanger bent, voelt alles 10 x zo vervelend maar geen zorgen.

En wat betreft die woedeuitbarsting? Als dat je ergste 'vergrijp' is richting je partner dan ben je nog een engel hoor! Doe maar even extra lief tegen hem.. vindt je beeb vast ook een goed idee!

5. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    Volgens mij kan het helemaal geen kwaad hoor.
    Maar als je toch ongerust bent zou ik gewoon even je verloskundige bellen. Dat soort vragen vinden ze helemaal niet erg en daar zijn ze voor. Zij kunnen je vast geruststellen!

6. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    Heel erg bedankt voor jullie reacties! ja tuurlijk, ik weet 't ik moet me niet zo druk maken...het was voor het eerst dat ik echt stressy was maar waarschijnlijk ook door die flinke verkoudheid. Ik heb geen enkele reden om te stressen want alles gaat gewoon goed!Voel me alleen door die griep tijdelijk ff niet zwanger...

@cygnet: ja ik heb gemerkt dat een simpel klein griepje voelt als doodziek tijdens zwangerschap!! Vooral die spierpijn!! enne, zo'n engel ben ik niet hoor, maar dit was wel de ergste keer ja...ik ben wel meer erg moody of kattig en bazig de laaste tijd...maar mijn man is een lieverd (daarom is het ook zo lullig voor hem!) en we hebben het idd al goedgemaakt!

Ik ga gewoon weer genieten van de mooie echo die we hadden op woensdag want dat is nog niet gelukt...!

Deel Deze Pagina