Erge buikpijn 2 weken na keizersnede?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door S0fietje, 3 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Hoi.

20 maart heb ik een prachtig zoontje gekregen middels een keizersnede. Alles gaat goed en herstel verliep best vlot. Afgelopen zaterdag en zondag kreeg ik koorts en moest voor controle naar ziekenhuis. Ze hebben geen ontstekingswaarden in het bloed gezien en enige wat ze konden zien was dat er nog veel oud bloed in de baarmoeder zat en de baarmoedermond gesloten is. Was niet te zien of er nog een stukje placenta zou zitten en het bloed lost het lichaam als het goed is zelf op.

Ik mocht naar huis met advies om de temp in de gaten te houden. Boven de 38 moet ik bellen. Met paracetamol is hij 37.9 dus nog net geen koorts meer.

Nu heb ik steeds erge buikkrampen alsof ik weeën heb. Het komt en gaat zoals ook bij weeën gebeurd. Toiletgang (plas en ontl) is erg pijnlijk ook.

Mijn vraag is of dit zo hoort 2 weken na de ks of niet. De wond geneest verder heel goed en heb ik geen last van. Het zit echt binnen in de buik.

Vriendelijke groet,

S0fie

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

gebruik je nog steeds paracetamol? En hoe hoog is je temp nu?
    Hoe is het met het bloedverlies? Gaat het ook raar ruiken? Ik zou toch even bellen met je arts anders.

Mirjam

3. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Hoi,

Ik gebruik nog paracetamol (3x2) en vanmorgen was mijn temp 37.9. Vandaag vloei ik dus niet meer en ruik ook geen gekke luchtjes. Gister nog een drupje bruinverlies gehad maar ook geen luchtjes. Wel veel pijn die op weeen lijken.

Groetjes,

S0fie

4. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

als je met paracetamol tegen de 38 graden zit, dan zit je zonder waarschijnlijk erboven. Ik zou even overleggen met je huisarts.

Mirjam

5. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Hoi Mirjam,

De temp is wat gezakt en was gister en vanmorgen 37.9 zonder paracetamol. De buikkrampen zijn zo goed als weg nu en het voelt nu beter. Houd het in de gaten en als de temp omhoog gaat ga ik zeker bellen. Vloeien varieert van 2 dagen niks en dan een dag wel en dan weer naar niks. Weet niet hoe lang en hoeveel je moet vloeien? Hoop dat het de goede kant op blijft gaan :).

Bedankt voor meedenken!!

S0fie

6. Ineke

Ineke Verloskundige

15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    Hallo,

Vloeien kan 4-6 weken duren en varieren per dag. Dus qua vloeien is het heel normaal nu.
    Houdt inderdaad je temperatuur in de gaten, stijgt deze weer bel dan met je arts.

Groetjes Ineke

Deel Deze Pagina