Inwendige echo?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Bo20, 17 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bo20

Bo20 Fanatiek lid

8 jun 2006
    2.696
    0
    0
    HR
    Ik heb volgende week mijn eerste echo en nu weet ik niet of het inwendig of uitwendig is.. Ik hoop natuurlijk uitwendig..

Daarom vroeg ik me af hoe een inwendige echo in z'n gang gaat?

2. Andrea mv Ryan

Andrea mv Ryan Fanatiek lid

31 dec 2006
    1.052
    0
    0
    Groepsleidster kinderopvang
    Noord-Brabant
    Ik heb zowel uit- als uitwendig gehad. Ik vond het reuze meevallen. Ze brengen een klein echoapparaatje in dat vast zit aan een staaf, beetje staafmixer idee. Het voelt even raar als ze 'm inbrengen, maar het beeld is zoveel beter. Gewoon ontspannen en naar het beeld van je kindje kijken, dan valt alles reuze mee!

3. rianne23

rianne23 Actief lid

1 feb 2007
    401
    0
    0
    ergens in friesland
    hoi bo20

ik heb toen ik net zwanger was van maureen een inwendige echo gehad. ze gaan dan met een langwerpig apparaat je vagina binnen en kijken daar dan naar je kleintje. je verneemt er niks van.over het algemeen kan je je kleintje beter zien met een inwendige echo dan uitwendig.(ligt er wel aan hoe lang je zwanger bent) ik was toen net 10 week zwanger en de verloskundige zag met de uitwendige echo alleen het vruchtzakje en toen met de inwendige echo zag ik mijn kleintje goed.

liefs rianne

4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.284
    36.148
    113
    hee, ik heb voordag ik zwanger was een inwendige echo gehad voor een eierstok controle en ik zag er echt onwijs tegen op, maar er is echt niks aan. Je voelt het haast niet als je een beetje kunt ontspannen en met de verwachting dat je je kindje kunt zien, moet het niet al te erg zijn, toch?

5. Elmo

Elmo Niet meer actief

Mijn inwendige echo's zijn echt NIET te tellen....
    Ik zou me er echt geen zorgen over maken hoor, tis zo gebeurd en je voelt er weinig tot niks van.
    Elmo

6. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ik denk dat je een inwendige krijgt omdat je 8 weekjes zwanger bent dan. zo heb je een mooier beeld en de kans dat ze je kleintje goed zien met een gewone echo is dan ook klein. Toen ze tegen mij zeiden doe je broek maar uit en ga maar liggen dan gaan we even kijken stond ik echt zo van" o, oke " ze paken een staaf en doen daar een condoom omheen. dit wordt dan in je schede gebracht. zodra je je kleintje ziet heb je niet eens meer in de gaten dat je in je blote kont ligt. het is zo gebeurt en je voelt er bijna niks van en ja het is voor hun gewoon lopende band werk

7. Bo20

Bo20 Fanatiek lid

8 jun 2006
    2.696
    0
    0
    HR
    Het lijkt me zo gek! :rolleyes: :) Maar goed, we zien het wel.. Ze heeft in iedergeval niets over een inwendige echo gezegd. Hoe dan ook, ik vind het veel belangrijker dat ik ons kindje kan zien en dat het gezond is.

8. Lintje

Lintje VIP lid

9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    Gewoon doen! Ik heb er twee gehad; een door een man en een door een vrouw. En bij de man voelde ik niets en bij de vrouw voelde ik dat er "iets" in mij zat. Maar het is supernormaal en zo leuk als je je babytje duidelijk ziet op het scherm! Niks aan, gewoon doen! :D

9. zomaar

zomaar Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.769
    0
    0
    Brabant
    Hallo Bo,

Ik heb vandaag mijn eerste echo gehad die zou inwendig gebeuren zei mijn VK aan de telefoon omdat je rond de 8 weken vaak nog weinig kunt zien uitwendig. Toen ik daar vanmorgen zat zei ze dat we eerst toch een uitwendige zouden proberen en als dat niet zou lukken alsnog inwendig noodzakelijk was. (inderdaad bij mij viel er ook een last van mijn schouders bij het horen van uitwendig ;) ) En ja hoor het is gelukt UITWENDIG super mooie echo met kloppend hartje! Maargoed ik kan me helamaal voorstellen wat de andere bedoelen met ach als je je kindje ziet dan is alles vergeten :) echt er is niets mooier dan een goede echo! Succes volgende week!

10. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Ik heb ook een inwendige echo gehad, en hier heb ik werkelijk helemaal NIKS van gevoeld! Ontspannen is 'The Key' ;)
    Hoe het in zijn werk gaat, staat hierboven al een paar keer beschreven dus dat zal ik niet nog eens herhalen ;)

Overigens is het heel goed mogelijk dat ze eerst een uitwendige echo gaan doen hoor! Meestal (althans hier) gaan ze pas over op inwendig als ze toch alles niet goed kunnen zien.

Succes meid en geniet van de beelden!

11. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Ik heb er denk ik in totaal een stuk of 10 gehad en ik kan niks anders zeggen dan

VRESELIJK

Elke keer weer een nachtmerrie. Ookal zie je je kindje, het moment ervoor om je uit te kleden en daar te gaan liggen met je benen wijd en vervolgens op moet staan :(

ik vond het echt heel erg...succes en sterkte :)

12. snow

snow Actief lid

11 mrt 2007
    256
    1
    0
    ik vond het reuze meevallen, had me erger voorgesteld, het apparaat is ene langwerpig ding met een condoom erom, en ik voelde echt bijna niks met inbrengen, en toen het erin was, viel het helemaal mee, op dat moment zit je zo naar dat scherm te kijken dat je er weinig van merkt!

13. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik heb 2 inwendige echo's gehad en tja.... het is niet mijn favoriete bezigheid, maar wat moet dat moet.
    Je voelt er vrij weinig van, maar de positie waar je in ligt is niet zo flatteus...
    Groetjes, Anakin.

14. Jessica24

Jessica24 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.486
    0
    0
    huisvrouw /moeder en ff tussendoor studeren....
    Spijkenisse
    Heb bij m'n mk ook een inwendige echo gehad en valt reuze mee.
    Maar als je een volle blaas hebt, kan het ook uitwendig hoor (had ik ook)
    Suc6 ;)

jessica

15. Miza

Miza Fanatiek lid

24 jun 2006
    1.801
    1
    0
    Ik heb ook een aantal inwendige echo's gehad, vond het 100% meevallen. Ik heb er bijna niets van vernomen. Je ligt idd wel wat te koop, maar het is het werk van die mensen, die kijken daar echt niet van op.

Ik vind de eendebek daar en tegen veel en veel vervelender..

16. peetje24

peetje24 Fanatiek lid

3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    ik heb er 2 gehad, merket er weinig van. ik was alleen met de echoscopiste dus geen pottenkijkers, behalve mijn man dan maar die heeft dat allemaal al eens eerder gezien ;)

ik vond het leuk, je ziet alles veel beter

17. natalie

natalie Lid

6 apr 2007
    82
    0
    0
    Ik heb vorige week ook een echo gehad (bij 8 weken). Ik verwachtte een inwendige echo. Die heb ik al heel vaak gehad en je voelt er vrijwel niks van. Maar de gynaecoloog dacht dat een uitwendige echo ook wel kon. En ja hoor, ons kindje was heel duidelijk te zien!

Volgens de gynaecoloog hangt het er van af hoe slank je bent. Ik ben zelf niet dik en dan is een uitwendige echo sneller mogelijk dan als je wel wat dikker bent.

18. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ik was ook 8 wk bij de eerste echo en tegen mij zij de gyn dat ik een inwendig kreeg in dit stadium en dat ze niet uitwendig ging proberen. ik ben toch ook vrijslank maar het zou dus wel aan het ziekenhuis of echopraktijk liggen. bij mij eerste zwangerschap probeerde ze het eerst uitwendig in dit stadium maar omdat er niks te zien was inwendig. moet zeggen dat een inwendige echo wel veel duidelijker en mooier is.

19. Bo20

Bo20 Fanatiek lid

8 jun 2006
    2.696
    0
    0
    HR
    Wat ben ik ook een watje hè? Iedereen zegt dat het meevalt, ik ben nog zenuwachtig, haha.. :p

20. Ramona82

Ramona82 Fanatiek lid

9 feb 2007
    1.198
    0
    0
    Huismama
    Limburg
    hey Bo
    je bent niet de enigste die zenuwachtig is hahaha
    ik krijg morgen ook een echo waarschijnlijk inwendig en ik vind het ook helemaal niks .. ik moet wel zeggen dat ik vorige maand ook een inwendige had en je voelt er inderdaad bijna niks van.. maar ja het idee van je uitkleden en in je ... te liggen :confused: LOL
    groetjes van Ramona

Deel Deze Pagina