Hi dames! Zoals de titel doet vermoeden, ligt mijn placenta aan de voorwand van mijn buik. Ik voel al best een paar weken mijn meisje schoppen en draaien en soms is het een paar dagen wat minder. Nu is het mij opgevallen dat op de dagen dat ik denk 'shit, ik voel nu ècht helemaal niks', mijn darmen wat meer opspelen. Weten de moeders met wat meer ervaring hierin soms of dat komt omdat ze dan met haar rug naar mijn buik ligt en tegen mijn darmen aan het schoppen/boksen is? Ik maak me niet echt zorgen als ik haar niet goed voel, omdat ik nog lang geen 28 weken ver ben, en soms is zelfs mijn buik wat minder, en dan heb ik ook meer rugpijntjes (nieren als boksbal?), dus ik vermoed dat ze dan naar achteren is gaan liggen ofzo? Dus, mijn vragen even kort samengevat kan het zo zijn dat ze tegen mijn darmen aanschopt of zo en ik haar daardoor minder voel (maar wel rommelende darmen heb)? En. Kan het zo zijn dat ze meer naar binnen ligt en tegen de rugkant van de baarmoeder schopt en ik het daardoor minder voel? Alvast bedankt voor het lezen van mijn warrige verhaal
Ik had mijn eerste zwangerschap ook de placenta aan de voorkant. Ik voelde inderdaad mijn zoontje erg weinig. En je bent inderdaad "nog maar" 23 weken. Je hoeft je kindje nog niet elke dag te voelen. Vanaf dat het moest voelde ik hem ookwel iedere dag. Het was niet heel hard en veel altijd hij was ook nog eens erg rustig in mijn buik. Ergens in de 30 weken heb ik de vk wel eens gebeld omdat ik hem al een tijdje niet gevoeld had. Gelukkig was er niks aan de hand. Als je baby inderdaad naar binnen ligt zul je het eg weinig voelen. En ja als de baby tegen je darmen schopt is het best logisch dat je darmen dan beginnen te rommelen hihi. Ik ben nu bijna 8 weken zwanger en stiekem hoop ik wel dat deze keer de placenta aan de achterkant zit. Het lijkt me zo leuk om dat ook eens mee te maken! Nouja nog even afwachten dan weten we het hopelijk.
Je bent 'pas' 23 weken, komt wel goed hoor met het voelen van de bewegingen Bij m'n zoon had ik de placenta aan de voorkant. Duurde wat langer, maar uiteindelijk voelde ik hem prima bewegen in m'n buik. Deze zwangerschap heb ik de placenta aan de achterkant, poeh nou dat voel ik wel, haha! Ze doet me soms gewoon echt pijn. En soms zie ik heel duidelijk der arm of been zitten tegen m'n buik. Ziet er zo bizar uit!
Mijn placenta ligt ook voor en ook nog hoog. Op de echo is ook te zien dat de voetjes tegen de placenta aan liggen, echt harde schoppen voel ik niet. Heb al meerdere keren aan het ctg gelegen ivm minder leven voelen. Ze maken dan ook een echo en op het ctg en echo is te zien dat de kleine veel beweegt, maar ik voel het gewoon niet altijd. Bij twijfel mag ik altijd het zh bellen.
hier ook placenta aan de voorkant maar hier voelen we de uk echt goed al zelfs mijn man hadden we echt niet verwacht.
Bij mij ligt de placenta ook aan de voorkant en ik voelde haar met 23 weken ook heel vaak niet . Het hielp wel eens om Rustig met mijn handen op m'n buik op bed te gaan liggen , maar dan nog voelde ik haar niet altijd. Pas vanaf een week of 27 voel ik haar elke dag.
iK HAD OOK de placenta aan de voorkant en dan vrij laag. Het lag vaak helemaal aan hoe hij lag of ik hem vaak voelde Ook las ik in wij jonge ouders dat de groei van de baarmoeder en de baby elkaar afwisselen; de baarmoeder groeit een stukje om weer ruimte te maken zodat de baby weer verder kan groeien Op die momenten kan je de baby ook even wat minder voelen, omdat hij/zij dan net weer even wat meer bewegingsruimte heeft
Hoi, Hier ook de placenta ad voorkant en voel ons meisje sinds een week elke dag, zó gezellig! Onze vk zei dat voorliggende placenta helemaal niet hoeft te beteken dat je je kindje minder voelt. Manlief voelt haar ook al elke dag. Moet wel zeggen dat ik een heel dunne buikwand heb. Ik denk dat je de vuistregel gewoon moet aanhouden: vanaf 28 week elke dag voelen, anders bellen..!
Hier ook placenta aan de voorkant en voel nog steeds de ene dag meer beweging dan de andere dag.. Wat bolkje zegt herken ik ook helemaal!
Ik heb ook de placenta aan de voorkant liggen en voelde de kleine pas vanaf een week of 26 echt iedere dag. Omdat je placenta voor ligt heb je een soort van kussentje ertussen en voel je het nog niet zo goed omdat de kleine nog niet zo sterk is. Geduld is een schone zaak zullen we maar zeggen Over een paar weken zul je het beter voelen en zolang je geen klachten hebt en het af en toe voelt is het prima. Ga eens gewoon even rustig liggen of zitten als je druk bent. De kans is dan groot dat je het toch een beetje voelt.
Ik ben blij dat ik niet de enige ben xD ik voel haar wel elke dag, maar soms is het echt twee plopjes en soms pas als de rand van m'n broek in m'n buik duwt omdat ik dubbelgevouwen zit Gelukkig kan ik wel af en toe 'contact' maken. Dan ga ik liggen op m'n zij en haal ik een paar keer diep en rustig adem om mijn buik te ontspannen en dan wordt er meestal een paar keer hard geschopt. Bolkje, zoiets klinkt wel logisch. Ik heb wel gigantische oprek/spierpijn al twee dagen!