Hallo allemaal, Tot ongeveer halvewege deze week had ik nog geen last van mijn ontlasting. Moest zelfs vaker dan voorheen! Nu bedenk ik me ineens dat ik echter al een paar dagen niet geweest ben. Heb nu met vlagen erge darmkrampen en het borrelt dan enorm van binnen. Maar als ik naar het toilet ga dan komt er niets/lukt het niet. Hebben jullie tips hiervoor? En na hoeveel dagen niet kunnen voor de grote boodschap is het niet 'goed' meer? Zijn er geen drankjes ofzo, iets van roosvicee toch? Bedankt allemaal! (oja, kunnen die krampen geen kwaad voor ons kleine frummeltje?)
Die krampen kunnen geen kwaad. Ik heb zelf CU en heb al sinds het begin van de zwangerschap problemen met de ontlasting. Ik drink altijd 's ochtends een glas heet water en eet een appel. En daarna moet ik meestal wel.
Makkie veel drinken (min twee liter) en eventueel roosvice laxo. Anders even naar de HA. Ik kon gemiddeld 1x in de drie vier dagen maar goed naar de wc.
Ik heb vannacht ook ontzettende krampen gehad....deed zo'n pijn! En toen naar de wc....kwam er een beetje ontlasting. Weer naar bed, en weer krampen Ik had ook zeker 4 dagen geen ontslasting gehad. Ik ga morgen ook roosvicee laxo kopen
Had ik tijdens mijn zwangerschap ook zo last van. Heel vervelend en pijnlijk. De verloskundige gaf me de tip om gebroken lijnzaad door de yoghurt te doen. 's Ochtends als ontbijt. Hielp als een tierelier!
Pfff ik heb het ook zo vreselijk! gebruik nu roosvicee laxo en probeer zo gezond mogelijk te eten. Wanneer ik patatjes heb gegeten word het weer vreselijk erg. De ergste darmkrampen heb ik nu wel gehad...maar ik ga nog steeds niet elke dag naar de wcee...om de dag erg harde ontlasting... Heel vervelend maar het hoort erbij zei de VK veel drinken gaven zij als tip!
Hai hai, Had er ook enorm last van, vreselijk! En een opgeblazen gevoel, en telkens van die konijnekeuteltjes... GR! Maar goed, ben er op gaan letten dat ik genoeg drink (ruim 2 1/2 liter op een dag aan water, thee en roosvisee laxo); heb in het begin ook zemelen door vanillevla gegeten (lust geen yoghurt) en dat werkte ook fantastisch! Alleen daarbij moet je sowieso veel drinken, anders is het voor niets! Toen het beter ging de zemelen gelaten voor wat het is en over gegaan op alleen veel drinken en dat werkt perfect! Merk het dan ook snel als ik te weinig heb gedronken... Echt gevaarlijk wordt het geloof ik niet, ook niet voor de uk, je gaat je alleen steeds beroerder voelen... En echte verstopping kan leiden tot aambeien enzo... Beter dat soort dingen voorkomen! Succes! Ik hoop dat je er wat aan hebt !
lastig is het en inderdaad erg pijnlijk, maar kan geen kwaad voor je frummel. je kan enkel aambeien krijegn en dat doet soms ook zeer Lauw water op de nuchtere maag en kwi op de nuchtere maag helpt. evenals lijnzaad door yogurt. laxo rovicée en pruimen. Wat ook helpt is roggebrood. En als dit alles niet helpt kan je van de huisarts ook lactulose krijgen. Ik heb het hier, maar gebruik t echt als t niet anders kan.
ik heb er ook wel last van op dagen dat ik te weinig drink maar op de dagen dat ik veel drink z'n 1,5 tot 2 liter vocht per dag moet ik juist heel veel naar het toilet. nu heb ik van mij zelf last traag werkende darmen al 6 jaar maar ik kan nu meer naar het toilet dan voor heen. groetjes
wat bij mij hielp was: activia, ontbijtkoek of roosvicee laxo. 3 kiwi's op je nuchtere maag wil ook wel eens helpen
Ik vondt die roosvisee laxo heerlijk maar werken deed het niet. TOen ben ik naar de huisarts geweest en die heeft mij eeen hele grote fles lactuloze voorgeschreven. Die hielp bij mijn obstipatie. Opeens betrapte ik mezelf erop dat ik het al een paar dagen niet meer gebruikt had en gewoon naar het toilet kon. Tis vervelender voor jouw dan voor je kindje.. Succes ermee. Liefs nance158
Ik had vannacht zulke krampen in mijn buik dat ik dacht dat ik verschrikkelijk aan de diaree zou gaan. Maar niks. De krampen waren zo erg dat ik bijna flauw viel en aan het kokhalzen was. Heb wel vaker last van mijn darmen maar zo'n pijn heb ik nog nooit gehad. Ik was er van overtuigd dat ik een miskraam zou krijgen. Maar geen bloed gezien. Kon vanmorgen wel naar de wc, maar dat stelde niet veel voor en de hele dag heb ik nog krampen in mijn buik. Vraag me wel af of het nu nog wel goed is of dat er iets fout is met de baby. Of dat het "gewoon" mijn darmen zijn. Ben wel gelijk heel ongerust, maar ik hoop dat dit een extreme vorm van obstipatie was... bar
Ik heb er ook last van! en mijn darmen kunnen ook echt herrie maken hoor! Sjonge... Ik ga ook maar aan die Roosvicee laxo!
Roosvice laxo helpt weinig tot niet (zei de vk) De verloskundige heeft mij stimulance van nutricia aangeraden. Dat zijn pakjes drinken wat smaakt naar sinaasappelsap. Het is te koop bij de betere drogist en kost 1,80 voor 3 pakjes. Het heeft bij mij geholpen
Alle tips die ik had, hebben de mensen voor mij al genoemd... Het is en blijft een veel voorkomend en lastig probleem bah... Ik neem ook nog wel eens goede morgen... Als ontbijt... Zitten veel vezels in maar die proef je niet zo als gebroken lijnzaad... Sterkte allemaal Catheleine
ja het is en blijft een probleem onder de zwangeren! Tis alleen gek dat ik juist de afgelopen dagen weer erg goed kon! Dus bij mij is er nog geen pijl op te trekken. Hebben jullie dat soms ook?
mijn ontlasting is ook vrij hard. roosvicee laxo werkt bij mij niet. ik gebruik nu yacult en drink s'morgens een glas lauw water en sinaasappelsap. ook probeer ik zeker 2 stuks fruit te eten. het gaat nu alwel iets beter. en als het echt niet wil gebruik ik lactulose, maar das echt alleen voor nood.