krampen in benen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door zico, 1 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    Hallo ben 17 weken zwanger en kan moeilijk slapen s'nachts van de krampen in m'n beide benen.
    Kennen jullie dit probleem en wat deden jullie eraan?

grts,

2. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Hey Zico,

Ik had het voor de zwangerschap al regelmatig, en nu nog vaker.
    Het enige wat ik weet dat je kunt doen is strekken : de spieren in je kuit langer maken door je tenen helemaal naar 'boven' te strekken. En daarna hopen dat je snel weer in slaap valt ;)

3. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.811
    4.050
    113
    Ik heb de laatste twee weken heel veel last van kramp in mijn rechterbeen. De kramp begint dan bij mn heup en loopt vaak helemaal door naar onder. Het enige wat helpt is als mijn mannetje mn been dan masseert. De laatste nachten slaap ik ook met kussens onder mn benen. Dat lijkt ook wel te helpen.

4. Bloemetje

Bloemetje Bekend lid

6 aug 2006
    846
    0
    0
    Hoi,

Ik had er ook veel last van en ben eens gaan zoeken op internet. Er wordt veel geschreven dat het te maken kan hebben met calcium en magnesiumtekort. Dus melkproducten gebruiken of tabletten. Verder, klinkt heel raar, maar ik heb het toch gedaan: een stuk roestig ijzer onder het bed leggen en een blok zeep bij het voeteneind onder de matrashoes :) Tja, ik heb nu nergens last meer van, maar waar dat precies aan ligt weet ik niet ;) Oja, ik laat 's avonds ook mn mannetje mijn kuiten masseren.
    Succes!

5. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    thnkx meiden,
    natas hoe gaat het eigenlijk met jou?

6. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    Dit doe ik ook maar helpt niet :cry:

7. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Prima!

8. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Hier heb ik ook over gelezen, maar ik wil niet tijdens de zwangerschap zo maar tabletten magnesium gaan slikken.
    Vandaar dat ik het hou op been/tenen strekken en hopen dat ik snel weer in slaap val :)

9. Bloemetje

Bloemetje Bekend lid

6 aug 2006
    846
    0
    0
    Nee, ik ook niet. Dus ik houd het op melkproducten. Ik was ook telkens blij als ik erachter kwam dat ik weer een paar uurtjes kramploos had geslapen. Pfffft, maar we hebben het er voor over ;)

10. schatje1

schatje1 Niet meer actief

heb er ook heel erg last van.. weet ook niet echt wat je er voor de rest tegen kan doen

11. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    ik merk dat als ik meer ga drinken ik er minder last van heb. Ik heb geen idee of het met elkaar in verband staat, maar ja baat het niet dan schaadt het niet

12. Kiki

Kiki Fanatiek lid

8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Meer drinken kan idd helpen. De kramp ontstaat doordat afvalstoffen niet goed uit de (kuit)spier afgevoerd wordt. Om de afvoer te bevorderen kan het helpen om genoeg te drinken (ja, 2,5 liter vocht) en massage, zodat de stoffen makkelijker uit de spier kunnen verdwijnen.
    Calcium en/of magnesium kan ook aangevuld worden met vitaminepreparaten voor zwangere dames, dan hoef je ook niet huiverig te zijn dat je "zomaar" tabletjes tijdens het zwangeren slikt.

Maar gemeen pijn doet het wel, al zal dat geen nieuws voor je zijn...

Succes,
    Groetjes van Kiki

PS ook eens ergens gelezen: warme ruime sokken aan bij het slapen, hierdoor wordt de bloedcirculatie ook gestimuleerd.

13. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

15 feb 2008
    1.890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    ik slik al tijden magnesium/calcium ivm restkrampen in mijn been na 3 hernia-operaties (zenuw is beschadigd waardoor ik snel kramp krijg).
    heb heel goed op het potje gekeken, en je mag ze gewoon in zwangerschap gebruiken hoor!

bij mij helpt het super. bijna geen last meer! en ben een poosje gestopt om te zien hoe dat ging, nou: het was zo weer terug bij af! ik slik ze nu dus braaf elke dag, en heb zo bijna geen kramp meer. jeeeh! :)

14. aykietje

aykietje Fanatiek lid

5 dec 2006
    1.010
    0
    0
    Ambtenaar
    Mol, Provincie Antwerpen, België
    Ik heb er ook serieuze last van gehad. Eerst het ene been waardoor ik een week mank heb gelopen en de nacht daarna het andere been.

Ik heb dan naar de vroedvrouw gebeld en het betreft inderdaad een tekort aan magnesium. Ik ben dan op aanraden van haar bij de apotheker PROMAGNOR gaan halen. Het betreffen ampullen waarvan je er één per dag dient in te nemen (niet met melk innemen).

PROMAGNOR is zeker toegelaten voor zwangere vrouwen en ik kan u zeggen dat sinds ik ze neem ik geen last meer heb van krampen in de kuiten.

groetjes

Deel Deze Pagina