Volgens mij had ik dit bij mijn eerste zwangerschap ook, maar ik maak me om een of andere reden deze keer veel drukker en meer ongerust.... Ik heb sinds 2 dagen vooral smorgens en savonds erge darmkrampen. Ik kan wel vrij makkelijk naar het toilet, dus optipatie is het volgens mij niet... soms heb ik ook wel wat diarree. Maar ik schrok zo van die krampen! Dacht eerst ojee, dit gaat niet goed, maar omdat het geen menstruatieachtige krampen zijn en ik hoor en voel dat mijn darmen zo 'druk' zijn, denk ik dat het voor de beeb geen kwaad kan?? Herkennen jullie dit en hoef ik me geen zorgen te maken??
Ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken. Je darmen komen gewoon in de verdrukking en moeten een nieuw plekje zoeken en dat kan heel erg veel pijn doen.. Ik denk dat het belangrijk is om zoveel mogelijk vezelrijk voedsel te eten. Zelf drink ik dan ook nog actimel, want dat schijnt ook nog eens schimmelinfecties tegen te gaan en ook goed voor de baby! Succes.
Hoi, dat heb ik nu ook. Heb al een paar dagen echt buikkrampen en dan ook diarree. Ik maakte me ook eerst zorgen over de krampen, maar ze komen echt van mijn darmen. Ik heb sowieso al heel gevoelige darmen ivm prikkelbare darm syndroom, hoop niet dat het nog veel erger word. Maar zoals Karel1978 zegt er word natuurlijk plaats gemaakt en schuift alles op en dat voelen we. Ik ben alleen soms bang dat ik het vruchtje er ook uit pers, ja sorry hoor, maar maak me er wel een beetje zorgen over. Wie heeft dat nog meer? Liefs Puck.
Hier ook al de hele zwangerschap krampen en diarree-achtige ontlasting. Ik merk dat mijn baarmoeder er heftig op reageert. Maar dat heb ik ook als ik niet zwanger ben, dat het zo heftig op elkaar reageert. Als ik ongesteld ben veel last van mijn darmen, heb ik darmkramp ook last van mijn baarmoeder. Plus het feit dat de darmen nu lekker verspreid liggen door de grootte van de baarmoeder maakt dat mijn hele buik zeer doet als ik kramp heb. Hier heb ik trouwens altijd kramp 1 minuut voordat ik (hoognodig) naar de WC moet. Ik moet dus altijd rennen anders sch*t ik in mijn broek En je kindje zal je niet makkelijk uitpoepen hoor. Ik weet nog dat ik daar op het begin van de 1e zw ook bang voor was, maar dat gebeurt echt niet zomaar. Dat bange gevoel verdwijnt vanzelf gedurende de zwangerschap, door de vele ervaringen die je opdoet elke dag
Herken het ook hoor, ben nu 14 weken. En vorige week cooral had ik veel krampen, en vooral die druk tegen je ribben ook he.
gelukkig herkenbaar dus! En nee, ben niet bang dat ik de kleine eruit pers hahaha. Maar het deed zo'n pijn dat ik meteen bang was dat het fout zou gaan. Maar bij mijn eerste zwangerschap had ik dat ook, alleen nu wat erger. Morgen hebben we de eerste echo, wat ben ik blij en opgelucht als we dan een klein mensje met een knipperlichtjes zien zeg!
Ik weet dat het al een maand is geleden, maar ff snel een vraagje hebben jullie dit ook met 25 weken nog gehad en dat ook je ontlasting telkens veranderd??
ik had het toevallig gister bij de huisarts gevraagd en kon geen kwaad. was alleen lastig voor ons. vind het ook een heel eng en vervelend gevoel.
Ik heb hiet ook heel erg last van hoor! Mijn buik groet niet geleidelijk maar in spurten en dan geven mn darmen ook heel veel problemen. Ik sta ook elke ochtend op met darm krampen en ik moet dan ook heel snel naar het toilet. In ziekenhuis hebben ze gezegd dat dit er bijhoord door eht groeien van je baarmoeder.
hier ook ik heb dit nog nooit gehad en moet dan echt naar de wc snel gaan en die krampen doen zo zeer ik er van ga zweten en de eerste ontlasting is goed als dan klaar ben en weer zit kan ik weer trug en dan is het diaree.heb ook een heel druk kindje in de buik dacht eerst dat hij er op aan trappen was of zo hahaha maar fijn is anders en schrok er ook goed van wat ik doe als die krampen heb is op de wc gaan zitten boekje erbij en concentreren dan valt de pijn wel iets mee
Ik heb hier ook onwijze last van! Vooral als ik 's avonds naar bed ga en mijn lichaam volledig tot rust komt! Erg pijnlijk als je het mij vraagt!!