Het topic wat ik een tijdje terug had gestart, was gesloten: http://www.zwangerschapspagina.nl/schoolkinderen-pubers/593676-hoogbegaafd-anders-testen-niet.html Ondertussen is hij dus getest. Zijn IQ is boven de 130. Naast intelligentie hebben ze ook naar wat andere dingen gekeken, maar ze zagen geen aanleiding om hem uitgebreider te laten onderzoeken op andere dingen. Voor school en thuis hebben we adviezen om mee aan de slag te kunnen. Hopelijk zorgt dat voor wat meer rust. Op school is ondertussen al het e.e.a. aangepast. We hebben een aantal gesprekken op school gehad en daar zit nu verbetering in, de juffen begrijpen nu beter waar zijn gedrag vandaan komt en kunnen er beter mee om gaan. Hij heeft gelukkig weer wat meer plezier in school, tenminste, in het schoolwerk dan, met zijn klasgenoten heeft hij weinig aansluiting, het gedrag van een aantal kinderen is zorgelijk en drukt een flinke stempel op de sfeer. De komende tijd kijken we aan hoe en of school de adviezen in de praktijk brengt en of dat voldoende voor hem is. Oh, de test zelf vond hij trouwens heel leuk om te doen , hij vroeg meteen of hij nog een keer mocht. Nog een vraagje. Zijn vorige juf zei ook dat we op zoek moesten gaan naar 'gelijkgestemden', aangezien hij in de klas weinig aansluiting heeft en aangaf zich soms eenzaam te voelen. Maar ja, waar vinden we die? Iemand tips of ervaringen? Natuurlijk is het ene kind het andere kind niet. Hij maakt overigens makkelijk contact, is totaal niet verlegen, maar kinderen met wie het klikt komen we altijd alleen tegen op vakantie of ze verhuizen, dat soort dingen.
goed dat je nu weet dat er verder niets aan de hand was met hem. ik hoop dat de school de plannen snel waar kan maken. gelijkgestemden zoeken misschien op internet? ik heb geen idee.
Hb-kind-forum.nl kun je makkelijk en snel leuke peers vinden. Voor jezelf ook En er zijn ook diverse fb-groepen waar je terecht kunt.