Erge hoofdpijn tijdens 2e trimester! Herkenbaar?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Lt20, 23 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lt20

Lt20 Niet meer actief

Hoi,

Vorige zwangerschap was ik zo gezegend dat ik 9 maanden lang geen hoofdpijn/ migraine heb gehad, helaas krijg ik het nu dubbel en dwars!

Ik slik liever geen paracetamol maar ik moet omdat ik anders de dag niet doorkom. Volgens de vk kan het geen kwaad maar ik doe het liever niet.

Denk dat ik nu nog een dag of 4 per week last van hoofdpijn heb en vaak lig ik dus ook vroeg op bed.

Zijn er meer die zo'n last van hoofdpijn hebben? Misschien heb je wel de GOUDEN tip voor me!

2. Birgitte

Birgitte Bekend lid

13 jul 2010
    792
    0
    16
    Ik heb ook zo'n hoofdpijn! Ben nu 27 weken maar ik heb het al vanaf het begin. Migraine heb ik trouwens niet meer. Ik zit al 2 dagen in de lappenmand met hoofdpijn en misselijheid en de paracetamol helpt bij mij niet meer. Niks aan te doen... uitzitten dus. Ik masseer mijn hoofd voorzichtig en dat geeft wel wat verlichting. Verder af en toe een lekkere warme douche vind ik prettig. Voel je over die paracetamol maar niet schuldig trouwens hoor; mijn gynaecoloog heeft het me gewoon aangeraden te gebruiken.

3. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Drink je voldoende? Ikzelf merk dat ik tijdens mijn zwangerschap minder drink dan normaal. Voor mijn zwangerschap dronk ik veel thee en water, maar daar heb ik nu geen zin meer in. Ik moet er nu echt bewust bij nadenken dat ik voldoende drink. Doe ik dat niet, dan heb ik snel last van hoofdpijn.

4. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Veel drinken helpt bij mij ook goed!

5. Birgitte

Birgitte Bekend lid

13 jul 2010
    792
    0
    16
    Ik had net toevallig een vriendin aan de telefoon die huisarts is en ik vroeg haar om een alternatief voor paracetamol. Dat is er wel maar niet voor zwangeren vrouwen helaas. Ik probeer idd ook zoveel mogelijk te drinken ook ivm obstipatie.

6. Lt20

Lt20 Niet meer actief

Ik drink minimaal 1,5 liter en ik eet voldoende.

Paracetamol wil wel iets helpen maar het gaat niet over. En je bent er toch niet gerust op als je bijna iedere dag moet slikken.

@ Birgitte; heeft jouw vk er nog niks over gezegd?

7. Loes1980

Loes1980 Fanatiek lid

31 mei 2011
    1.170
    15
    38
    Ik ben ook migrene patient. Bij mijn 1e zw had ik 9 mnd nergens last van. Maar bij deze zw heb ik veel kwaaltjes gehad:
    Blaasontsteking, schimmelinfectie, bactiriele infectie
    Hoofdpijn, 2x migrene
    En de gebruikelijke symptomen zoals misselijk, bandenpijn, hormoenen enz enz
    Maar goed... Even over de migrene. Ik belde naar de ha en vk of ze wat wisten maar van beide kreeg ik te horen: Paracetomol en uitzieken. Er kan ook niets anders
    (ik heb ook paracetemol gebruik voor de andere klachten ook, dus vooral met periodes redelijk veel: 6 per dag voor soms 3 wk)
    Maar het kan echt geen kwaad. Beter dat dan pijn lijden. Dat geeft stress en is ook niet goed voor de baby.
    Heel veel succes en sterkte

8. bumpie

bumpie Niet meer actief

ik heb 9 maanden lang migraine gehad. Nu wordt het eindelijk wat minder. Rot hormonen ook. ;) De week van de bevalling ook nog veel hoofdpijn gehad. Ik kwam er bij toeval achter dat als ik cola drink de migraine minder werd of helemaal weg ging. Helaas wist ik dit niet tijdens de zwangerschap. Een paar slokjes is al genoeg.

Misschien helpt het bij jou ook!

9. thelovebug

thelovebug Actief lid

22 aug 2011
    160
    0
    0
    wat vervelend! ik herken het helemaal! ik had de afgelopen weken ook hoofdpijn die niet te harden was.. nu ben ik vanmorgen naar de tandarts geweest en had ik een flinke ontsteking in mijn mond! ik denk dat de hoofdpijn hier ook deels door gekomen is..

ik las dat hoofdpijn tijdens de zwangerschap ook met je hormonen te maken kan hebben en dat je daar vrij weinig aan kan veranderen. het enige wat bij mij 'helpt' is veel water drinken en rustig aan doen. als je er veel last van hebt misschien eens aan je vk/gyn aangeven! veel succes en sterkte!

Deel Deze Pagina