Erge hoofdpijn wat niet over lijkt te gaan

Discussie in 'De lounge' gestart door Lindy92, 17 jan 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lindy92

    Lindy92 Bekend lid

    5 okt 2020
    641
    323
    63
    Sinds ik in augustus m'n 2e pfizer vaccinatie heb gehad is er na een paar weken hoofdpijn ontstaan. Echt vreselijke hoofdpijn, voornamelijk aan m'n voorhoofd. Na al 2 de vaccinaties ben ik ook ontzettend ziek geweest (aantal dagen met hoge koorts op bed gelegen, kon niet meer op de benen staan).
    Nu is de hoofdpijn dus op en af, zo gaat t een week goed en dan weer dagen met hoofdpijn. Nu weer een kleine week ontzettende hoofdpijn.
    Vanochtend de huisarts gebeld, want maak me toch wel wat zorgen. Word vanmiddag terug gebeld.

    Toevallig 1 van jullie die dit herkend?
     
  2. siriel

    siriel VIP lid

    15 nov 2010
    5.077
    2.909
    113
    Vrouw
    He wat vervend zeg! Het hoeft niet per se met de vaccinaties te maken te hebben.
    Ik weet niet wat je leeftijd is?
    Misschien is het hormonaal, ik ben er nml bekend mee, al 7 jaar lang op en af hoofdpijn migraine aanvallen, het ging maar nooit over.
    Ik ben er nooit mee naar de huisarts geweest. Meteen doorverwijzing gevraagd naar de hoofdpijnpolie.
    Scan gehad, uitgebreid onderzoek gehad, en nu medicatie. En zo goed als hoofdpijnvrij nu.
     
  3. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.981
    8.785
    113
    Wat @siriel aangeeft en hoeft niet aan de vaccinaties te liggen. Eerst nooit migraine gehad maar op een gegeven moment veranderde dat. Elke 3 weken is het wel raak. Elke keer anders tussen goh ik heb hoofdpijn en hondsberoerd van de hoofdpijn.

    Gelukkig red ik het nog met op vaste tijden pijnstillers te nemen. Als ik het aan voel komen dan is dat voldoende. Bij is het hormonaal.
     
  4. Sophy

    Sophy VIP lid

    28 aug 2011
    5.779
    2.677
    113
    Noord-Holland
    Ik heb het gevoel dat je regelmatig iets mankeert. Dat is niet als aanval bedoelt maar als zorg. Heeft er wel eens iemand naar het totaalplaatje gekeken?
     
  5. Lindy92

    Lindy92 Bekend lid

    5 okt 2020
    641
    323
    63
    Dan zit je gevoel wel verkeerd.
    als ik wat heb, dan heb ik ook vaak écht wat.
     
  6. Lindy92

    Lindy92 Bekend lid

    5 okt 2020
    641
    323
    63
    Ja is zeker vervelend! Ben ondertussen 30. Hoop zo dat t snel over is
     
  7. Sophy

    Sophy VIP lid

    28 aug 2011
    5.779
    2.677
    113
    Noord-Holland
    Ik zeg ook niet dat je niets mankeert :)
     
    iMum en NiekeKris vinden dit leuk.
  8. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.496
    24.372
    113
    Ben je vanwege de hoofdpijn regelmatig pijnstillers gaan slikken? Want dan zou je nu last kunnen hebben van medicatie afhankelijke hoofpijn. En dat kan je al krijgen van dagelijks een halve paracetamol. Daarnaast mag je niet meer dan 15 dgn per maand pijnstillers slikken.

    ‘Medicatie-afhankelijke hoofdpijn kan ontstaan als je gedurende drie maanden of langer:
    • meer dan 15 dagen per maand paracetamol of NSAID’s gebruikt
    • meer dan 10 dagen per maand triptanen of opioiden gebruikt
    • meer dan 10 dagen per maand een combinatie van triptanen of pijnstillers gebruikt
    Het gaat dus niet om de hoeveelheid pijnstillers of triptanen die je per dag gebruikt, maar om de regelmaat waarmee je dit doet. Zelfs het langdurig gebruik van maar één paracetamol per dag kan medicatie-afhankelijke hoofdpijn veroorzaken.’

    Dan is de enige remedie stoppen met elke vorm van pijnstilling. Maar mocht dit het niet zijn dan is het sowieso goed dat je contact opneemt met de huisarts.

    Ik heb zelf ook regelmatig hoofdpijn en migraine. Kan een hoop verschillende oorzaken hebben. Tegenwoordig lijk ik overal wel hoofdpijn van te krijgen. Zo moet ik echt goed mijn vochtinname in de gaten houden en regelmatig drinken. Te lang wachten = hoofdpijn.
    Als ik minder suiker ga eten reageer ik daar oo met dagen knallende koppijn. Migraine krijg ik voornamelijk door hormoonschommelingen. Etc.
     
    Zeebra en siriel vinden dit leuk.
  9. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.497
    3.162
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Zou het kunnen dat je spieren vast zitten? Sinds de 1e coronagolf heb ik veel last van hoofdpijn. Ik loop al 2 jaar bij de fysio. Doordat ik niet kon werken (dat is tevens mij sport) en mogelijk ook door spanning- zijn mijn nek en schouders helemaal vast gaan zitten, wat dus resulteert in hoofdpijn.
    Fysio geeft dus verlichting. Ook heb ik bij een andere fysio - in dezelfde praktijk - oefeningen gekregen om ontspannen te lopen, te zitten etc. Zodat ik niet onbewust de spieren aangespannen houd.

    Meestal geeft de fysio gelijk verlichting. Een enkele keer werkte het averechts. Maar duidelijk is tijdens de behandeling dat alles muurvast zit en dat het na de behandeling weer losser en ontspannener is. Lastige voor mezelf blijft, om het los te houden.

    Voor de fysio heb je overigens geen doorverwijzing nodig.


    Ook zou je je ogen kunnen laten testen, of die niet slecht of slechter zijn geworden in de loop van de tijd. Ogen die nét moeten corrigeren de hele tijd, kunnen ook voor hoofdpijn zorgen.
     
  10. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Zo'n hoofdpijn in mn voorhoofd had ik toen ik een bril nodig was.
    Was echt een vreselijke hoofdpijn die niet te onderdrukken was met pijnstillers.
     
  11. siriel

    siriel VIP lid

    15 nov 2010
    5.077
    2.909
    113
    Vrouw
    Dit had ik exact zo als jou, de neuroloog gaf aan dat ik nooit zo lang had moeten blijven aanklooien met pijnstillers enzo.
    Dat schijnt veel schadelijker te zijn dan je denkt. En uiteindelijk na al die jaren hielp het ook nauwelijks meer bij mij. Nunis het opgelost met 1 klein pilletje dat ik dagelijks slik, echt ik voel me een ander mens. Ik had op het laatst nog maar 6 dagen in de maand geen hoofspijn of migraine.
     
  12. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.981
    8.785
    113
    Het lijkt nu redelijk goed te gaan maar zodra het weer erger is ga ik er mee naar de huisarts. Bedankt vpor ee tip!
     
  13. siriel

    siriel VIP lid

    15 nov 2010
    5.077
    2.909
    113
    Vrouw
    Ik heb de huisarts een mail gestuurd en uitgelegd wat m'n probleem was. En of ik naar de hoofdpijnpolie mocht. Kreeg meteen een doorverwijzing naar het ziekenhuis. Heel fijn, veel te lang mee gewacht achteraf gezien!
    Suc6♡
     
    owly vindt dit leuk.
  14. Lindy92

    Lindy92 Bekend lid

    5 okt 2020
    641
    323
    63
    Ik slik geen pcm of wat dan ook. In november een nieuwe bril laten aanmeten dus dat kan t ook niet zijn.
     
  15. Achterkantvandemaan

    31 dec 2020
    7.313
    7.260
    113
    Mijn man heeft di5 ook al maanden. Alles onderzocht, gelukkig want ik was helemaal bang voor een tumor.

    Blijkt uiteindelijk houding en lichte stress te zijn. Een fysio helpt hem, misschien ook een tip voor jou.
     
  16. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Ze zegt toch niet dat dat niet zo is? Alleen dat er misschien meer speelt.
     
  17. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Even laten checken. Dat kan het namelijk heel goed zijn, soms gaat er namelijk iets niet helemaal goed met de glazen. Kleine moeite om even na te laten kijken.
     
    Zeebra vindt dit leuk.
  18. iMum

    iMum Bekend lid

    24 okt 2019
    641
    564
    93
    Vrouw
    Ik denk dat ze bedoeld dat alle klachten misschien aan elkaar gerelateerd kunnen zijn.
    Ze bedoeld niet dat je niets hebt.
     
    Zeebra vindt dit leuk.
  19. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113
    Kan ook psychisch zijn.

    Dan zit het tussen je oren maar voel je het wel echt.

    Ik zou met deze klachten naar de huisarts gaan maar ook naar een goede fysio.

    Vooral omdat hierboven ook werd gezegd dat je vaker klachten hebt in je lichaam. Stress ( al dan niet bewust) doet erg veel met je lichaam.
     
  20. Lindy92

    Lindy92 Bekend lid

    5 okt 2020
    641
    323
    63
    Even een update, Ondertussen zijn de klachten verergert. Met bukken en hoesten voelt het bonkend in mn hoofd. Zelfs als ik alleen maar aan m'n voorhoofd druk, doet t pijn.

    Huisarts had gister fysio geadviseerd dus gelijk daarna toe gebeld. Word nog teruf gebeld voor de afspraak.
     
    Athina vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina