Tussen 10 en 20 weken niet naar de gynaecoloog?!

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Mave, 11 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mave

Mave Actief lid

23 mrt 2014
    162
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Wij hoeven na week 10, pas met week 20 pas weer naar de gynaecoloog te gaan. Ik ben verder niet bij een verloskundige. Ik vind het zooooo lang! En als ik op internet zoek en vriendinnen spreek, heeft ook niemand dit! Ik heb het nadrukkelijk gevraagd of het wel klopte en ja, het klopte. Ik loop bij het Radboud Nijmegen. Hebben meer mensen dit daar of elders meegemaakt?
    Ik hoor het heel graag, want ik maak echt een beetje zorgen!

Groetjes, Mave

2. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Apart...bij een gewone verloskundige moet je vaak tot een week of 24 elke 4 weken komen.
    Ik zou gewoon even bellen naar de poli
    Ik liep ook bij de gynaecoloog,maar kwam pas na 14 weken achter de zwangerschap en ben de eerste periode best regelmatig geweest, maar dan moest ik naar de echoscopist omdat niet duidelijk was hoe lang ik zwanger was.
    Ik ging voor de andere controles om en om naar de verloskundige ( van het zh) en naar de gyn

3. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    Als je met 10 weken je termijnecho hebt gehad, dan klopt het inderdaad dat je pas weer met 20 weken een echo krijgt. Dat is heel normaal. Maar... De meesten die bij de gynaecoloog zijn, lopen daar niet voor niets en krijgen vaker echo's... Zou gewoon eens bellen.

Oh wacht, je bedoelt helemaal geen controle meer? Dat is wel vreemd idd!

4. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb je ook geen controles bij een vk in het ziekenhuis ipv bij de gyn? Ik vind het ook wel bizar lang om volledig geen controles te hebben, bij een gewone vk - dus die niet aan het ziekenhuis is verbonden - zou je in die termijn iedere 4 weken gaan, dus dat is als je met 10w een controle hebt weer met 14 en 18w. Zo ging het bij mij ook, en met 20w had ik de 20w-echo in het ziekenhuis. Dus dat zijn twee controles meer dan jij zou hebben, terwijl ik dus geen extra medische redenen heb ofzo en jij - gezien je bij de gyn loopt neem ik dat aan - wel.
    Dat kan toch niet kloppen zou je zeggen...

Oh en dan hadden wij met 12w ook nog de combinatietest, dus weer een echo. Maar dat is wel eigen keuze, dus die tel ik dan niet mee, maar effectief 3 afspraken meer dan jij in diezelfde periode...

5. Mave

Mave Actief lid

23 mrt 2014
    162
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Bedankt voor jullie reacties. Nee geen enkele controle heb ik gehad! Ik ga morgen toch maar even bellen, ik vind het maar niks zo...Ik loop idd niet voor niks bij een gynaecoloog!

Groetjes, Mave

6. raglottie

raglottie Actief lid

7 feb 2014
    323
    0
    16
    NULL
    NULL
    Apart. Ik heb tot nu toe rond elke 5 weken een controle gehad. Vaak ook wel in combinatie met echo (termijn, combi en 20-weken). Zou zelf wel een afspraak willen in die tussentijd.

7. Hanna08

Hanna08 Lid

30 jan 2013
    78
    0
    0
    Breda
    Lijkt me ook niet juist om als medisch verantwoordelijke (de gynaecoloog in dit geval) je patient 10 weken lang niet te zien.

8. butterflies78

butterflies78 Actief lid

7 nov 2013
    122
    0
    0
    NULL
    NULL
    Raar ...

Ik loop zelf bij de CWZ (dus ook Nijmegen ;)) en daar heb ik gewoon om de 3 / 4 weken een verloskundige van de CWZ gezien. Ik heb 1x een gyn gehad. Maar vind het prima zo, want als er iets is wat de VK niet bevalt gaat ze meteen overleggen.

Raar dat jij dan 10 weken niemand gaat zien, moet zeker in elk geval wel 2x tussentijds !

9. HooyoShimbir

HooyoShimbir Fanatiek lid

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Was hier bij de gyn precies zo. 8 weken de gyn zelf, 10 weken termijn echo bij de echoscopiste en toen pas bij 20 weken weer. Heel vreemd vind ik het. Maar ik voelde de baby vanaf 17 weken dus dat stelde wel weer gerust...

10. Mave

Mave Actief lid

23 mrt 2014
    162
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb gebeld naar het ziekenhuis: ik mocht best komen hoor. Maar het was ook wel normaal dat er 10 weken tussen zat. Nou ja, ik heb vooral dat eerste gehoord en maandag mogen we voor een extra controle! Bedankt voor jullie reacties, ik voelde me er echt gesterkt door toen ik belde vanochtend!

11. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Waarom ga je niet ook nog naar een vk?

Ik liep i.v.m. een chronische ziekte en medicijngebruik bij de gyn, maar mocht voor de "leuk" ook gewoon bij de vk aanmelden. Alleen de "belangrijke" controles werden in het ziekenhuis gedaan.

12. gaab27

gaab27 Fanatiek lid

30 dec 2010
    1.585
    1
    0
    Den Haag
    Ik heb het ook 11 weken echo en volgende controle 20 weken!
    Ik vind het zelf niet erg, als er iets is kan ik altijd bellen.
    Controle houd toch alleen in op het begin: alles goed? Heeft u vragen? Even bloeddruk meten. Oké tot de volgende keer!
    Dit is mijn ervaring in iedergeval met controles bij de gyn van mijn eerste zwangerschap.

Deel Deze Pagina