Hoihoi ik heb sinds een paar dagen jeuk aan me buik en blijf ook maar krabben eraan..probeer t nu minder te doen maar t lukt niet echt. en het lijkt wel dat er nu soort blaasjes op me buik zit wat kan ik hier tegen doen?want het jeukt echt Groetjes rowana
Hoi Rowana, Hoe ver ben je zwanger? Jeuk kan er in de zwangerschap inderdaad bij horen. Het kan zich van de buik uitbreiden naar de handen en voeten. Soms komt het door je huid in reactie op kleding of zeep. Soms kan het komen door de lever, vooral wanneer je in het laatste trimester van je zwangerschap bent. Probeer de blaasjes niet kapot te krabben, door krabeffecten krijgt je nog meer jeuk. Mentholpoeder helpt vaak tegen de jeuk. Iets kouds kan ook helpen. Wanneer het erger wordt of het breidt zich nog verder uit bel je de verloskundige op (ook in het weekend). Die kan verdere afspraken met je maken over wellicht verdere onderzoeken. Groetjes Brigitte
Bedankt ik ben 38 weken zwanger , ik probeer er niet meer aan te komen en als t erger word bel ik de vk en koop mentholpoeder groetjes rowana