Hoi hoi, Weet niet of een van jullie er een antwoord op heeft. Hoop het wel ! Heb al weken last van spastische trekken in mijn benen. Mijn benen maken dus enorme spiersamentrekkingen. Dit heb ik meestal alleen samen en alleen als ik zit. De spanning in mijn benen neemt dan toe en uit zich dan in spastische schoppen. Dit kan uren duren en is zeer pijnlijk. Benen hoog leggen, laag leggen, niks helpt! Dacht eerst dat het rustelose benen was maar mijn Cesar therapeut zei van niet en heeft geen idee wat het wel is. Hebt u enig idee wat het is? En belangrijker nog: wat kan ik er aan doen? Groetjes van Kiowa
Hoi Kiowa, dat soort trekkingen in de benen komt wel eens vaker voor in de zwangerschap, maar ik moet zeggen dat jij het wel er lang en vaak hebt. Probeer eens een paar keer per dag wisseldouches, dus echt warm en dan weer koud op je benen. Massages helpen voor de bloeddoorstroom en dit verminderd ook wel eens die spiertrekkingen. Als het krampen zijn, willen magnsesium tabletjes wel eens helpen, maar dat is echt alleen voor kramp. Erg vervelend, maar ik weet ook niet precies waardoor dat wordt veroorzaakt. Het zou kunnen doordat de baarmoeder (is een grote spier) steeds oefent met samentrekken (is normaal), ook ander spierweefsel wordt geprikkeld en daardoor spiertrekkingen krijgt in je been. Groetjes Brigitte
Bedankt voor het snelle antwoorden Brigitte ! Ik zal de wisseldouches proberen. Het enige waarmee het nu overgaat is als mijn man mijn onderbeen ( kuit) heel hard schud zeg maar. Of er wat tegenaan slaat ( kanhet moeilijk omschrijven ) Hoe harder hij het doet hoe beter. Het doet me dan ook wel pijn als hij het doet. Maar alles beter dan die spasmes. Als het door de wisseldouches niet beter word.......... moet ik er dan mee naar de dokter? Of is het gewoon een zwangerschapskwaaltje waar eigenlijk niks aan te doen is? Groetjes van Kiowa
Hoi Kiowa, Wanneer het je echt belemmerd in je dagelijkse bezigheden kun je eens langs de huisarts gaan, misschien heeft die nog een oplossing. Het kan in ieder geval echt bij de zwangerschap horen en vaak is het direct over als je bevallen bent. Maar als het erger wordt kun je gerust de huisarts even bellen. Sterkte ermee Groetjes Brigitte