Mijn zoontje van 3,5 maand krijgt nog volledig borstvoeding. Maar toch wil ik hem al langzaam kennis laten maken met flesvoeding. Ik wil dat bijvoorbeeld gaan gebruiken als hij wel een keer eerder komt met zijn voeding en ik net een wijntje op heb en dus niet mag voeden. Normaal geef ik hem dan borstvoeding uit de vriezer, maar dat duurt me te lang. Alleen nu las ik op het pak nutrilon dat je eerst water moet koken. Terwijl ik echt altijd heb gedacht dat je gewoon koud water mocht opwarmen in de magnetron. Wat is er waar? Het gaat misschien om 2 keer flesvoeding per week.
Ik warmde ook altijd op in de magnetron. Voor af en toe gebruik zou je ook nog de kant en klaar pakjes kunnen gebruiken. Daar hoef je niets meer mee te doen, alleen even opwarmen.
Bedankt voor de antwoorden. Op internet lees ik namelijk vooral dat je het water wel eerst moet koken, maar ik dacht dat ons kraanwater super schoon is.
Ik had standaard gekookt water in de waterkoker en verwarme het dan even voor de fles. Ik proefde zelf altijd hoe warm het was. Gaat nog sneller dan in de magnetron vind ik
Ja ik kan wel eerst water koken, maar dan duurt het nog best lang voor het gekookt en afgekoeld is.. en is de houdbaarheid van 4 weken echt zo strikt?
Geen antwoord op je vraag, maar met 1 wijntje op mag je gewoon voeden hoor! LLL houdt aan dat als je nuchter genoeg bent om te rijden, dat je dan ook mag voeden. Op de sites van borstvoeding.com en eurolac kan je hier meer informatie over vinden.
Heb altijd kraanwater genomen. Men zegt tegenwoordig dat dat prima kan. Verder hadden wij een waterkoker die tot 40 graden verwarmt. Ideaal, meteen op temperatuur
Ik weet niet of je echt perse nutrilon wil gebruiken. Maar van sommige goedkopere merken heb je ook klein verpakkingen kunstvoeding. Dan riskeer je niet dat je na 4 weken voeding moet weggooien. En je kunt inderdaad gewoon kraanwater gebruiken.
Ik weet niet of het wel echt vor de 'veiligheid' is hoor... Ik heb nl altijd friso gebruikt, en op de standaard stond het niet en op de comfort wel... En in mijn geval mengde het beter met kokend water, dus zonder evt klontjes wat ik met die comfort met koud water wel had Maar ik deed dan een beetje heet water, mengen en dan koud water erbij, je hoeft niet de hele fles met kokend water te maken natuurlijk Met de standaard deed ik idd wel gewoon koud water, in de magnetron en dan de voeding erbij