Mijn zoontje is inmiddels 4,5 maand oud en zijn schema was altijd: 07.00 Flesje 180+6 11.00 Flesje 180+6 15.00 Flesje 180+6 19.00 uur groentje hap en aansluitend Flesje 180+6 Badje 23.00 uur Flesje 180+6 met pap Sinds een week slaapt hij uit tot 9 uur in de ochtend wat natuurlijk heerlijk is. Alleen klopt er nu niks meer van mijn schema. Zeker nu hij er ook nog eens fruit bij krijgt ben ik een beetje de draad kwijt, ook omdat hij nog ergens tussendoor slaapt. Het liefst zou ik hebben dat hij om 19.30 uur uiterlijk 20.00 uur gebadderd en al in bed ligt. Nu is dat 21.00 uur en dat vind ik gewoon te laat. Na zijn voeding van 09.00 uur slaapt hij niet altijd even goed, vaak maar een uurtje of anderhalf hooguit. De rest van de dag gaat hij vaak 1,5 a 2 uur na het begin van zijn fles weer naar bed en om 19.00 uur moet ik hem vaak wakker maken voor zijn groentje. Hoe pak ik het nu het beste aan om een goed schema te hebben? Ik wil echt zijn badje s avond houden, maar wil wel dat hij eerder naar bed gaat. Ik twijfel ook of hij al naar 4 flessen zou kunnen gaan, maar ook daar heb ik een beetje moeite mee om een schema te vinden. Als hij groente krijgt eet hij 100 gram helemaal op en fruit vaak 1 stuk fruit. Kunnen jullie mij helpen met schema?
Denk dat het helemaal niet zo'n gek idee is om naar 4 flessen te gaan. Ik zou dan bv. om 18.00 groente geven en dan om 19.00 bv in bad en dan rond 19.30 nog een fles en naar bed? En dan hopen dat je zoontje netjes tot 7.00 slaapt Anders heeft hij blijkbaar toch nog die 5e fles nodig en moet je dus inderdaad zoeken naar een ander schema of er voor kiezen om hem standaard elke ochtend om 7.00 wakker te maken. Maar ik zou gewoon eerst eens proberen om die laatste fles weg te laten.
Drinkt hij de laatste fles nog helemaal leeg? Onze dochter dronk nog maar 40ml van de laatste fles om 22.00uur en was dan bijna niet wakker te krijgen. Overdag ging ze ook steeds minder drinken dus hebben we de laatste fles gewoon laten vallen. Haar schema ziet er zo uit: 07.00uur fles 180+6 met bambix (soms wakker, anders maak ik haar wakker doordeweeks) 11.00uur fles 180 afgekolfde melk (drinkt ze niet altijd leeg) 15.00uur fles 180 afgekolfde melk (drinkt ze niet altijd leeg) 17.30uur +/- een paar hapjes groente, nog geen 25 gram 19.00uur +/- fles 210+7 met bambix, ze gaat dan rond half 7 in bad en krijgt daarna de fles, verhaaltje voorlezen en naar bed. Wij zijn in 1 maand tijd van 6 voedingen naar 4 gegaan. Als je het gevoel hebt dat hij er klaar voor is gewoon eens proberen. Wij durfde het niet zo goed, maar uiteindelijk toch gedaan en het ging goed. Moest de eerste nacht 3 keer speentje geven na elkaar maar ze is toch weer gaan slapen tot 7 uur 's ochtends. En anders inderdaad gewoon om 7uur wakker maken, dan kan je het oude schema gewoon weer oppakken. Succes!