Hoi Ik zit op BBB ( buik billen benen ) en vroeg me af of er nu nog bepaalde oefeningen zijn die ik niet mag doen. Van de rechte buikspieren weet ik, dus die doe ik ook niet meer, met een smoes dat ik last van mijn rug heb. Maar moet ik nog ergens anders op letten ? Zijn vooral oefeningen met bekkenkantelingen, rek en strek oefeningen voor arm,been,bil en rugspieren.
Met 4 weken zwangerschap mag je nog wel je rechte buikspieren trainen, dat geld pas als je buikspieren door de grootte van je baarmoeder gaan wijken. Diastase heet dat geloof ik. Maar daar is pas voorbij de 12 weken sprake van! Naar mijn weten mag je alle oefeningen blijven doen? Zeker die eerste maanden
Oke, dank je wel. Wil deze zwangerschap zo min mogelijk risico's lopen, vandaar dat ik nu al geen buikspieroefeningen meer doe. Heb het ook opgzegt per 31 dec. en ga dan zwemmen
Sommige oefeningen zullen niet goed zijn, maar dat geldt nu nog niet, meer omdat je dan je spieren niet meer aan moet spannen bij je bekken omdat je bekken juist wat flexibeler moeten worden, en anders neem je de BBB instructrice toch even in vertrouwen.
Zou me inderdaad de eerste weken niet zo'n zorgen maken, dan kan je gewoon nog alles doen. Zodra je buik echt zichtbaar wordt, moet je rustiger aan gaan doen, maar gewoon naar je eigen lichaam luisteren. Merk hier dat mijn buikspieren soms niet eens willen meewerken, dus zodra het niet lukt, weet je genoeg