Hallo! Mijn dochter is morgen precies 1 maand oud en sinds ongeveer een week erg onrustig in de avond. Het is mijn 3e kindje dus weet van het "huiluurtje" en weet dat krampjes erbij horen en je er helaas niet super veel aan kan doen. Met de 20 weken echo is destijds vast gesteld dat haar linker nier niet goed is. Vrijdag naar het ziekenhuis voor een onderzoek naar de nierfunctie. Haar rechter nier doet het gewoon goed dus ze doet het verder ook prima en heeft nergens last van. Ik heel nuchter en niet snel onzeker maar wanneer ze zoals vanavond zo ontzettend huilt, krijst en af en toe gilt. Inkrimpt en duidelijk ergens last van heeft word ik toch onzeker. Weet dat ze geen pijn heeft aan haar nier maar ja... Heb ook het idee dat er steeds voeding omhoog komt of misschien maagzuur waar ze last van heeft(wanneer ze zo onrustig is dan) Het kan ook zijn dat ze misschien meer voeding in de fles moet ze krijgt nu 6x 90+3 sinds een dag of 2 drinkt ze steeds vaker de fles leeg en heb al een paar keer nog 30+1 later gegeven. Ik vind het lastig allemaal. Merk dat die nier toch erg in mijn achterhoofd meespeelt dus vrees dat ik teveel achter dingen aan het zoeken ben. Moest even mijn verhaal kwijt. Mocht iemand nog tips hebben mocht ze reflux hebben of tips die kunnen helpen bij de krampjes is dat welkom. Ze heeft ook spruw maar drinkt de fles verder goed. Ze heeft een kuurtje gehad(spruw was minimaal maar omdat we nog een weekje weg gingen toch een kuurtje gekregen)
Op die leeftijd zou ik niet meer gaan geven in een fles, maar juist vaker de kleinere hoeveelheid. Ik vind zes flessen best weinig, zeker als ze onrustig is en er mogelijk reflux speelt. Verder: pas je de leefregels voor reflux toe?
Ze komt elke 4uur voor een fles en overdag heeft ze weleens een beetje krampjes maar duurt nooit lang. Dan is ze ook niet zo aan het slikken als in de avond. Heb geprobeerd elke 3uur een fles maar dan moet ik haar wakker maken en drinkt ze misschien een halve fles. Heb de leefregels gelezen en dat doe ik eigenlijk wel. Hou haar rechtop, fles horizontaal en laat haar tussendoor boeren. Ze doet zeker 15/20/25 minuten over een fles. Bedje is iets op gehoord dus staat wat schuin. Ze slaapt op haar zij. Maak ook bewust nog geen fles van 120+4 kijk naar haar en als ze echt nog hongerig is maak ik 30+1 bij. Tot nu werkt dat dan weer wel.