Beste lactatiekundige, Mijn 5 weken oude zoontje drinkt erg onrustig, maar alleen aan de rechterborst. Deze tepel is 2 jaar geleden met (verkeerd) borstvoeding geven helemaal kapot gegaan. Er zat een gat in het midden dat gelukkig redelijk hersteld is maar het blijft een zwakke plek. De melk komt er prima uit (misschien te goed?). De andere tepel is in orde. Wat kan de reden zijn dat mijn zoon wel rustig uit de ene borst drinkt maar de andere borst om de paar seconden loslaat en steeds opnieuw aangelegd moet worden waardoor de tepel pijnlijk wordt? Groeten, Liedx
Oei, Dat is moeilijk te beantwoorden zo zonder het gezien te hebben. Het kan inderdaad zijn dat het aan de ene kant makkelijker stroomt dan de andere kant. Ook kan het zijn dat het daar juist minder makkelijk doorstroomt, waardoor je kindje ongeduldig raakt en daardoor steeds loslaat. Ook kan er iets zijn in zijn houding of mondmotoriek wat aan de ene kant beter gaat dan de andere kant. Ik zou zeggen probeer verschillende houdingen uit, schuif ook eens door: stel dat je kindje op de arm goed drinkt uit de rechterborst, laat het dan zo liggen maar schuif meer naar links zodat hij bij de linkerborst uitkomt. Kijk of dat uitmaakt. (dus andere borst, zelfde houding) Ook zou je een afspraak kunnen maken bij de lactatiekundige. Zij kan het zien en met jou bepalen waar je winst zit! Succes!
Bedankt voor je antwoord Heidi! Ik ben vandaag bij de lactatiekundige geweest die me veel informatie heeft gegeven.