beste verloskundige, Ik heb altijd gesport veel gehandbald en heel veel getraind. Twee jaar geleden gestopt met handballen en daarna echt nauwelijks iets meer gedaan... beetje hardlopen beetje tennis maar niet noemenswaardig.... Ik merk nu bij 9 weken zwanger dat mijn lijf zo aan het veranderen is dat ik er echt een beetje moeite mee heb (hoe egoïstische ik die gedachte ook vind) Ik heb dan ook echt zoiets van ik moet weer wat gaan sporten, benen trainen etc. maar weet ook dat niet alles mag en kan en heb nu ook een conditie van een nou ja eigenlijk geen conditie meer... Ik heb de hele dag trek in alles dus dat helpt ook niet en lijnen wordt het dus ook niet, bij dat stukje heb ik me neergelegd... Het is ook een stukje van balen dat ik de laatste twee jaar niet meer getraind heb dan had ik nu niet zo geconfronteerd geworden maar tja ik wil er nu wat mee... Heb je advies voor een sport waarbij ik toch een beetje mijn lijf blijf trainen? en hoe vaak in de week? Begrijp me niet verkeerd ik ben super verliefd op mijn beebje in mijn blubber buikje hahaha!!! Dus niets ten koste van die kleine...Heel erg thanks!!!
hoi, als je rustig aan begint dan is het geen probleem. Doe waar je zelf zin in hebt, dat kan ook hardlopen zijn, zwemmen, fietsen, wandelen, of iets op een sportschool. Sommige sportscholen bieden speciale programma's voor zwangeren. Vanaf 16 weken geen rechte buikspieroefeningen meer, verder kan eigenlijk alles wel. (behalve diepzeeduiken). Mirjam