Hoogzwanger + fietsen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door DvS, 1 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DvS

DvS Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.012
    0
    36
    Noord-Brabant!
    Mag dit? Ben bijna 39 weken en heb van m'n man een nieuwe mama-fiets gekregen (zo cool!) maar nu vroeg iemand aan mij gister: "Heb je wel aan je VK gevraagd of je mag fietsen? Want dit kan weeen opwekken".
    Nooit van gehoord... :( Bij iemand bekend?
    Moet morgen naar de VK en ga dus meestal op de fiets. Opzich niet erg als ik nu aan de gang zou gaan, maar het gaat om het idee. 8)

2. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Heb nog nooit gehoord dat je niet mag fietsen....

3. maranka

maranka VIP lid

27 mrt 2007
    10.842
    0
    36
    Volgens mij mag je best fietsen hoor. Je lichaam geeft zelf wel aan of je dit nog kunt of niet. Maar dat het weeen op zou wekken heb ik nog nooit gehord. Zou een leuke tip zijn voor die meiden die overtijd lopen.

4. merakli

merakli Fanatiek lid

21 jan 2009
    1.214
    0
    36
    Ik het er ook nog nooit van gehoord en had van mijn vk gehoord dat ze zelf tot de bevalling op de fiets zat :)

Maar ik heb hierover een ander vraag, ik ben bijna 30 weken, is het gevaarlijk om met dit weer te gaan fietsen?

5. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Hoe bedoel je gevaarlijk?

6. merakli

merakli Fanatiek lid

21 jan 2009
    1.214
    0
    36
    Vanwege de hitte en benauwdheid

7. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Ligt er denk ik aan hoe je je voelt. Als jij je gewoon fit voelt kun je best een stukje gaan fietsen denk ik hoor!

8. mariska1978

mariska1978 Bekend lid

22 okt 2008
    702
    1
    0
    psychiatrisch verpleegkundige
    Vorden
    Ik heb ook nog nooit gehoord dat je niet mag fietsen omdat dit de weeën op kan wekken. Ik heb in de laatste week van de zw-schap nog gefietst. Was alleen niet meer erg prettig voor mijzelf op de fiets; buik toch een beetje in de weg

9. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik fietste met 40 weken ook nog (41+1 bevallen). Ik was verder goed fit. Geen last van flauwtes, amper last van mijn buik etc. In ieder geval niet bang dat ik van de fiets zou vallen.
    Dat was dan het stukje van huis naar VK, stad of supermarkt, zo'n 10 minuten.

En zelfs als het de weeen op zou wekken, dan is dat met 39 echt niet erg. Maar dat lijkt me toch erg onwaarschijnlijk..

10. Princi

Princi Fanatiek lid

30 dec 2008
    2.377
    0
    0
    Trainster/Muziektherapeute
    Oss
    Ik heb altijd overal gelezen dat fietsen en zwemmen sporten zijn die je de hele zwangerschap kunt blijven doen...dat stond in veilig zwanger, dat boek van Beatrijs Smulders...
    Ik was dan ook van plan vooral lang door te blijven fietsen...
    Ik moet wel zeggen dat mijn zadel nu al minder lekker zit...

11. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

???? ik fiets nog gewoon vrolijk door hoor. nooit van gehoord dat dat niet zou mogen..

12. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik las op een ander forum dat fietsen niet zou mogen vanwege ingedaald hoofdje, hier is het vanwege weeen opwekken...

allemaal onzin hoor, gewoon fietsen en niets van die praatjes aantrekken!

13. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Fietsen gaat makkelijker dan lopen bij mij en ik heb echt nog nooit gehoord dat het weeën op zou wekken...

Nog even en we liggen als zwangere vrouw aan ons bed gekluisterd met sondevoeding omdat we niks mogen doen of eten, haha!

14. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

idd, ik word een beetje moe van al die dingen die we niet zouden mogen!

15. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    je kunt in principe gewoon blijven fietsen tot aan de bevalling.
    en als je verder nog goed voelt met dit weer, kun je gerust op de fiets stappen. ik ben nu zelf bijna 40 weken zwanger en heb tot vorige week nog gefietst. ik kan alleen heel slecht tegen de warmte nu, ik wordt er echt beroerd van, vandaar dat ik nu niet meer fiets.

16. DvS

DvS Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.012
    0
    36
    Noord-Brabant!
    Duidelijk. Morgen op de fiets naar de VK dus. :D

17. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    gewoon fietsen hoor! is goed voor je even wat beweging
    ik heb ook mama fiets en lopen is een hell geworden, ik moet JUIST fietsen van mn vk om in beweging te blijven

18. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Misschien wel even een tip; het kan prettig zijn je zadel (tijdelijk) lager te laten zetten. Persoonlijk vond ik dat gespring van mijn zadel voor elk stoplicht irritant worden. Zadel staat nu zo dat ik met mijn voeten bij de grond kan. Maar bij een Mamafiets staat hij meestal toch al lager, toch?

19. R1lana

R1lana Fanatiek lid

24 mrt 2009
    4.465
    0
    0
    Huisvrouw
    Venhuizen
    Volgens mij mag je gewoon fietsen
    ik heb dat nooit gedaan omdat mijn moeder door het fietsen 2 x een miskraam heeft gehad.
    Maar als de 12 weken voorbij zijn mag het gewoon

20. Belle

Belle Fanatiek lid

7 nov 2005
    1.380
    1
    0
    Verpleegkundige, columniste
    Amsterdam
    In een Amerikaans zwangerschapsboek las ik dat ze fietsen afraden in het derde trimester. Maar daar zit fietsen veel minder dan hier in de cultuur. In de Nederlandse literatuur heb ik het nog nergens gezien. We fietsen hier tot we dood gaan joh, dus ook als we hoogzwanger zijn.

Ik persoonlijk fiets niet graag meer nu, omdat ik erg zwaar ben en omdat ik daardoor snel last van zadelpijn heb. Maar ik ben sowieso meer een wandelaar dan een fietser.

Deel Deze Pagina