Ik durf geen beddengoed meer te gebruiken...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lumiere, 13 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Mijn 4mnd oude zoon is erg onrustig in bed. Zeg maar gerust wild in bed :p
    Hij slaapt goed, dat wel. Maar we vinden hem in de gekste hoeken in de gekste houdingen terug. Als we hem erin leggen zijn we nog niet bij de deur, of meneer gooit zijn benen in de lucht totdat hij opgevouwen aan het voeteneind ligt met zijn benen recht omhoog tegen de achterrand. Of hij draait 180graden om.

Hij was ingebakerd tot 7wk, toen vond ik hem twee keer ingebakerd en wel onder zijn dekentje. Hij had net zo lang gewrongen tot hij eronder kwam. Iom het cb heb ik toen zijn beddengoed verwijderd. Omdat het toch warm was toen. Maar nu worden de nachten kouder en ik ben bang dat hij het koud krijgt. Hij ligt in pyamabroekje, romper korte mouw, truitje lange mouw en mouwloos slaapzakje. Ik heb al wel een winterslaapzak, maar die is nog net te groot, 90cm. Ik ben bang dat hij zijn hoofdje erdoor wurmt. In zijn kamer is het 19/20gr. Hij kan wel vlot van rug op buik rollen maar terug lukt hem nog niet zonder hulp. In zijn slaap beweegt hij al net zo wild, dus rechtleggen helpt niet.
    Ik durf geen beddengoed meer te gebruiken, maar wil hem ook niet kou laten lijden. Wat zou ik kunnen doen?

2. Bengeltje73

Bengeltje73 Fanatiek lid

12 dec 2012
    1.642
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Je kunt het wat grotere slaapzakje bij de halsopening wat dicht naaien, mijn baby lag met 2 weken al in een slaapzakje op deze manier.

Maar een winterslaapzak is nu nog niet echt nodig, of heeft hij een hele koude kamer?

3. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    Is de slaapzak inkorten met een grove steek een optie? Die haal je later weer eruit en zie je niets meer van

4. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Je kunt het hoofdgat misschien iets nauwer maken met een paar steekjes.
    hier ligt ze ook niet onder een deken. Romper korte mouw, piama en mouwloos slaapzak. Maar binnenkort wordt dat de winterslaapzak met mouwen

ik weet niet hoe lang je kindje is maar de mijne gaat zometeen pas in de grootste maat 90-110.

Wellicht dat je voor nu nog een kleinere slaapzak kunt kopen met mouwen
    Bij de wibra heb je ze voor minder dan 10e

5. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.614
    1.155
    113
    kleine slaapzak kopen! je hebt ze al vanaf 60 of 70 cm!
    misschien 2e hands kopen zodat het niet zo duur is...?

hier ook vanaf maand of 6 in een slaapzak omdat hij heel zn bed door ging... en nog steeds gaat...

6. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.994
    6.744
    113
    zuid-holland zuid
    je hebt bij de hema goedkope slaapzakjes al vanaf maat 56/62! Mijn zoontje sliep vanaf 6 weken in een slaapzak, gaat perfect.

7. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Probleem is ook niet de slaapzak. Hij slaapt er prima in, vanaf 7wk nadat we met inbakeren zijn gestopt. Die van 60cm is hij al uitgegroeid.

Ik heb inmiddels wel even op internet gekeken, ik vond in de winkels babydump en prenatal alleen 70cm en 90cm en 110cm, maar op internet zie ik ook 80cm. Missch uitverkocht in die winkels toen ik er was. Dat is misschien wel het beste. Hij is 66cm lang, ligt nu in 70cm zomerslaapzakje.

8. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Je kan ergopouch kopen slaapzaak
    Of andere

9. Cato1981

Cato1981 Actief lid

23 apr 2013
    422
    3
    18
    Mijn zoontje zijn kamer is nu 19 graden maar ligt al 2 weken in een winterslaapzak met en zonder mouw en een pyjamabroek, pyjama shirt lange mouw, romper korte mouw en heeft het echt niet warm eerder koud. Vind een winterslaapzak nu echt wel nodig lig zelf ook niet meer onder een dundekentje ...
    Ohh als het echt koud wordt gaat hier overdag de kachel aan om de kamer wat op te warmen na het luchten een donzenslaapzak en sokjes. Zoontje is kouwelijk :D Hoe ik dat weet gewoon temperaturen voor de zekerheid soms voelt hij heel warm maar is dan 36.2.

10. roomsoesje27

roomsoesje27 Bekend lid

28 jul 2013
    899
    1
    16
    Assen
    Lotte gaat ook haar hele bed door, die krijgt geen beddengoed meer.
    Ze ligt nu in een normale pyjama en een normaal slaapzakje zonder mouwen en dat gaat nog prima.
    Als ze ooit weer rustig slaapt wil ik misschien nog denken aan een dekentje, maar nu echt nog niet.

11. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Bij V&D hebben ze erg fijne trappelzakjes! Van Frendz. Die zijn erg fijn om aan te trekken. Heb nu maatje 70 voor hem. Daar kan hij met geen mogelijkheid zijn hoofd doorheen wurmen...maar ik ken jouw kind niet ;)

Ik heb ook een dikkere maat 70 van de hema maar van de hema kan ik de mouwen nooit gebruiken. Die zijn te nauw. Krijg zijn armen en grote handen er amper doorheen getrokken. Niet te doen. Dus die rits ik er af en gebruik ik niet...
    Nog meer met dit probleem? Moet zeggen dat mijn mannetje ontzettend grote handen heeft hoor.

Zou inderdaad een goed passende slaapzak gebruiken en verder niks geen lakens meer in bed.

12. shaantje

shaantje Fanatiek lid

8 feb 2007
    1.332
    0
    0
    Dl slaapt sinds vorige week terug met een dekentje :). Voordien ook gewoon altijd in een slaapzak, gaat prima. Je hebt allerlei maten en diktes, nooit geen problemen gehad om er eentje te vinden, eerste slaapzakjes 60cm, dan overgegaan op 70cm en nu al vele maanden 90cm en zal nog wel eventjes duren, is nog maar 74cm :D. En ook al waren die van 90cm in het begin nog wat groot, ze heeft zich er nooit ingewroet.

Nu is ze oud genoeg, ze is nog héél beweegbaar in bed, maar ze kan zelf perfect haar dekentje wegdoen (is ook maar een fleecedekentje, weegt dus niks, maar is wel lekker warm :)) als het nodig is. En al weet ik dat ze het kan, soms vind ik het toch nog best eng ;).

13. hetlichtje

hetlichtje Fanatiek lid

3 dec 2010
    1.061
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ons zoontje slaapt in zijn slaappak. Het is onesie van de Hema. Deze is wat dikker dan een pyama en kun je gerust nog kleding onder dragen. Hij heeft er 1 zonder capuchon.

14. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Je temperatuur zakt sowieso als je slaapt....

36.2 is helemaal niet uitzonderlijk...

Ik
    Zou gewoon alleen aan het nekje voelen, voelt die warm dan is het gewoon goed

15. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Bedankt voor de tip! Ik wilde nog bij de Hema kijken. Fender heeft ook grote handen en armen in truitjes is sowieso geen hobby van hem. Daar ga ik op letten.

16. nathalie2012

nathalie2012 Fanatiek lid

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    Hier ook een meisje dat vanaf week 6 in een slaapzak slaapt. Je vindt haar af en toe in de gekste houdingen terug ;)

Ik zou inderdaad slaapzak doen. Hema heeft nu alleen winter slaapzakjes in de winkel, misschien op hun site nog zomer?
    Wij gebruiken slaapzakjes zonder mouwen omdat we die mouwen inderdaad een gedoe vinden. Je hebt soms ook slaapzakjes die je in kan korten met drukknopen misschien is dat wat?

17. San99

San99 Actief lid

25 nov 2013
    182
    0
    16
    Ik vind de slaapzak van ergopouch superfijn! Die zijn heel warm, daar heb je echt geen deken bij nodig. Ze zijn wel duur maar je kunt ze gebruiken van 2 tot 12 maanden, dus je hoeft niet steeds een nieuwe maat te kopen. Ze kunnen daar echt niet met het hoofd in komen. Heb het zelf zover mogelijk geprobeerd uit te rekken maar gaat prima!

18. Zweden

Zweden Bekend lid

14 nov 2011
    711
    79
    28
    Hier was en is onze dochter een fijn en smal poppetje, maar precies hetzelfde probleem met de mouwen van de HEMA slaapzakken hoor. Wat een gedoe om doe armpjes erin te krijgen! Dat was geen succes... Dus hier ook die mouwen amper gebruikt. Ze worden echt te smal gemaakt.

On topic: eens met de rest: een goed passende slaapzak en in de winter ook nog een warm pyjamaatje en sokken eronder en verder niks in bed.

19. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Maar ik zag dat ze nu trappel/slaapzakken in de aanbieding hadden van prenatale. Die mouwen waren redelijk breed voor de grote handen van mijn zoontje. En qua dikte...ik weet het niet. Ik kon ook niet opmaken voor welk seizoen ze waren. Vond ze een beetje tussenin denk ik. Niet dik, ook niet dun. Wel lekker zacht.

€15 waren ze

20. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Als je bang bent dat het slaapzakje nog te groot is, zou ik er een (goedkoop) op zijn maat kopen voor nu. Verder lijkt een slaapzak me gewoon voldoende, daar zou geen deken meer over moeten als hij ook goed aangekleed is.

Deel Deze Pagina