20 weken zwanger: Placenta aan het verkalken

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Gwenolyn, 15 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Afgelopen donderdag heb ik mijn 20 weken echo gehad. Alles goed met ons kindje, alleen stelden hij de vraag; rook jij? nee, absoluut niet, en kom ook niet in rokerige ruimtes.
    Wel wist ik meteen waarom hij het vroeg, of mijn placenta aan het verkalken was. Zijn antwoord was Ja.

Onze dochteris met 36+6 geboren (spontaan). In het ziekenhuis vroegen ze toen ook al of ik rookten, daar mijn placenta helemaal verkalkt en op was. Ze had geen dag langer kunnen blijven zitten. Placenta is niet opgestuurd voor onderzoek, maar gaat nu wel gedaan worden.

Overleg met mijn VK gehad, en vond het nog niet nodig om mij nu al door te sturen naar de gyn.

Hoe kan het dat mijn placenta nu al aan het verkalken is? Ik rook niet, kom niet in rokerige ruimtes, drink 1 kopje koffie per week, en ook geen overmatig zuivel (2x beker karnemelk per dag in 1 boterham met kaas).

Wat gaat dit voor de toekomst van mijn zwangerschap inhouden?

2. Ineke

Ineke Verloskundige

15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    Hallo,

Dit hoeft niks te betekenen voor de zwangerschap.
    Bij de ene vrouw komt dit voor bij de andere niet. En we zien dit vaker bij vrouwen die roken.
    Hier kun je niks aan doen.

Groetjes Ineke

Deel Deze Pagina