Erge luieruitslag, wat te doen??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Zonnestraal2, 7 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonnestraal2

Zonnestraal2 Bekend lid

28 jul 2009
    793
    0
    0
    Hoi dames,

Me zoontje heeft sinds een aantal dagen al flinke luieruitslag maar nu sinds gisteren is t echt open gegaan en knalrood echt zielig want hij huilt de hele dag door bijna nu. Vanacht heb ik amper een oog dicht gedaan. Heb hem nu net een zetpil gegeven en weer naar bed gedaan maar ik hoor hem alweer huilen steeds. Wat kan ik hier tegen doen. Is hiervoor een middel bij de apotheek te halen bij flinke luieruitslag want zinkzalf helpt nu ook niet meer.
    Hij heeft er ook diarree bij volgens mij want vanacht heb ik hem wel 5x verschoont als het niet meer is
    Iemand tips??

2. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

1 jun 2008
    4.093
    1
    38
    Zijn billetje niet schoonmaken met luierdoekjes maar met een nat washandje droogdeppen en daarna Maizena erop strooien. En dat meerdere keren op de dag herhalen en ook de billetjes laten luchten. Voor een uurtje geen luier omdoen.. Succes!!

3. kleinvisje

kleinvisje Niet meer actief

probeer maizena poeder

ik herken je verhalen en bij mij hielp het om zo min mogelijk met lotion doekjes te verschonen, maar liever met water af te spoelen en goed droog deppen (niet wrijven of hard doen)
    en dan maizena poeder erover heen strooien. geeft wat troep, maar mijn zoontje was er snel van af

en als het eenmaal wat beter gaat geen zinkzalf, maar sudocreme. ik gebruik dit vrijwel altijd al preventief.

succes ermee !!!

o... verchoon de luier nu vaker dan normaal. goed droog houden van kapotte billen is belangrijk

4. kleinvisje

hahah kennelijk typten we ongeveer tegelijk :D

5. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Maizena daar droogt het lekker van!
    En anders overdag eens zonder luier laten lopen, lekker even laten luchten, maarja een ongelukje is dan wel zo gebeurd natuurlijk....

6. Zonnestraal2

Zonnestraal2 Bekend lid

28 jul 2009
    793
    0
    0
    Dankje dames, helaas is me maizena op gegaan van de week.
    Ik verschoon hem nu idd ook al echt supervaak. Hoop dat het snel overgaat want dit is echt vermoeiend en ook zo zielig om aan te zien want t doet hem echt pijn hij gilt het uit als ik hem verschoon. Luierdoekjes gebruik ik nu ook niet meer ik spoel het af met water en dan droog deppen. Moet ik hiermee morgen naar de dokter of gaat het vanzelf over??

7. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.309
    36.175
    113
    Je zou er even mee naar de dokter kunnen gaan, want je kindje zou ook last kunnen hebben van een schimmelinfectie op de billetjes. Krijgen ze heel vervelende uitslag van en met een creme speciaal hiertegen gaat het snel weg. Succes en veel in de blote kont laten liggen, stapel handdoeken eronder.

8. Zonnestraal2

Zonnestraal2 Bekend lid

28 jul 2009
    793
    0
    0
    Kan ik inplaats van maizena ook bloem er op doen??

9. Loontje81

Loontje81 Bekend lid

22 mei 2010
    712
    0
    0
    Huismoeder
    Hoogvliet r'dam
    Ik wandel met mijn voorganger mee.Morgen even naar je huisarts.Bij mijn dochtertje bleek de luier uitslag ook niet uitslag te zijn maar een schimmeltje.Kreeg daarvoor magistraalzalf.Binnen paar dagen was het helemaal over.Wat hiel tegen de poepluiers qua schoonmaken was olie doekjes met extra olie.Ook de olie toen via de huisarts gehad meen dat het zoete olie genaamd wordt.Gewoon extra op doekje doen zodat schoonmaken makkelijker en minder pijnlijk wordt. succes.

10. Zonnestraal2

Zonnestraal2 Bekend lid

28 jul 2009
    793
    0
    0
    Ik ga zowiezo morgenvroeg gelijk naar de dokter ermee. Maar heb even wat tips nodig die ik nu kan doen en hoe ik de nacht dien door te komen hahaha.
    Ik ga hem even zonder luier laten misschien helpt dat even

11. Loontje81

Loontje81 Bekend lid

22 mei 2010
    712
    0
    0
    Huismoeder
    Hoogvliet r'dam
    Luchten helpt idd goed(mijne daardoor zindelijk geworden).....Maizena is al genoemd maar dat had je niet meer uhm ik denk en denk...Heb je geen talk poeder???Of toch wat dikker in de sudo zetten.Aangezien je toch de nacht door moet komen.En dit maar oplossingen zijn voor even lijkt het mij geen kwaad te kunnen...Misschien kan je nog een tip vinden op oma weet raad daar staan vaak de simpele ouderwetse tips op.

12. Zonnestraal2

Zonnestraal2 Bekend lid

28 jul 2009
    793
    0
    0
    Dankjewel voor je tips. Ik heb er net bloem over gedaan hoop dat het helpt en dat die een beetje door gaat slapen en mama ook laat slapen hihi.

13. kleinvisje

bloem ipv maizena werkt niet

als je nu verder niets hebt.... gewoon nat schoonmaken
    idd de olie die al is genoemd

en wat je ook kan doen evt als je hebt op een droog gedepte huid talkpoeder (niet zo goed als maizena hoor)
    en sudocreme blijven smeren (dik) kan ook

geef idd iets tegen de pijn, even luchten
    en morgen idd naar de huisarts. voor schimmelplekken is idd speciale zelf te krijgen nl via de ha.

14. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Wij doen normaal gesproken (als het net iets open is, of erg rood) een dun laagje sudocreme en verder niks. Echt dun, dat het net wat wittig is.

Als het zo erg is als bij jullie zou ik beginnen met babyolie (beetje sprenkelen en met je vingers verspreiden) en maïzena er overheen. De babyolie beschermd tegen de volgende lading, en de maïzena maakt de billetjes wat droger (droogt uit), waardoor de plekken niet zo nat blijven en mooi opdrogen (korstje er op).

Maar, allerbelangrijkst is dat die diarree over gaat, want dat is natuurlijk de boosdoener! Ik zou dus idd even naar de HA gaan om te vragen of ze wat kunnen testen.

15. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Dik zalf smeren helpt niet hoor. Daarmee sluit je de huid af. Je moet het verzorgen met een dun laagje, en daarna het liefst zo droog mogelijk houden (ff zonder luier?). Heel dik er op doen helpt de huid helemaal niet om het dicht te maken, want eerst moet het al die zalf opnemen (wat veel te veel is).

16. Loontje81

Loontje81 Bekend lid

22 mei 2010
    712
    0
    0
    Huismoeder
    Hoogvliet r'dam
    Mijn gedachte was meer als het dik zit bijt het niet.Niet zo zeer om het dik te krijgen maar om ergste pijn tegen te gaan.Snap en weet dat dik het niet geneest.

17. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ja dat snap ik. Daarom zei ik die olie, misschien dat dat wat minder afsluit en wat meer het vocht afstoot? Ik weet het ook niet precies hoor ;) Maar je idee snap ik!

TS, hoe gaat het nu?

18. Zonnestraal2

Zonnestraal2 Bekend lid

28 jul 2009
    793
    0
    0
    #18 Zonnestraal2, 8 nov 2010
    Laatst bewerkt: 8 nov 2010
    ,hh

19. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.309
    36.175
    113
    En geen sudocreme smeren bij een open huid hoor, brandt als de ziekte, zo zielig!

Deel Deze Pagina