erge maagzuur

Discussie in 'Gezondheid' gestart door bianca3006, 3 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miss C

miss C VIP lid

20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    hoi meid,
    ik heb ook hele erge last van maagzuur en ik ben (nog) niet eens zwanger! ik ben bij de huisarts geweest en raadde me antagel aan, dit werkt perfect...

2. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    kan iemand mij uitleggen hoe maagzuur voelt? (buiten dat het brand in je maag en slokdarm)

ik heb bij heel veel dingen die ik drink het gevoel dat het weer omhoog komt.
    nu had ik het er met een collega over en die zei dat het maagzuur was.
    ik ken maagzuur alleen van het einde van mn zwangerschap van alyssa en dat deed pijn en dat is dit niet.

liefs doris

3. bianca3006

bianca3006 Bekend lid

20 aug 2009
    535
    2
    0
    Ommen (OV)
    Maagzuur voelt bij mij alsof het brand in begin van mijn keel. Soms komt er ook wat naar boven. Ik krijg dan ook altijd een zere keel.
    Ik heb het vooral als ik savonds nog wat heb gegeten voor ik naar bed ga, te pittig heb gegeten en veel casis heb gedronken (wat ik al niet meer doe).

Bij mij is het dus gewoon branderig gevoel in mijn keel, ik boer het vooral op. (Sorry voor deze fijne detail. hahaha).
    Bij mij helpt trouwens erg goed dat ik op dat moment een paar slokken melk drinken of paar lepels vanille vla.

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik ga die antagel ook maar eens proberen...

Rennie werkte hier altijd perfect, ook toen ik zwanger was van Eva. Maar nu werkt het nauwelijks meer... de laatste dagen heb ik geen last van maagzuur als ik ga slapen, ik lig er dan echt op te wachten, maar het komt niet ;) en dan val ik in slaap :). Maar ik word er nu midden in de nacht van wakker (het lijkt soms ook op een beetje overgeven) en dan kom ik niet meer in slaap... Zin om naar beneden te gaan heb ik dan niet ;) en ik heb dan ook geen zin in vla. Dus maar eens antagel proberen dan.

5. bianca3006

bianca3006 Bekend lid

20 aug 2009
    535
    2
    0
    Ommen (OV)
    Hier ook geen zin om snachts naar beneden te gaan. hahaha. Moet er al zovaak uit voor de toilet!! haha
    Ik heb standaard een glas melk naast op nachtkastje. Dit wordt dan wel lauw maar dit schijnt beter te werken (merk zelf niet echt het verschil, als het maar helpt!!)

Succes ermee. Hopelijk helpt Antagel!!!

Groetjes

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Lauwe melk is zó vies! Wij hebben een campingkoelkast, ik zat er al aan te denken om die boven te zetten :D. Maar ik ben gewoon niet zo dol op zuivel en zeker niet midden in de nacht.

Ik hoef juist helemaal (nog) niet naar de wc 's nachts (die hebben we alleen beneden), dus ik geniet er nog even van dat ik niet uit m'n bed hoef!

Vannacht nog even bikkelen en dan morgen Antagel halen en hopen dat het inderdaad goed werkt.

7. zonnestraaltje1981

zonnestraaltje1981 Actief lid

28 apr 2009
    431
    0
    0
    Groepsleidster intensieve behandelgroep
    Overijssel
    hahaha, ja inderdaad. Het is voor een goed doel denk ik dan maar weer.
    Maar goed, we gaan eens een paar dingen proberen!![/QUOTE]

Toen ik zwanger was zei iedereen ook dat het wel over zou gaan bij het indalen... Nou ik had behoorlijk pech want juist in de laatste weken had ik er behoorlijk last van.

Wat bij mij wel hielp was erg veel melk drinken, de hele dag door. En raar maar waar Optimel hielp ook!
    Succes met de laatste loodjes!

8. janna76

janna76 Fanatiek lid

8 nov 2008
    1.412
    0
    0
    huis mamma en boerin
    drenthe
    Ik zit hier zelf dus ook te zoeken naar iets tegen maagzuur.
    Moet nog ongeveer 2 week tot de bevalling.
    Maar mij is dus verteld dat Rennies niet mogen. Weten jullie hier iets van?
    Want het is hier bij mij ophet moment een drama s`nachts.
    Overdag nergens last van. :)
    Drink of eet s`avonds al bewust niet te veel verkeerde dingen.

Maar het blijft mis gaan.:x

Een wanhopige Janna

9. bianca3006

bianca3006 Bekend lid

20 aug 2009
    535
    2
    0
    Ommen (OV)
    Ik heb gewoon Rennies. Staat ook in de bijsluiter dat het geen kwaad kan voor zwangere vrouwen.Ik heb het wel even overlegd met vk maar ze vond het geen probleem...
    Ik neem er ook alleen 1 wanneer het ook echt naar boven komt, echt super vervelend is het he! Vaak ben ik een keer niet benauwd heb ik dat wel weer. haha
    Ik heb ook standaard een glas melk naast mn bed. Dit helpt ook wel, maar als het paar keer blijft komen neem ik gewoon een Rennie.

veel succes ermee!!!

10. tummetje

tummetje Fanatiek lid

4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje
    In melk, yoghurt en andere zuivelproducten zit een vet wat het zuur in je maag bindt, waardoor dus tijdelijk minder last kan zijn van het zuur. Hier helpt het wel.. maar vind het dan weer vies dat ik mn tanden weer moet poetsen voor het slapen :p

11. marjand

marjand VIP lid

13 jul 2009
    9.728
    0
    36
    geboefte vermaken
    zuid holland
    Ik heb de laatste week echt mega last van het zuur...Maar melk drinken helpt bij mij niet want ik drink al een liter per dag...

Man lief moest dus vandaag rennie's gaan kopen hoop dat het helpt. Heb het ook alleen s' avonds durf bijna niet te eten want dan begint de ellende...Maar echt alleen s' avonds over dag kan ik eten wat ik wil...Vaag he?

12. bianca3006

bianca3006 Bekend lid

20 aug 2009
    535
    2
    0
    Ommen (OV)
    Ik hoop heel erg dat het bij jou ook gaat helpen. Ik let ook erg op idd met wat ik savonds eet en drink. Ik heb het bijvoorbeeld best wel met ranja en dubbelfris.
    Hoor inderdaad wel vaker dat het alleen savonds/snachts is. Vind het wel bijzonder. Nu heeeeel hard hopen dat het over gaat wanneer het kindje helemaal is ingedaald!!!

Succes!!!!

13. Minkie

Minkie Lid

9 okt 2008
    35
    0
    0
    Gaviscon werkt ook super. Nog beter dan Rennies.

14. marjand

marjand VIP lid

13 jul 2009
    9.728
    0
    36
    geboefte vermaken
    zuid holland

Dank je, maar ik denk dat dat indalen bij mij nog wel even duurt...zit nu op 28 weken. Maar ach ik mag niet klagen heb verder bijna geen klachten...En slapen doe ik gewoon bijna rechtop. :D

15. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik had een paar weken terug vloeibare Gaviscon gehaald en dat werkte een paar keer, maar nu werkt over het algemeen niets meer. Rennie's, Maalox, Gaviscon, melk.... iemand nog andere tips? ;)
    Ach, de laatste loodjes zullen we maar zeggen... bij Eva had ik heftige zwangerschapsjeuk, dat hoop ik dit keer niet te krijgen, maar heb ik dus maagzuur. Dus lekker slapen zit er weer niet meer in, baby doet ook nog geen aanstalten om in te dalen. Maar goed, nog maar een paar weekjes :)

Deel Deze Pagina