Erge Menstruatie of miskraam

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door LauraFay, 18 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LauraFay

LauraFay Actief lid

12 mei 2006
    365
    0
    0
    zelfstandig onderneemster
    Vlakbij Emmen
    Hallo, ik hoop dat u me kunt helpen.

Mijn menstruatie is nooit regelmatig geweest. Er zaten altijd tussen de 3 en 6 maanden tussen. Toen we de eerste keer Zwanger wilde worden ben ik niet ongesteld geweest. Tussen de geboorte van Milan en Norah slechts 1x. Er is vastgesteld dat ik PCO heb.

Ik ben verder niet aan de pil, we gebruiken een condoom. Ik was (nog) niet van plan om weer zwanger worden.

Norah is nu 10 maanden en vorige maand had ik , voor het eerste weer een bloeding die leek op menstruatie. Ik was behoorlijk misselijk die dagen en had verder geen menstruatieklachten. Wel duurde het een dag of 5. Heb voor de bloeding een zwangerschapstest gedaan, omdat ik zo misselijk was. Deze was negatief.

Nu, bijna 4 weken later heb ik echt een vreselijke bloeding. Dacht eerst , jeetje, netjes dat ik weer ongesteld ben. Maar het is zoveel malen erger als anders. Ik lijk wel leeg te stromen en er komen flinke stolsels mee. Net een test gedaan, deze was wederom negatief. (niet met ochtendurine)
    Deze bloeding is nu 3 dagen aan de gang en het lijkt niet minder te worden.

Zou het een miskraam zijn? Wat moet ik doen?

2. Ineke

Ineke Verloskundige

15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    Hallo Laurafay.

Het is moeilijk te zeggen of het een menstruatie of een vroege miskraam is. Want de hoeveelheid bloedverlies verschilt per menstruatie. Uit de gegevens van de zwangerschapstesten lijkt het mij eerder een menstruatie dan een miskraam.

Groetjes Ineke.

Deel Deze Pagina