hai meiden mijn verhaal is dat ik in 28 weken al 18 kg ben aangkomen.. terwijl ik zelf het idee heb dat ik niet te veel eet... ben de afgelopen 2 weekjes op vakantie geweest in een all inclusive hotel en heb me netjes aan 3x per dag eten gehouden met veel water drinken en weinig tot niet snoepen en geen gekke dingen eten.... maar ben toch 6 kilo aangekomen!!! mijn vk was voor de vakantie la heel erg aan het zeuren over mij n gewicht zo erg dat mijn vk bezoekjes er niet leukeer op worden en dat ik eigenlijk gewoon niet meer naar de vk wil! zwangerschapssuiker ben ik op getest en dat was allemaal goed! ik weet het gewoon niet meer.. en ik moet nog 12 weken!!!! dat is minimaal 12 kg ben ik bang... zijn er meer meiden die dit probleem hebben??? ik ben trouwens nooiit 1 van de magere geweest en loop altijd te tobben met mijn gewicht....
Mmm... wel een beetje herkenbaar voor mij. Ik heb me tijdens de zwangerschap niet gewogen, alleen aan het eind, maar ik gok dat ik zo'n 30 kilo in totaal ben aangekomen... Of misschien wel 35. Ik denk dat bij mij heeft meegespeeld dat ik ben gestopt met roken voor mijn zwangerschap. Misschien is dat bij jou ook het geval? Zolang je gewoon gezond eet en niet gek doet, kan je er ook niets aan doen. Maak je dus niet gek en laat je zwangerschap niet verpesten door de weegschaal...
Jemig dat er zo heftig op gereageerd word door de verloskundige. Ik vind dat erg slecht want zo maakt ze jou alleen maar onzeker en zij moet juist weten dat de een nou eenmaal meer aan komt dan de ander. Maak je alsjeblieft geen zorgen. Ik ben nog nooti gewogen bij de verloskundige en de gyn. bij de eerste ben ik ook zeker 30 kilo aangekomen (als het niet meer is) en mijn vk zei er nooit wat over... ze heeft me wel een keer op suiker laten prikken maar alles was inorde en de zei ook meteen dat ik hier niets aan kan doen dat dit gewoon bij mij hoorde alsware. Ik was zelf helemaal niet dik voor mijn eerste zwangerschap en kon alles eten wat ik maar wilde. Ik zou haar aangeven dat je het wegen heel erg vervelend vind elke keer en dat het jou heel erg onzeker maakt door haar reactie. Bij mijn 2e kwam ik zeker 20-25 kilo aan ... dus de een heeft er gewoon meer aanleg voor... Ik hoop dat je dit verhaal een beetje helpt... en des noods laat je je maar niet meer met elke controle wegen..ik ga mij nu ook niet wegen... het heeft gewoon geen nut!
Ik kan totaal niet meepraten, ben na 16 weken nog steeds maar 0,5 kilo gegroeid.. Maar ik hoor overal om me heen dat als je normaal eet dat je niet op je gewicht moet letten! De vk's zeggen het (heb er 3) en op de voorlichtingsavond voor aanstaande ouders werd het ook benadrukt. De een komt nou eenmaal haast niets aan omdat ze alleen verbruiken wat nodig is, de ander kan bijvoorbeeld veel vocht vasthouden of heel veel vruchtwater aanmaken. Hier kan je zelf echt niets aan doen, behalfe gewoon normaal eten wat je dus al doet. Als je minder gaat eten heb je kans dat je vet gaat verbranden en hierdoor komen er schadelijke stoffen vrij, dus ik zou gewoon lekker gezond blijven eten hoor. Ben bang dat jij iemand bent die gewoon veel vocht vasthoud of veel vruchtwater etc aanmaakt, niets aan te doen.. Laat je niet gekmaken hoor, heel veel sterkte en liefs van mij!
dank je meiden ik vind het wegen erg vervelend en ze begint er al gelijk over zodra ik binnen kom.... ik weeg alleen helaas nu al 112.. en dat vind ik ook beangstigend maar als ik 90 weeg heb ik maatje 42 en mensen vragen zich altijd af waar die kilo's bij mij zitten... ik probeer een foto te plaatsen van mezzelf dat jullie kunnen oordelen over hoe ik er uit zie met die 112 kilo maar het lukt me helaas niet.. heel erg bedankt voor de lieve woordjes! dikke knuffel
ik ben nog helemaal niet gewogen bij de gyn en ik ben nu ook al 11 kilo aangekomen ik woog eerst 85 kilo voor dat ik zwanger raakte (loop ook altijd te knungelen emt me gewicht) toen ben ik nog 10 kilo afgevallen in de eerste 14 weken dus toen zat ik met 14 weken op 75 kilo en ben nu 27 weken en weeg nu 96 dus ja het is maar net hoe je het wilt zien de een zecht ik ben 11 kilo aangekomen en de ander zecht ben 21 kilo aangekomen maar ik zou me idd ook neit te druk maken over je gewicht en geef het idd gewoon aan bij de vk dat je het wegen niet fijn vind
de een komt idd nou eenmaal sneller en meer aan dan de ander. ben ook echt geen dunnetje en loop ok altijd te stoeien ermee. bij onze eerste was het 20 kilo enn uzit ik ook alweer op 11 en moet nog ff. ook dunne mensne kunnen dit hebben hoor me schoonzussie kwam bij de eerste ook 30 aan en is echt een mager ding. herken het van je ook wel ik heb ook met 88 kilo een maatje 42 en zie er dus vrij normaal dan uit. maar toch echt te zwaar. ga me volgende wk laten testen op zuiker gewoon voor mezelf omdat het in de fam zit en ik dus nou eenmaal verhoogd risico heb. verder zou ik me niet te druk maken al is dat makkelijker gezegd heb er ook wel eens last van nu. maar jah eet normaal tuurlijk zondig ik wel eens maar goed met toch ook kunnen.
Niet te druk om maken hoor!!! Ik ben nu 26 weken en 11 kg aangekomen. Ik heb nog geen vocht, maar wel een enorme buik. Bij de eerste was ik 45 kg zwaarder, maar had ik hellp-syndroom en veel vocht. Ik denk dat het gewoon bij me hooort, om veel aan te komen in de zwangerschap. bij mij vragen ze altijd of het een tweeling is....... Ik zou wel tegen je vk zeggen, dat je erg onzeker van haar opmerkingen wordt. Bij mij zeggen ze altijd, dat het voor iedere vrouw verschillend is, wat ze aankomen. Mijn zusje was 8 kg zwaarder aan het eind.......Maar haar kindje was te klein!!! Die van jou neemt het er waarschijnlijk goed van.