kan dit?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Lyn1, 24 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lyn1

Lyn1 Nieuw lid

24 feb 2012
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo,

sinds een 6-tal weken geleden begon ik ongeloofelijk veel pijn aan mijn tepels te hebben. ik heb deze pijn een 3-tal weken gehad met het hoogtepunt een 4-tal weken geleden, toen ik op skireis was. ik was telkens goed warm aangekleed, maar toch had ik het gevoel dat door de koude op sommige momenten mijn tepels er gingen afvallen, zoveel pijn deden ze. sinds een 2-tal weken nu is deze echte pijn gestopt, maar ik merk wel dat ze nog altijd veel gevoeliger zijn dan normaal. vanaf mijn vriend aan mijn tepels komt, krijg ik een raar gevoel in mijn onderbuik, precies of mijn baarmoeder aan het samentrekken is.

de voorbije week heb ik ook nog 2 maal na het vrijen een rozige slijmerige afscheiding gehad. maar dit is enkel onmiddelijk na het vrijen, daarna is het bloeden (denk toch dat het bloed is) onmiddelijk terug gestopt.

wat nu wel belangerijk is, is dat ik een staafje heb. maar ik heb al verscheidene keren gelezen dat dit niet goed kan werken als dit slecht geplaatst is.

ik heb ook op die skireis een zwangerschapstest gedaan, maar die was negatief. kan dit dan ook dat deze te vroeg is genomen? of dat dit niet werkt door de hormonen in het staafje?

aangezien ik nog hogeschoolstudent ben, zou ik wel graag weten of ik kan zwanger zijn of niet...

alvast bedankt!

2. Ineke

Ineke Verloskundige

15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    Hallo,

Ik kan je op basis van wat je vertelt niet zeggen of je zwanger bent, ik weet niet waar je in de cyclus zit toen je de test hebt gedaan. Herhaal de test over een aantal weken dan weet je het zeker.
    Heb je wel een menstruatie gehad? Of heb je deze zelden door het staafje?
    Heb je het staafje laten controleren of deze goed zit door de huisarts?
    Gevoelige tepels is een bijwerking van het staafje dus dat kan daardoor veroorzaakt worden, dat geld ook voor doorbraakbloedingen.

Groetjes Ineke

3. Lyn1

Lyn1 Nieuw lid

24 feb 2012
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    door het staafje heb ik nog nauwelijks mijn maandstonden, ik heb ze sinds het geplaatst is ze nog maar 2 keer gehad en ondertussen heb ik het staafje al een jaar. ik heb dus ook geen idee waar ik in mijn cyclus zou kunnen zitten.

toen ik nog geen staafje had kon ik wel al een 1 a 2-tal weken voor mijn maandstonden al gespannen borsten beginnen krijgen.

Mijn staafje is geplaatst door mijn gynaecologe en ze had dan gezegd dat het een heel vlotte plaatsing was en direct goed zat.

Verder denk ik niet dat dit een gewone bloeding is, dit is totaal anders dan mijn vorige bloedingen met het staafje. het is ook de eerste keer sinds ik het staafje heb dat ik zoveel last had aan mijn tepels, daarvoor had ik er nauwelijks last van.

omdat deze 2 dingen nu zo plots gebeuren terwijl ik hiervoor geen last van had bij mijn staafje, ben ik nogal ongerust.

Verder moet ik misschien ook nog vermelden dat ik de laatste anderhalve maand 5 kilo ben bijgekomen, terwijl ik volgens mezelf zeker niet meer eet dan ervoor en ik al jaren mijn zelfde gewicht heb.

nogmaals bedankt!

Deel Deze Pagina