Hoi hoi, Nou ik heb vandaag 2 testen gedaan en ben overduidelijk zwanger. Moest er vanochtend al een beetje van huilen want ja wat staat mij allemaal te wachten. Maandag naar de dokter toe want het is mijn eerste en die stuurd mij door naar het ziekenhuis om te kijken hoever ik ben. Weet iemand hoe dat gaat????? Ik heb nog wel steeds een beetje raar gevoel in mijn buik een beetje zo'n gevoel met lucht enz. pfff. Misschien tips of informatie???
Hoi, Gefeliciteerd!! Maak je niet te druk! Alles wijst zich vanzelf meid! Waarschijnlijk had je een onregelmatige cyclus, dus weet je niet hoever je bent. Ze sturen je daar naar het ziekenhuis en daar krijg je een inwendige echo. Niets engs hoor. Er wordt een geluidsding niet diep je vagina ingeschoven en dan kunnen ze op de echo je kindje meten. Aan de hand daarvan kunnen ze zien hoe ver je ongeveer bent... Dat lucht had ik ook. Kwam uit alle plekken ... hihi! Hoort er gewoon bij ... Geniet ervan!
hoi gefeliciteerd!! ik ben vorige week naar de dokter geweest maar bij mij deed ze niet zoveel ik vroeg of ze kon zien hoe ver is was en na de hand van de computer heeft ze gekeken daarna heb ik een verwijzing gehad naar het ziekenhuis voor de termijnecho die heb ik 19 sept. spannend allemaal he!
gefeliciteerd! je dokter zal waarschijnlijk niet zoveel doen, noteren dat je zwanger bent, mss wat tips geven mbt eten/foliumzuur etc. Dan ga je naar een verloskundigen praktijk/ziekenhuis of echo centrum voor je termijnecho, meestal tussen de 9 en 12 weken zwangerschap. Dit rekenen ze uit aan de hand van je laatste menstruatie en de termijn zullen ze wijzigen bij de echo, dan kunnen ze je een uitgerekende datum geven. In- of uitwendige echo hangt af van de termijn. Verder gewoon je foliumzuur blijven nemen.
Gefeliciteerd!! Spannen allemaal he? Ik was er ook behoorlijk ondersteboven van de eerste paar dagen. Er komt zoveel op je af ineens! Maar het valt allemaal mee, laat het gewoon over je heen komen en luister naar de verloskundige enzo. Die hebben (veel) vaker met dit bijltje gehakt en laten je precies weten wat je wanneer moet doen. Ik kreeg bij de intake een mooi lijstje mee, met wat ik moet doen en wanneer. Als je je daar netjes aan houdt, komt alles vast helemaal goed! Geniet er wel van he, niet alleen maar stressen!