Hebben jullie soms ook van die genante dingen tijdens je zwangerschap?? Nou ik had er vanmorgen één!! Ik moest vanmorgen naar de tandarts.. Mijn eigen tandarts was er weer, dus ik weer helemaal blij..nouja blij ben ik nooit met de tandarts, maar als je ze nodig hebt zijn ze erg handig. Ik ging daar op die stoel liggen, en die kerel is daar in mn mond bezig. Maar omdat je dan een beetje achter over ligt, lijkt het net of die kleine ook naar boven komt drijven ofzo..dus het gevolg is dat ik veel minder lucht krijg. Ik gewoon rustig door mn neus heen ademhalen, maar ik werd al snel een beetje duizelig, ik proberen om mijn gedachten te verzetten, maar dat lukte op een gegeven moment niet meer. Ik met mn hand de lucht in zwaaien, en de tandarts stopte. Ik zeg dus tegen m dat ik duizelig word en me erg naar voel worden in mn hoofd. Maar hij was bijna klaar, dus ik mn best nog even gedaan om rustig te blijven. Nouja..dat lukte dus niet, want ik begon steeds sneller te ademen..soort van hyperventileren zeg maar. De tandarts snel alles afmaken, en ik zat ondertussen dat ik mn mond al wagen wijd open had staan, steeds te gapen..waarschijnlijk gewoon zuurstofgebrek ofzo. Na een paar tellen was ie klaar, en hij zette me voorzichtig recht op. oja, ondertussen had ie nog een koud doekje op mn voorhoofd gelegt.. maarja..toen kwam ik dus langzaam de lucht in, en toen werd het nog erger!!! ik begon allemaal vlekken te zien die begonnen te draaien, en ik voel me hoe langer hoe meer verder weg zakken...."dit is niet goehoed!!" dacht ik. Maar het ergste kwam nog.. Ik werd ineens misselijk. Ik vraag aan de assistente..heb je misschien een bakje, ik word een beetje misselijk. Dat mens rent als een gek naar beneden om een bak op te halen, maarja..als ik echt misselijk word kan ik het niet zo lang binnen houden. Op een gegeven moment hield ik het niet meer, en het enigste waar ik in kon spugen was dat kleine wasbakje wat naast de stoel staat. oja en even tussen door..ik had s ochtends gewoon een goed glas melk gedronken met 3 plakken bruin brood..mn maag was goed gevuld dus. En die wasbakjes zijn zoooooo klein!!!! Dus die assistente was nog niet boven, en ik spugen joh, ja ik had 2 optie's, of in dat wasbakje, of op de vloer..nou dan toch maar het wasbakje. Ow het was verschrikkelijk, dat hele ding zat eronder incl. de vloer. Achteraf kan ik er heel hard om lachen, maar echt..ik kon wel door de vloer heen zakken schaamte. En toen ik klaar was kwam de assistente met een grote emmer aan zetten..tja...te laat!! Maar na het overgeven voelde ik me al een stuk beter, heb 1000x mn verontschuldigingen aangeboden, en heb even mee geholpen met schoonmaken. Vervolgens mn schoonzus maar even gebeld of die me wilde ophalen..alleen naar huis toe rijden leek me niet verstandig. Binnen nu en 2 weken moet ik weer naar de tandarts, en dan maakt hij het af. Maar daar zie ik nu wel een beetje tegen op hoor..iemand misschien nog een idee wat ik hier tegen kan doen?? Ik ben benieuwd of jullie ook van die verhalen hebben.
Haha! ik moet er wel om lachen! Kan me goed voorstellen dat jij je schaamt, maar het is wel duidelijk dat je zwanger bent. Dus zij hebben ook weer een mooi verhaal om thuis te vertellen Wie weet hoef je over twee weken niet en is de kleine er al En tip die ik gebruikte bij de schoonheidssalon waar ik ook plat moest liggen. iets rechter op zitten. Lastig voor de tandarts om te werken misschien, maar beter dan de overgeef partij lijt mij! Dus misschien vragen of je iets rechter op mag zitten volgende keer!
hahaha ja wie weet is de kleine er dan indd. Eigenlijk iets te vroeg, maar het zou kunnen..ik zal eens goed in gesprek gaan mn meisje misschien helpt het En als dat niet werkt zal ik indd eens vragen of de stoel wat rechterop mag.
Gewoon steeds even stoel overeind tussendoor, zou ik zeggen. En zien dat ie zo weinig mogelijk achterover gekanteld staat... Je tandarts is na dit voorval vast wel gemotiveerd om een zo goed mogelijke oplossing te vinden....
Is inderdaad de beste tip! Desnoods klimmen ze maar op een krukje ofzo. Zo hou je een betere bloedsomloop en daar voel je je beter bij. Ik was pas ook bij de tandarts en met 16 weken vond ik het al niet lekker om met m'n benen hoger te liggen dan met m'n hoofd. Heb ik normaal geen last van, maar voelde me nu een beetje licht in m'n hoofd worden.
hahahaha... sorry dat ik lach maar het is echt een leuk verhaal... Wel jammer dat je je schraam want hallo je bent zwanger!!!!! Je kan er zelf niets aan doen dat je moes overgeven en je heb dit ook optijd aangegeven... Ik zou zeggen voor over 2 weken voordat je in die stoel gaat liggen laat de assistente alvast een emmer halen voor het geval het weer gebeurd je weet het maar nooit... En misschine inplaats van brood eten ff een banaan eten dat glijd wat makkelijker door je keel... maar voor de rest weet ik echt niet wat je hier aan kunt doen gewoon proberen rustig te houden en alles op je af laten komen en kijken hoe het verloop misschien gaat het dan wel kei en kei goed...
Oh vervelend zeg! Sterkte volgende keer, hopelijk heb je wat aan de gegeven tips. Als troost hier nog een genante ervaring. Ik was net bevallen, zat midden in de kraamtranen van de vierde dag en had mijn vader aan de telefoon. Hij vertelde gewoon iets, niks bijzonders en ineens plas ik gigantisch in mijn broek, kon niet eens meer stoppen. En toen moest ik natuurlijk ook weer gelijk keihard brullen aan de telefoon, die arme man wist niet hoe hij het had. Hij stuurde gelijk m'n moeder naar me toe en kwam 's avonds met een grote doos chocola aanzetten om me op te vrolijken (en toen moest ik uiteraard weer huilen, haha).
Hahaha, wat erg! Nou ja, kan gebeuren hoor. Op je rug liggen met een dikke buik is ook niet niks! Ik heb zelf nog niet zoiets meegemaakt, maar mijn buik is dan ook nog niet zo dik. Moet volgende maand naar de tandarts... Ik hou mijn hart vast!
Ik heb hetzelfde gehad tijdens een echo aan het einde van mn zwangerschap. Ik lag in de stoel achterover en voel me ineens niet goed worden. Wat doet die echoscopist, hij gooit de stoel nog verder achterover! Dat wilde ik niet, dus klimmen uit die stoel voordat ik alles eruit zou gooien. Gelukkig ging het net goed.
Nou An ik heb dus PRECIES hetzelfde gehad. Ik was ongv 24 weken zwanger en ging op controle. Eerst de tandarts kijken en daarna ging de mondhygieniste aan de slag. Nu ben ik al geen held bij de tandarts, dus ik was goed zenuwachtig maar ook ik voelde me helemaal niet goed worden en spuugde de hele behandelkamer onder. Met stip op 1 het meest genante moment in mijn zwangerschap tot nu toe. Ik heb de volgende dag een kaartje in de bus gedaan met dank voor de goede zorgen en nogmaals excuses....
Nou.. bedankt voor je verhaal.. ik moet over 2 weken naar de tandarts..zal hem vragen de stoel niet te plat te leggen
als je weer je hand op steekt laat hij je vast even omhoog komen in de stoel om even toto adem te komen haha. wat een verhaal zeg dat je nog terug durft nee geintje ik hoop dat het de volgende keer beter gaat
He ik moet volgende week naar de tandarts. Dat hoop ik toch niet mee te maken. Erg vervelend lijkt me, maar voor hun wel weer een leuk verhaal voor thuis idd. Succes over twee weken. Xxx joyce
nou, ik heb ook wel een genant verhaal met mn eerste.. ik ejaculeerde 1 keer toen ik hoogzwanger was, en dacht dat mn vliezen gebroken waren, maar de VK moest me uitleggen dat de vork HEEL anders in de steel zat. OMG verder ben ik deze zwangerschap echt een vreselijk hormonen monster en kan gigantisch stennis schoppen en iedereen om me heen erbij betrekken terwijl het achteraf wel mee viel
sorry voor iedereen die nog naar de tandarts toe moet hahaha. ja de tandarts en zn assistente hebben best een goed verhaal voor thuis indd. hopelijk niet onder het eten..ik zou geen hap meer door mn keel krijgen. tja ik zal morgen maar eens bellen wanneer ik weer moet komen. Maar om nu s ochtends een banaan te gaan eten op de nuchtere maag, dat lijkt me ook niet echt een strak plan haha (ik weet niet meer precies wie dat zei). het spuugt indd wel een stuk makkelijker. mn schoonzus vroeg vandaag hoe het met me was. Ik zei tegen haar: 'slecht, ik wil mn kind, dan ben ik van al dat gedoe af!!'