Paar vraagjes;

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door ch11, 7 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ch11

ch11 Bekend lid

19 apr 2011
    928
    0
    0
    Studie recherche
    Hallo,

- Ik heb nu sinds een paar weken al wat last van mijn rug..
    Nu word het sinds 3 dagen steeds erger, heb vanmiddag mijn partner even laten masseren en die zegt dat het mijn rib is aan de linkerkant.
    De pijn zit helemaal niet aan de voorkant, maar alleen aan de achterkant.
    Ik sinds gister en vooral vandaag, haast niet meer zitten op de bank. Pas als ik helemaal recht sta word het ietsie minder..

Wat is dit precies, wat kan je er aan doen?? Het is echt zeer vervelend.

- Ons bed kan niet op klossen, de kraamconculent heeft nog even gekeken maar het kan echt niet.. het is een waterbed geweest. Nu moeten wij een bed huren van de Icare, wie heeft hier ervaring mee? Wij zijn op eigen verzoek van plan om in het ziekenhuis te bevallen, maar ik neem aan dat de onderlegger + zeiltje toch ook het huurbed moet dan?

- Wij krijgen kraamhulp van de kraamvogel, nu staat er voorin de kraamwijzer een uitzet lijst.. eerst het kraampakket, nou die hebben we al een poosje in huis.. daaronder staat nu een; opstapje ect ect.. wij willen bevallen in het ziekenhuis.. maar moeten we het ook in huis halen?

Hele lange vragen, haha maar ben nu 30 wkn en het spookt nu allemaal door mijn hoofd.

2. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    hier ook ziekenhuis, geen opstapje hoor en een extra matras op mijn bed....die ligt er nu nog niet, dat doet mn man wel als het zover is. wel heb ik een zeiltje onder mijn matrashoes mocht het vruchtwater breken maar dat had ik pas sinds 35 weken...

en dat van je rib kan wel, baby wordt ook groter en hoor welleens dat mensen last krijgen van de ribben....hier heb ik ook last van gehad maar nu is hij wat ingedaald en valt het weer mee...

3. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    voor je rug even naar de fysio

hoe hoog is jullie bed? Kan je het oplossen door bijv een extra matras op je bed te leggen? Wat trouwens veeeel goedkoper is, is het goedkoopste bed van Ikea kopen en die op klossen zetten, ben je 30 euro kwijt, een huurbed is nl veel duurder en klossen zijn gratis.

Ik zou een zeiltje sowieso op je eigen bed leggen, of je daar nou gekraamd wordt of niet... mocht je bevalling met de vliezen breken beginnen dan heb je iig geen water in je matras. De matrassen van de huurbedden hebben een speciale hoes, dus daar zou ik me niet zo druk om maken...

Ik weet niet wat ze met een opstapje bedoelen? Die hebben wij iig nooit in huis gehad... of het opstapje moet voor jezelf bedoeld zijn als opstapje

4. mamavanlucas10

mamavanlucas10 Actief lid

14 jul 2011
    399
    0
    0
    Wij hebben via marktplaats voor 20 euro een 1 pers bed gekocht voor 20 euri met matras.Die op bierkratten gezet.Makkelijk.Slapen deed ik toch in eigen bed.Was alleen nodig voor tempen en controle.En dat was het.
    Ja het is tweedehands maar voor die 4 keer dat je erop ligt he.
    Wel schoon overtrek enz gekocht.

En hebben deze nog en gebruiken hem straks als logeerdbed alleen nog een nieuw matras toch.

5. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Huurbedden kan je het eerste half jaar zo gratis huren bi jde thuiszorg winkel.
    Vegro of welzorg leveren deze dan.
    Daarna ga je pas betalen.

Opstapje weet ik niet, dat hebben ze hier niet nodig.

Wel weet ik ook al is je voorkeur het zh je bevalling begint thuis ( weeën) en het kan ook zo snel gaan dat er toch geen mogelijkheid meer is om naar het zh te gaan dus dat je alsnog thuis zal bevallen.
    Dus daarom moet je thuis gewoon alles in orde hebben.

6. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.661
    5
    38
    Wij hebben een kraambed van de thuiszorg staan.. kost niks hoor:D

7. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.830
    3.627
    113
    Ons bed kan ook niet op klossen en daar heb ik me vooraf erg druk om gemaakt, omdat zowel kraamzorg en verloskundige vooraf aangaven dat dit toch echt vereist is, ongeacht of je van plan bent in het ziekenhuis te bevallen. Ik heb ook een topic hierover geopend op het forum, heb allerlei alternatieven overwogen, zoals het huren van het bed, een extra matras, een logeerbed lenen, enzv enzv. Totdat ik de intake van de kraamzorg had. Die gaf aan dat het om arbotechnische redenen vereist is, maar dat het eigenlijk een beetje afhangt van je kraamverzorgende. Ze maakte er een aantekening van, maar maakte er verder geen big deal van. Het ergste wat zou kunnen gebeuren is dat ze het bed niet verschoont, maar goed, dan doet je man dat toch gewoon.

Ik heb dus ook niets opgehoogd, en heb er geen woord meer over gehoord. De vk niet tijdens het toucheren voor ik naar het ziekenhuis vertrok, en de kraamverzorgende al helemaal niet. Mijn man heeft haar gewoon steeds geholpen met het bed en dat was prima. Aangezien jij ook in het ziekenhuis wil bevallen zou ik me er dus niet al te druk over maken!

8. sasjuh

sasjuh Fanatiek lid

8 jun 2010
    2.558
    1
    0
    operator
    In mijn vel
    Wij hebben een extra luchtbed gekocht die electrisch opblaasbaar is, was prima volgens de kraamzorg consulent.
    En het lag dus ook aan de verzorgende of ze het nodig vind zei ze.
    Wat betreft de kraam matrassen, die gaan er binnenkort ook in, stel de vliezen zouden breken in de nacht.
    En het opstapje???
    Volgens de consulent was dat hooguit nodig voor mezelf om het bed in en uit te komen.

9. hellen83

hellen83 Actief lid

16 nov 2008
    461
    0
    0
    snap wel dat het soms maar voor en paar keer is en dat het afhangt van je verloskundige en kraamhulp.

Maar als iedereen zo denkt dan mag de kraamhulp dus elke keer iemand tempen, bloeddruk meten, soms het bed verschonen met iemand er op die nog niet mag staan na de bevalling of iemand wassen op bed, op de verkeerde werkhoogte met als gevolg rugklachten en ook als je dus niet meer naar het ziekenhuis kan moet de verlos je dus ook helpen bij een laag bed.

en in nood gevallen is dit niet anders maar als je het voor kan zijn is het toch goed om hier rekening mee te houden.

ik zou huren das gratis en zodra je kraam weg is en je het niet meer nodig hebt kan hij toch terug.

succes inieder geval en ik zou voor je rug inderdaad naar de fysio gaan.

lfs Hellen

10. ch11

ch11 Bekend lid

19 apr 2011
    928
    0
    0
    Studie recherche
    Bedankt voor alle reacties,

Wij gaan inderdaad een bed lenen bij de thuiszorg.. Is gratis inderdaad.
    Ik ga er verder ook geen Bigdeal meer over maken..maak me veel te gauw te druk haha! Terwijl dat niet nodig is..
    Blij met deze reacties. Ik zou als ik over een week weer bij de VK ben eventjes vragen wat ik nou echt allemaal nog verdr in huis moet halen.. tzou allemaal wel meevallen! Hopelijk beval ik wel gewoon in ziekenhuis, en gaat het niet TE snel!

Liefs.

11. hellen83

hellen83 Actief lid

16 nov 2008
    461
    0
    0
    hoop dat je ook gewoon in het zkh bevalt en dat het vlot maar niet Te snel verloopt

veel succes, en stress is slechter dan iets niet in huis of geregeld hebben ;)

lfs Hellen

12. ch11

ch11 Bekend lid

19 apr 2011
    928
    0
    0
    Studie recherche

Dankjewel, ;) Heb je helemaal gelijk in..

Jij ook veel succes, liefs.

13. Superstring

Superstring Actief lid

3 feb 2011
    172
    0
    0
    Wat betreft die lijst van de kraamvogel, dat zou ik niet al te serieus nemen. De kraamzorgconsulente die bij ons was zei dat het nogal overdreven was. Schaf gewoon aan wat belangrijk is en wat jij denkt nodig te hebben. In afrika redden ze het ook zonder al die dingen;)

Deel Deze Pagina