vertellen, wanneer?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Stretchfield, 15 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stretchfield

Stretchfield Bekend lid

3 jun 2015
    603
    108
    43
    Ik heb altijd gezegd, ik vertel het naaste familie(zie ouders, schoonouders etc) met 8 weken en de rest met 12..
    Nu ben ik 4 weken zwanger, wat erg pril is maar op vaderdag gaan we het aan mijn schoonouders, schoonzus en zwager vertellen. Ik ben dan 5 weken. Verder wil ik het nog niet vertellen, omdat als het dan mis gaat ik er zo lang en vaak met mensen over moet hebben..
    Mijn ouders worden 8 weken ingelicht.
    De rest denk ik met 12 weken.
    Maar... Wanneer vertel ik het op mijn werk? november loopt mijn contract af, maar daar ga ik niet op wachten... Iemand ideeen?

2. Esje87v

Esje87v Actief lid

21 jun 2014
    392
    2
    18
    NULL
    NULL
  3. kusjes1986

kusjes1986 Bekend lid

24 jan 2015
    830
    0
    16
    NULL
    NULL
    Schoonouders direct verteld na de positieve test. Mijn broer en zus ook. Zelf geen ouders meer. De beste vrienden na de eerste echo met 6 weken

4. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    ik heb het rond 9,5 weken moeten vertellen tegen familie.
    op mn werk moest ik het meteen vertellen door zwaar lichamelijk werk..
    helaas was daar iemand die zn mond al voorbij had gepraat dus ja..
    we wilden het zelf pas na een goede echo vertellen omdat ik vorig jaar een ma gehad heb..

5. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Mensen die dichtbij ons staan, meteen na de test. De rest na de twaalf weken.

6. Joli86

Joli86 Fanatiek lid

13 feb 2013
    2.070
    97
    48
    Deze zwangerschap hebben we het iedereen pas na de termijnecho verteld met 11 weken. Voelde voor ons op dat moment het fijnste.

7. winky

winky Bekend lid

12 mei 2013
    665
    0
    0
    schoonouders en ouders bij beide zwangerschappen verteld met 6 weken. Rest na de goede termijnecho met 11 weken.

8. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    M'n ouders het verteld na een kloppend hartje op de echo. Op m'n werk ga ik het vandaag vertellen (7+3). Meer door de aard van het werk ( Ic verpleegkundige) en mijn huidige brakke toestand, anders had ik gewacht tot 10 weken. De rest van de familie hoort het na de termijnecho.

9. jongemama1993

jongemama1993 Fanatiek lid

5 mrt 2014
    1.187
    3
    38
    (schoon)ouders verteld rond 6 weken (na eerste echo met kloppend hartje).

En de rest na de termijn echo
    Dat was de eerste zwangerschap met 12 weken
    Tweede zwangerschap 12 weken
    En bij mijn huidige zwangerschap met 10 weken en 5 dagen

10. Lizzy01

Lizzy01 Bekend lid

14 jan 2015
    819
    0
    16
    Vrouw
    Nederland
    Onze familie na negen weken. Op het werk en aan onze beste vrienden met elf weken. Volgende week na de combinatietest maken we het verder openbaar en hoeft niemand z'n mond meer te houden.

11. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Moeder + schoonouders met 7 weken.
    Vader, opa's en oma's na de termijnecho.
    Collega's met 11 weken.

12. krullebol81

krullebol81 Actief lid

9 jul 2014
    393
    23
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    wij waren er vrij vlot mee omdat we onze mond niet konden houden :D

Ouders/schoonouders en de hele goede vrienden wisten het met een week of 7 á 8.

Bij anderen hebben we het pas verteld nadat we de eerste echo hadden gehad.

13. Pepper92

Pepper92 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.028
    457
    83
    Vrouw
    Groningen
    Ouders en schoonouders hebben we het verteld na de positieve test, dus met 4 weken.
    Zwager met 5 weken. Andere zwager en schoonzus met 6 weken.
    Beste vrienden met 7 weken.

Mijn broertje en zusje zijn nog vrij jong (broertje 9 en zusje 10), die vertellen we het na de echo. Mijn broer vertel ik het dan ook pas, omdat hij zn mond niet kan houden (weten we uit ervaring).

Over mijn werk twijfel ik ook nog een beetje, doe ik denk ik ook pas na de echo.

Ik heb trouwens nog geen idee wanneer ik de echo heb, omdat dat hier bij het ziekenhuis moet, omdat de verloskundige geen echo apparaat heeft.

Hier ook hetzelfde dat mijn contract 30 november afloopt, mijn contract ging een week na de positieve test in. Ik hoop dat ik verlenging krijg, maar de mensen die daarvoor toestemming moeten geven kennen mij helemaal niet en kijken alleen maar naar cijfertjes... :(

Veel succes en natuurlijk van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!! :D

14. Miertje84

Miertje84 Bekend lid

6 nov 2011
    776
    1
    16
    Utrecht
    Ouders eigenlijk gelijk na positieve test. Op Moederdag verteld wisten het zelf toen 2 dagen. Haha.

Nu weten een aantal vrienden/vriendinnen het. En een paar collega's omdat ik me best vaak ziek voel.

Na de termijnecho 2 juli maken we het wereldkundig. Ben dan 11weken.

Deel Deze Pagina