Wordt ie groot?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Bjanc, 29 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

8 jun 2011
    3.405
    1
    0
    Genieten van het leven in afwachting op de komst v
    Limburg
    Dames,

Na een dochter van 2945 gram lijkt het erop dat onze knul maarliefst 3600 gram gaat wegen.. Dat is fors meer.. .
    Wie had nog meer zon groot verschil? En, is 3600 gram idd groot?
    Hoe zit een baby er uit van 3600 gram? (foto's ?? :D )

geboorte van dochterlief ging alles behalve eenvoudig en vlekkeloos.. is een zwaardere baby een voorbode?

Ik hoor graag van julllie meiden!

xxx

2. sannever

sannever Fanatiek lid

22 jan 2014
    1.784
    1.580
    113
    Vrouw
    Thuis
    Valt wel mee hoor dat gewicht,is redelijk gemiddeld....mijn knulletje woog bij de geboorte 4430gr en hij was op 3900gr geschat.bij mij is het een spoedkeizersnede geworden maar dat zegt natuurlijk niks over hoe het bij jou gaat.
    dat de bevalling van je dochter niet vlekkeloos verliep zegt ook niets over je as bevalling....

3. Johanne25

Johanne25 Lid

30 okt 2014
    87
    1
    8
    In mijn ogen een heel mooi gewicht :) Mijn dochter was 4150 gr en t kostte ook behoorlijk wat moeite om haar eruit te krijgen. Nu is de verwachting dat deze baby 4500gr zal zijn... Maar goed, ik heb zoiets van, de eerste is ook gelukt en nu is de weg gebaand, dus t gaat vast wel goed komen.

Een tweede bevalling gaat over t algemeen makkelijker, dus ik zou me niet te druk maken. Enne, de schattingen zitten er ook nogal eens naast!

4. VSC

VSC Niet meer actief

Mijn dochtertje was bij de bevalling 3230 en toen ze 3680 woog was ze echt wel een stukje groter. Maar 3600 valt nog mee geloof ik hoor.
    Ze is nu meer dan 4000 en dat is echt groot. Het idee dat ze er nu nog bij mij uit moest komen zou ik niet blij van worden :D

5. Kim31

Kim31 Bekend lid

7 dec 2011
    539
    3
    18
    NULL
    NULL
    3600 gram is volgens mij heel gemiddeld :)

Mijn tweede was ook 750 gram zwaarder dan de eerste en ja, het kostte me behoorlijk meer moeite. Maarr..ben er wel zonder 'kleerscheuren' vanaf gekomen.

Grootte zegt alleen eigenlijk niet zoveel, andere factoren spelen een grotere rol volgens mij: ligging baby, grootte hoofdje, angst etc.

6. Kimberly 33

Kimberly 33 Fanatiek lid

19 mrt 2014
    2.080
    0
    36
    Mijn eerste was uhm 3460 dacht ik met een knipje natuurlijk bevallen hij was trouwens 51cm ;)

Helaas kan ik niet echt vergelijken , de 2ling is met 32.5 weken geboren met zeer nette gewichten van 1980 en 2340 gram maar goed dat was een spoed keizersnede.
    ben benieuwd of ze bij mij ook al gaan schatten, onze knul zit precies op de middellijn dus zal het zien :)

7. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Hier de eerste iets meer als 2500 gr,dat was een lastige bevalling. De 2e was iets meer van 3500 gram en was goed te doen.1x een knip gehad en 2e x 1 hechting ivm met een scheurtje. Dus ik denk niet dat meer gewicht ook betekent dat de bevalling zwaarder is.

8. Teddy26

Teddy26 Niet meer actief

Mijn zoon woog 4320 bij geboorte en was 52 cm. Half uurtje persen en 2 ieniemienie scheurtjes. Gewoon mazzel gehad denk ik. Deed wel verrekte zeer:D

Ik vind het geschatte gewicht dus erg meevallen. Gewicht zegt uiteindlijk niet zoveer over een moeizame of een makkelijke bevalling, tenzij het overdreven groot is.

En uitscheuren kan iedereen:)

9. gitta

gitta Fanatiek lid

22 okt 2013
    2.625
    427
    83
    Eerste dame 4150 gram, tweede 4300 gram en die had haar handje ook nog naast haar hoofd:$. Uitdrijving duurde vijf minuten, twee hechtingen. Maar beide dames hadden een gemiddeld hoofd, dat zegt denk ik veel meer dan het gewicht. En de grootte van je bekken is natuurlijk ook van belang.

10. Isolabella

21 jan 2015
    79
    0
    0
    NULL
    NULL
    Volgens mij is 3500 gram precies gemiddeld, bij 40wk. Ik kreeg gister van de vk te horen dat die van ons op 3600 uitkomt (iets boven de p-lijn), dus dat leek mij prima! (voor zover die schattingen kloppen...)

11. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Mijn eerste dochter was nog kleiner dan jouw dochter en mijn tweede dochter ruim 3700 cm. Ik ga ivm privacy geen foto's plaatsen, maar ik vond haar een hele grote baby vergeleken met haar kleine grote zus.
    De bevalling van de tweede was echter véél makkelijker. Al met al slechts 1,5 uur en maar één keer goed persen én geen scheurtje of niets. Mn vk had al gezegd dat grotere baby's geen moeilijkere bevallingen betekenen en soms juist een makkelijkere bevalling geven, omdat de zwaartekracht beter haar werk kan doen, maar dat het zo makkelijk zou gaan had ik nooit durven dromen. Baby zus was uiteindelijk bijna een kilo zwaarder dan grote zus en is sindsdien altijd relatief groot gebleven. Ze droeg afgelopen winter de winterjas die haar zus met 15 mnd droeg. Ik vrees zelfs dat er een tijd gaat komen dat ze haar oudere zus gaat inhalen :).

12. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Hier alledrie op/rond de 4 kilo en 50cm (3900, 4000 en 3940) en dat waren hele soepele bevallingen zonder problemen, hechtingen etc. Kindjes zagen er wat mij betreft ook heel normaal uit, maar ik had geen vergelijkingsmateriaal haha. Nu zie ik weleens kindjes die een zo'n 3400 gram wegen en dan denk ik wel 'wat zijn die smalletjes/iel' haha. Maar dat ligt gewoon echt aan je referentiekader ;)

13. mnsy

mnsy Bekend lid

8 jun 2009
    811
    0
    0
    Mijn eerste was 2980 gram en mijn jongste 3450 gram. Volgens de vk groeit deze baby heel goed waarop ik zei dat ik niet hoopte dat ze zwaarder zou zijn dan mn jongste. De vk zei hierop dat het gewicht geen grote rol speelt, maar de omtrek van het hoofdje. En dat het hoofdje bij zwaardere kindjes rond de 0,5 cm groter zijn. Nou ik hoop het maar haha

14. Fee89

Fee89 Fanatiek lid

23 aug 2013
    2.349
    808
    113
    Gent
    Ons kleintje was ook 3600 gram geschat, en bij de geboorte een grote verrassing: 2850 gram slechts! Zou me er niet teveel op vastpinnen. (39.4 w geboren)

15. Samba

Samba Bekend lid

5 dec 2009
    659
    0
    0
    Denk ook niet dat grote er toe doet. Twee keer van die kleine frummeltjes maar toch geknipt en bij de eerste een scheurtje.

Ons derde kindje word hoogst waarschijnlijk ook niet groot maar gaar hoofd is dan toch gemiddeld.. Moet ook zeggen dat ik me daar niet op veheug:):D

16. Emlilo

Emlilo Bekend lid

27 apr 2014
    694
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik denk dat 3600gram wel mooi gemiddeld is!

17. Drieka

Drieka Niet meer actief

Ons mannetje is 11 dagen te vroeg geboren en woog 3585 gram en was 51 cm, was echt geen grote baby.

18. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    joh, niet zo druk om maken. Is een gemiddeld gewicht en sterker nog. Toen ik aan het bevallen was en de VK de ontsluiting voelde zei ze: "Dit wordt een grote jongen hoor. Ik schat hem zeker op 7,5 a 8 pond. Bereid je maar voor!"

5 uur later geboren en 2700 gram.

19. Daisykesie

Daisykesie Fanatiek lid

Zoals anderen ook al zeiden, volgens mij is 3500 heel mooi gemiddeld ;)

Mijn meisjes waren beiden niet groot. De eerste was 2640 gram en zij kwam er een stuk moeilijker uit dan de tweede, terwijl de tweede helaas een stil geboren kindje was (en dus niet mee kon bewegen) en iets meer woog (3058 gram). Bij mn eerste een klein winkelhaakscheurtje, bij de tweede niks.

Dus komt goed ;)

20. 2liefjes

2liefjes Actief lid

7 jun 2012
    498
    0
    16
    Ons zoontje woog 3020 gram en dochtertje 3830, groot verschil dus hihi. Maar dat maakte voor de bevalling niks uit hoor, drie uurtjes en zonder scheur of knip en ze was er ;) vond haar ook weer heel klein nadat we een peuter gewend waren dus wat dat betreft zou ik me niet druk maken. Snap je zorgen wel hoor, toen ze bij de groeiecho van haar zeiden dat ze twee weken voor liep op groei en ik extra echo's kreeg maakte ik me behoorlijk zorgen. Uiteindelijk viel het alsnog allemaal mee.

Deel Deze Pagina