Onduidelijk bloedverlies na miskraam

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Saartje5, 3 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saartje5

Saartje5 Fanatiek lid

21 jul 2012
    2.289
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hoi,
    Ik stel mijn vraag hier even omdat mijn eigen VK niet bereikbaar is op vrijdag.
    Ik heb een maand geleden een MA gehad die opgewekt is met pillen. Anderhalve week na de mk controle gehad, ik vloeide nog steeds en nog niet alles was weg. Afgesproken met de gyn dat ik weer langs zou komen als ik langer dan 2 weken zou blijven vloeien. Een paar dagen later was het vloeien plots voorbij dus geen contact meer gehad met de gyn.

Sinds maandag heb ik roze slijmverlies, hetzelfde als op het einde van de mk. Het rommelt in mijn onderbuik en ik dacht dat ik ongesteld zou worden maar het zet dus niet door. Ik voel me er ongemakkelijk bij en heb de huisarts gebeld maar de assistente wimpelt het af met dat het de hormonen zijn die in de war zijn. Volgens haar moet ik me pas zorgen gaan maken op het moment dat ik koorts krijg.

Graag hoor ik jullie visie!

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Saartje5,

het zou kunnen dat je menstruatie zich aan het aandienen is en dat kan wel eens een lange aanloop hebben na een miskraam. Ook kan de duur en de hoeveelheid bloedverlies anders zijn dan je gewend bent. Dus op zich is het niet vreemd dat je een beetje rommelt nu. Maar je hebt met de gyn afgesproken dat je terug mag bellen indien er nog iets is en het hoort bij de nazorg van de gyn om ook op dit soort onzekerheiden antwoord te geven. Dus ik zou dinsdag gewoon even bellen met de gyn voor advies. En wellicht zet het ineens toch door. Als je koorts krijgt is het inderdaad een ander geval en dat is niet goed.
    Het klinkt er dus inderdaad naar dat het een normale loop is na een miskraam met de kanttekening dat je bij ongerustheid altijd de gyn mag bellen voor overleg.

Groetjes Brigitte

3. Saartje5

Saartje5 Fanatiek lid

21 jul 2012
    2.289
    0
    0
    Zuid-Holland
    Dank voor je antwoord, zaterdag is het inderdaad doorgebroken. Goed om te weten dat ik wel meteen weer de gyn kan bellen als er nog iets is in de nasleep van de mk. Ik dacht dat ik eerst weer een verwijzing van de HS of VK nodig had omdat het al meer dan 2 weken na de laatste afspraak was.

Deel Deze Pagina