Hoe tel je de bewegingen?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Loes1980, 22 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loes1980

Loes1980 Fanatiek lid

31 mei 2011
    1.170
    15
    38
    Beste verloskundige,
    Ik heb regelmatig gelezen dat je vanaf 26/28 wk zwangerschap de baby minstens 10x moet voelen bewegen.
    Maar hoe doe je dat. Is het 10 momenten op een dag of 10x een schop.
    En hoe zit dat dan met de nachten? Soms ben ik wakker en voel ik ze wel (of soms juist niet) en soms slaap ik zo vast en ben me nergens van bewust tot de volgende ochtend.
    En dan, soms voel ik heel veel schopjes achter elkaar, tellen die stuk voor stuk of is dat dan 1x.
    Ik heb naamelijk dagen dat onze kleine meid rustiger is en dan maak ik me wat drukker. Maar na 1 a 2 dagen later voel ik ze weer heel erg veel.
    En soms voel ik dan geen schop maar eerder een soort draaiing.
    Hoe tel je nou precies?

Alvast bedankt;)

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

elk schopje mag je tellen, dus je zou in 20 seconden al die 10 bewegingen kunnen hebben! Het gaat om een minimum, die 10 bewegingen en liever hebben we dat het kindje op 10 momenten van de dag beweegt. Het gaat vooral om het patroon, je herkent op een gegeven moment de periodes van de dag waarop jouw kindje actief is, en als dat dan altijd zo is, is dat prima. Je trekt aan de bel als je kindje ineens heel rustig is, of je voelt het helemaal niet meer, of het karakter van de bewegingen verandert. Je hoeft er echt niet elke dag zo mee bezig te zijn, vertrouw op je intuïtie, geniet er gewoon van als je het voelt!

Mirjam

Deel Deze Pagina