(even vooraf: Ik heb tot 2 weken geleden in het buitenland gewoond en daar ook m'n controles gehad) Nu was is vorige week voor het eerst bij de vk hier in Nederland. En die vertelde dat rond de 24 weken de baarmoeder rond de navel zou moeten liggen. Mijn baarmoeder lag toen al meer dan 2,5 vinger boven m'n navel. Toen ik vertelde dat mijn man de baby ook al rond 18/19 weken aan de buitenkant voelde, zei ze dat dit wel extreem vroeg was....en ook kon ze voor het aantal weken de contouren van de baby al heel goed voelen. Nu wil ze begin juli een extra medische echo laten maken. Nu heb ik sinds een aantal dagen ook echt last van m'n ribben en soms een benauwd gevoel. Ik heb gekeken op internet en vaak komen deze klachten pas rond de 28-30e week... Zou het eventueel kunnen dat ik al een maand verder in de zwangerschap zit?
HOi jale, Ja die mogelijkheid is aanwezig.....wat belangrijk is of je een zekere eerste dag van je laatste menstruatie had of je een regelmatige cycles had en of er een echo is gemaakt voor de 12e week van de zwangerschap maa rik neem aan dat de verloskundige hier ook naar heeft gevraagd of naar gekeken. Het is inderdaad te adviseren een groeiecho te laten maken om de groei te beoordelen. Het is afwachten nu wat er word gezien! Imke