Ik heb al een paar dagen s;avonds last van erge voorweeen/harde buiken die pijn doen... ze komen ook echt regelmatig..zelf onder de douche worden ze niet minder...Na een aantal uur zakken ze af en kan ik gaan slapen, teminste wat dan nog van d nacht over is Overdag ook last van harde buiken maar niet echt regelmatig ... Kan het zo zijn dat ik eerder ga bevallen?? en als je al een hele poos voorweeen heb gehad gaat de bevalling dan ook gemakkelijker??? Alle reacties en ervaringen zijn welkom...
Helaas zeggen voorweeen volgens mij niks over de snelheid van het bevallen....alleen kunnen ze wel al zorgen voor verweking en zelfs ontsluiting, dus het helpt misschien wel een beetje! Succes!
Hier ook wel wat voorweeen gehad en het begin van de bevalling ging gelijk erg vlot. Uiteindelijk duurde de laatste cm's in verhouding tot de heftigheid van m'n weeen wel vrij lang en 'k heb 1,5 uur geperst. in totaal 11 uur er over gedaan wat netjes is voor een 1e. Alleen was het wel gelijk heftig vanaf het begin.
ik heb veel vooweeen gehad vanaf week 34 ongeveer. Bij 37 weken had ik 1 cm ontsluiting. Ben bevallen bij de 39+4 weken. Toen braken de vliezen en de weeen kwamen gelijk. Toen ik in het ziekenhuis kwam had ik 4 cm ontsluiting. Alleen die laaste cm wou niet en de weeen namen weer af.Door een infus namen ze weer toe en mocht ik gaan persen. 30 min later was sem er. Ik heb over de bevalling 10 uur gedaan en dat is netjes voor een eerste kindje. Ik denk wel dat de voorweeen het iets makkelijker hebben gemaakt want de baarmoedermond enz waren al best vroeg verstreken.
Na mijn ervaring denk ik niet dat het veel helpt. Toen ik 29 weken zwanger was van mijn zoontje begonnen de voorweeen al, elke dag had ik ze met combinatie van harde buiken... met 36 weken kreeg ik "echte" weeen, maar die lijden alleen tot 3 cm ontsluiting en verder niks.. heb toen tot 41 weken met ontsluiting gelopen, toen de "echte" weeen weer begonnen, heb een drama bevalling gehad, van ruim 16 uur weeen en 2,5uur moeten persen voordat hij geboren werd. Ik moest persen op comando omdat ik geen persweeen had,en later helemaal geen weeen meer, en met de weeenwekkers kwam er ook niks meer aan. uit eindelijk 8 cm ingeknipt. en bevallen van een ruime 8ponder van 54 cm, ikzelf bent klein en had broekmaat xs.. Moest ik het ziekenhuis blijven ter obsevatie, omdat ik bijna 1 liter bloed was verloren.. en nog verdere complicaties.. nu ben ik 29 weken zwanger van me tweede, heb al 3 weken voorweeen.. en ook bekken-instabiliteit.. erg pijnlijk allemaal, met 36 weken moet ik naar de gyno, ivm hoog geboorte gewicht en de complicaties met de eerste bevalling, het word waarschijnlijk een geplande keizersnee. iniedergeval ik hoop, dat jou bevalling gewoon soepeltjes verloopt, maar hoe of wat met voorweeen harde buiken ect. het zegt helemaal niks over hoe je bevalling gaat verlopen.. Succes!
ik heb wekenlang voorweeën enz gehad, maar ik had toch echt een bevalling van 19 uur met op een gegeven moment een weeënstorm waardoor ik op dat moment echt pijnstilling MOEST (manlief probeerde me nog eraf te praten maar d'r was geen praten aan, ik wilde het nu!!) dus bij mij hielp het niet voor een vlotte bevalling.
hier ook weken lang voorweeen, en toen de echte weeen begonnen nog niet eens een vingertop ontsluiting, bevalling kwam niet op gang na 24 uur uiteindelijk met weeeenopwekkers en een ruggeprik in het ziekenhuis nog 10 uur weeen gehad.. dus nee het hoeft niet te helpen
Bij mij gingen de voorweeen (twee dagen) vooraf aan de bevalling. Helaas was die bevalling heel zwaar, ik kreeg rugweeen, achteraf gezien omdat Renske met haar gezichtje naar boven lag. Na 10 uur rugweeen 2 cm ontsluiting, ben uiteindelijk opgenomen en ik zal je de rest maar besparen Ik denk/vrees dat het niet zoveel zegt. Ik had trouwens wel een supermakkelijke persfase, in 6 minuten en 3 persweeen was ze er al. Maar ik zie dat eerder als toevallige 'beloning' voor die superzware ontsluitingsfase dan als gerelateerd aan voorweeen.
ik had ook een week voor de bevalling erg veel last van voor weeén, ik had wel een snelle bevalling achter de rug, 17 uur braken mijn vliezen, en om 4 uur s'nachts mocht ik gaan persen, en 20 min. was ons manneke eruit, ik kwam wel in een weeén storm terecht dat was iets minder, maar ik denk niet dat door voorweeén de bevalling makkelijker gaat, wat wel kan is dat daar door al wt ontsluiting krijgt, maar dat zullen er niet veel zijn.
Hier ook bij de zwangerschap van mn zoon veel last gehad van voorweeen.. Na 2 weken bevallen met 39 weken. En de bevalling duurde maar 4 uurtjes, ging heel vlot en denk wel dat die voorweeen dr iets mee te maken hebben.. Want na 2 uurtjes had ik al 8 cm! Succes met de laatste loodjes!