Hoi dames, ik ben nu 30 weken en 4 dagen zwanger! nu hebben wij 2 weken geleden eindelijk de sleutel van onze nieuwe flat gekregen en zijn we dus druk bezig want er moest echt heel veel gebeuren. nu hebben we dit weekend de hele woonkamer woon klaar gemaakt, en was ik zo druk bezig dat ik de kleine eigenlijk hellemaal niet meer gevoeld heb, en als ik dan s'avonds in bed lag was het maar heel zachtjes terwijl ze normaal heel hard schopt. is dit wel goed of moet ik me zorgen maken? Ook heb ik heel erg veel last van BI en als ik dan net zoals afgelopen weekend hele tijd bezig ben geweest kan ik savonds in bed niet meer draaien en ook niet meer opstaan en na de wc lopen. ik heb vrijdag de verloskundige nog aan de telefoon gehad over die BI dus vindt het stom als ik nu weer moet bellen omdat ik zo onzeker ben over onze kleine meid. maar hoe groot is de kans eigenlijk ook dat je nog een miskraam krijgt op 30 weken zwangerschap? Alvast bedankt voor het lezen en reageren! Liefs, Sandy
Hoi Sandy, Ik voelde mijn dochter altijd het beste als ik zelf heel rustig was en veel minder als ik veel had gedaan: je schrijft dat je druk bent geweest en dan is het wel normaal dat je haar wat minder voelt. Toch vind ik dat je gewoon met de VK moet bellen als je je ongerust maakt: beter een keer te veel gebeld dan een keer te weinig. Een MK krijg je tot 16 weken, dus dat krijg je sowieso niet meer. Je bedoelt dat je kindje nu nog in je buik overlijdt? De kans is veeeeeeeeel kleiner dan tot 12 weken, hoor! Maar nogmaals: gewoon bellen en je niet bezwaard voelen. De gezondheid van je kindje is het belangrijkste. Heb je haar inmiddels al weer gevoeld? Succes! Marla
Je kunt altijd gewoon bellen. Liever te vaak dan te weinig. Je bent zo druk geweest dat je je kindje gewoon even niet voelt (ik herken dit helemaal, ben zelf ook net verhuisd en ben nu 32 weken zwanger). Je hebt gewoon geen tijd gehad om het op te merken. Dat je haar dan zachtjes voelt hangt gewoon af van de positie waarin ze zich bevindt. Goeie kans dat een dag of een paar dagen later je haar weer als vanouds voelt. Hou er ook rekening mee dat naarmate je langer zwanger bent, kindjes steeds minder ruimte hebben en dat je daardoor ook minder beweging voelt (meer duwen dan trappen zeg maar). De kans dat er met 30 weken iets mis gaat is ongelofelijk klein. Je kindje bevindt zich op de meest veilige plaats te wereld. Hele volkstammen (vrouwen dan hè?) doen zwaar lichamelijk werk tot het einde van hun zwangerschap en die krijgen prima kinderen. Jouw buik is goed gemaakt hiervoor. Met BI moet je toch opletten. Veel inspanning kan inderdaad zorgen voor meer last. Let hier voor jezelf goed op. Al met al: flink bezig zijn kan geen kwaad. Luister vooral goed naar je lijf en je kindje deint lekker mee! Veel succes en plezier met je nieuwe huis!
beste Marla. bedankt voor je reactie! je hebt me echt weer minder onzeker gemaakt! precies wat ik nodig had! ik maak me ook veels te veel zorgen. toen ik net klaar was met het typen van me eerste post, ging onze meid ineen keer heel hard schoppen alsof ze het aanvoelt dat ik onzeker was haha! Toch ben ik blij om te horen dat de kan heel klein is dat een kindje nu nog kan overlijden met 30 weken zwangerschap! Liefs, Sandy
echt bedankt voor je reactie, ik voel me ook weer wat zekerder! en ja ik denk diep van binnen ook wel elke keer van och mens stel je niet aan je kindje leeft gewoon nog hoor! haha maar die hormonen maken je toch zo onzeker he ongelofelijk eigenlijk maargoed. Ik zal ook proberen om goed op te letten met mijn BI, en goed na mijn lichaam te luisteren! echt bedankt! liefs,
met je BI moet je wel oppassen hoor.. beter wat rustiger aan doen denk ik. Ik was zelf ook te druk geweest en ben na de bevalling bijna 3 weken aan bed gekluisterd geweest, kon met niet eens zelfstandig omdraaien of naar de wc lopen.
oke dat is wel een nadeel dan dat je zolang aan bed gekluisterd was! heb je eindelijk je kindje en dan kun je nog weinig doen! balen zeg! maar ik zal t inderdaad maar es rustiger aan doen.. liefs, sandy